Antipiratgruppen?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie
    Forstår ikke i er så utilfredse med APG, i har jo ikke selv noget ulovligt software så kan i jo være ligeglade!


    Bare fordi man selv er lovlig, kan man jo godt være modstander af den måde tingene bliver gjort på?


    Jeg mener nemlig ikke APG holder sig på den rigtige side af hvad der er rigtigt, og da slet ikke moralsk ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie
    Forstår ikke i er så utilfredse med APG, i har jo ikke selv noget ulovligt software så kan i jo være ligeglade!


    Lovligt/Ulovligt.. whatever.. jeg mener stadig APG's metoder er groteske!
    Seføli er det fint at de bekæmper ulovlig kopiering, men at stikke 15-16 årige knægte bøder på over 100k ka man simpelthen bare ikke tillade sig! - De har jo ingen chance for at betale det :rolleyes:

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus


    Lovligt/Ulovligt.. whatever.. jeg mener stadig APG's metoder er groteske!
    Seføli er det fint at de bekæmper ulovlig kopiering, men at stikke 15-16 årige knægte bøder på over 100k ka man simpelthen bare ikke tillade sig! - De har jo ingen chance for at betale det :rolleyes:


    Tror du ikke de ku' få en afdragsordning 5000 kr. i 20 år. Så ku' det være de ku' lære det.
    Dem der får sådan en regning, har vel sikkert hentet ned for det dobbelte el. mere. Så det er vel ikke urimeligt, at de skal betale. De får en straf - fordi de har gjort noget ulovligt. Jeg ved ikke om størrelserne på bøderne er rimelige - det kommer vel an på, hvor meget folk og fæ har svindlet og plattet for. Så'n er det jo IRL. Når man har kvajet sig - så koster det. ;)

  • Tja, jeg føler med dem, der får en oversize bøde trukket ned over ørerne.


    Uha det er ulovligt, men samtidig nemt.
    Blot ved at installere noget software, kan man få adgang til masser af musik og det frister sikkert en del svage sjæle.
    Set i forhold til andre bøder, er antipiratgruppens bøder totalt uden for proportioner. Det er jo helt i skoven at straffe folk så hårdt og især, hvis pengene udelukkende går til dem selv. :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Tja, jeg føler med dem, der får en oversize bøde trukket ned over ørerne.


    Uha det er ulovligt, men samtidig nemt.
    Blot ved at installere noget software, kan man få adgang til masser af musik og det frister sikkert en del svage sjæle.
    Set i forhold til andre bøder, er antipiratgruppens bøder totalt uden for proportioner. Det er jo helt i skoven at straffe folk så hårdt og især, hvis pengene udelukkende går til dem selv. :roller:


    Helt igennem enig ;) - Synes det virker korrput det de har gang i der, og jeg bryder mig ikke om det... :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin


    Tror du ikke de ku' få en afdragsordning 5000 kr. i 20 år. Så ku' det være de ku' lære det.
    Dem der får sådan en regning, har vel sikkert hentet ned for det dobbelte el. mere. Så det er vel ikke urimeligt, at de skal betale. De får en straf - fordi de har gjort noget ulovligt. Jeg ved ikke om størrelserne på bøderne er rimelige - det kommer vel an på, hvor meget folk og fæ har svindlet og plattet for. Så'n er det jo IRL. Når man har kvajet sig - så koster det. ;)


    Seføli er der nogen der henter for det dobbelte osv, men synes stadig prisen for it-kriminalitet er ALT for høj.
    Hva med spritbilister der slår folk ihjel? De får taget kørekortet og smidt 8mdr i fængsel. Og så ka de ellers muntre sig igen..
    Godt nok har vi et velfungerende retssystem, men jeg mener stadig der er nogle sider der ikke er finpudset endnu..!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grus
    Seføli er der nogen der henter for det dobbelte osv, men synes stadig prisen for it-kriminalitet er ALT for høj.
    Hva med spritbilister der slår folk ihjel? De får taget kørekortet og smidt 8mdr i fængsel. Og så ka de ellers muntre sig igen..
    Godt nok har vi et velfungerende retssystem, men jeg mener stadig der er nogle sider der ikke er finpudset endnu..!


    Er HELT uenig ... Prisen for "IT-kriminalitet" som du kalder det er IKKE for høj ... Ja, der er andre områder hvor straffen ikke er så høj som den måske burde, men det kan man ikke bruge som en undskyldning for at man altså bliver straffet fordi man har gjort noget som man ikke må ...


    Syntes det er okey at give en knægt på 16 år en bøde på fx. 100 K hvis han har gjort sig fortjent til det ... Så kan han sgu lære at visse handlinger har en konsekvens. Han har masser af tid til at betale bøden af og naturligvis kan det lade sig gøre. Han ved jo at det han gør er ulovligt, så kan slet ikke se hvorfor folk bitcher over det.


    Men ja, APG har lavet nogle skumle ting ... Men er sgu også skummelt at Alaza har et link til Piratgruppen i hans signatur...


    Fra deres side :


    Har du forsøgt at downloade musik via kazaa, e-mule, eller en anden fildelingstjeneste? Hvis ikke, så er det på tide at du kommer i gang! Ligegyldigt om du er en kreativ sjæl med digte, artikler, film eller musik på hjertet, eller blot et ganske almindeligt menneske med behov for underholdning, så er der enorme muligheder for at berige verden og dig selv med kultur. Computerprogrammer, film, musik mm. befinder sig kun et museklik fra din stue. 


    ... Er jo guf for APG ... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Slap nu af drenge. Se lige hvor nyheden kommer fra.


    er det her bedre


    http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=351350

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mazie
    Forstår ikke i er så utilfredse med APG, i har jo ikke selv noget ulovligt software så kan i jo være ligeglade!


    Hvordan kan du sige hvad vi har på vores computere ?


    Selvfølgelig er der ikke nogen der nævner noget, det skal de da heller ikke, for man må ikk snakke om warez på tweak ;)



    APG er noget fuck. De leger politimænd, og spionerer os :roller:

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Selvfølgelig skal ulovligheder straffes, men den måde APG gør det på er grotesk .. De forfølger 16 årige drenge, og presser dem til at sige ja til et "forlig" fordi de ikke tør gøre andet ..


    Hvad med om de i stedet koncentrerede sig noget mere om de store fisk, som vi alle godt ved eksisterer ..


    Og det er IMO også forkert, at et privat foretagende som APG kan gøre det de gør .. Vi har allerede jo den udøvende magt i det danske politi ..


  • Hey, hvorfor skal jeg pludselig blandes ind i det her? Grunden til at jeg linker til Piratgruppen er ikke fordi jeg selv på nogen måde er warez-haj, men fordi jeg deler nogen af Piratgruppens synspunkter og projekter, selv om jeg godt er klar over, at de ikke selv kommer med nogen konstruktive forslag til hvordan man kommer videre fra hvor vi er i dag. Derimod er jeg fuldkommen imod alt hvad APG står inde for, men at skrive "Fuck APG" ville nok være mindre populært.


    Jeg har godt set, at Politiken har skrevet om det i dag også, men igen, var det ikke det samme citat som EB havde fået skovlet sig frem til, og vi ved jo hvordan de har det med et viderebygge på den slags.


    Grillrotten, at du kan støtte op om, at folk på min alder og derunder på nogen måde kan gøre sig fortjent til en 100k bøde for at downloade musik, film og spil, så er du da godt nok ikke langt fra APG's niveau.. og det er sq sørgeligt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Hey, hvorfor skal jeg pludselig blandes ind i det her? Grunden til at jeg linker til Piratgruppen er ikke fordi jeg selv på nogen måde er warez-haj, men fordi jeg deler nogen af Piratgruppens synspunkter og projekter, selv om jeg godt er klar over, at de ikke selv kommer med nogen konstruktive forslag til hvordan man kommer videre fra hvor vi er i dag. Derimod er jeg fuldkommen imod alt hvad APG står inde for, men at skrive "Fuck APG" ville nok være mindre populært.


    Tja ved at reklamere til sådan noget så må man jo stå inde for det hele og ikke kun noget udvalgt.


    Delvis kan jeg jo også godt stå inde for at det er okey at man straffer folk der overtræder loven (logisk nok vel?), men derfor reklamerer jeg jo hverken for politiet eller APG da jeg ikke støtter nogen af dem. Reklamerede jeg for APG eller politiet, så kan du jo selv regne ud hvad folk ville tro ikke ? ...


    ... Men nu skal du jo måske også reklamere for Osama Bin Laden ?... Fordi han er en muslim, men derved ikke at du støtter det han gør ? .... :crazyeyes: ....


    Det man siger og det man gør siger noget om én selv ... Kan man gå rundt i en Tshirt hvor der er et hagekors på og så undre sig over at folk tror man er nazist ? ... Kan man virkelig undre sig over folks opfattelse i sådan en situation ?... Så kan man jo ikke bare sige "jamen jeg syntes bare det er en pæn tshirt" ... :crazyeyes: ... Det er jo enten eller ... ;)


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Grillrotten, at du kan støtte op om, at folk på min alder og derunder på nogen måde kan gøre sig fortjent til en 100k bøde for at downloade musik, film og spil, så er du da godt nok ikke langt fra APG's niveau.. og det er sq sørgeligt.


    Skulle du have rabat siden du kun er en knægt da ?...Ligemeget om man er 15 eller 40, så skal straffen være ens ...


    Men det er måske sørgeligt at man kan risikere at blive straffet når man gør noget som man godt ved er ulovligt ? ... Folk ved hvad det koster og hvis de ikke vil risikere at ende med at blive straffet, så må de holde fingrene for dem selv.


    At APG tilsyneladende så fyrer pengene af på noget som virker grotesk har jo så ikke lige noget med det HER at gøre.


    Hvis du stjæler en bil der koster 250.000 og smadrer den totalt, er det så ikke fair at du får en regning på 250.000 kr ? ... Uanset om du er 15 eller 40 ?.... Hvis du svarer nej, så er det sgu spooky ... :boxed:

  • Man kan vel godt være del af Socialdemokratisk ungdom uden at stå inde for hver eneste ene ideologi og politiske holdning som partiet har? Måske i mangel på bedre? Hvilket er meget lig den situation som jeg står i i dag.


    Problemet er, at jeg er imod lovgivningen. Når en kriminel begår et indbrud er det ikke fordi han er imod lovgivningen, men af andre grunde.


    Du ser da heller ikke 15-årige blive sat i fængsel på samme vilkår som en 18+ ville gøre det, vel?

  • Jeg er også af den opfattelse, at når folk ved de laver noget forkert/ulovligt, så skal der være en konsekvens. Og så er det ligegyldigt om de er 16 eller 50 år. Alle ved at det er strabart at downloade spil, musik og programmer. Forstår så heller ikke, som vi har set i en tidligere tråd, at de bliver ved med at gøre det, selv om de er blevet straffet for det før. Og så skal vi ha' ondt af dem. Gud fader bevares ! Idioti vil jeg kalde det. Så har man da ikke meget at flytte rundt med.
    At der så er nogen der nævner, at loven er skæv - det er da rigtig nok. F.eks så er det latterligt at spritbilister som kører andre ihjel. Slipper så billigt, som de gør. Eller folk som smadrer andre til ukendelighed, som nøjes med 3-6 mdr. i brummen. Det er jo helt forrykt.
    Men det retfærdiggør ikke at der skal ses igennem fingre med, at nogle henter ulovlig musik og software i stride strømme. Og at der så er nogle der opfordrer til det, fx. Piratgruppen - 8o - det er ihf. også forrykt. Det samme kan man så også sige om Antipiratgruppen. Men den er jo godkendt til det den gør. Det er så op til de ansvarlige, at få lavet om på det. Både det at opfordre til ulovligheder og til at få staten til at gå ind i jagten på dem som henter ulovligt.

  • Selvfølgelig kan man godt mene, at det er stupid at gøre ting, som ikke er i overenstemmelse med loven, men at sammenligne det med mord, vold og lignende kriminelle ting er forrykt. Når vi snakker warez og pirater, så er det ofte folk, som faktisk bare gerne vil dele en oplevelse med andre. Jeg oplever tit, at jeg gerne vil give folk noget musik, som jeg mener de godt kan lide, uden de skal sidde i flere timer foran deres radio for at høre det, eller nødvendigvis kunne låne dem min cd.


    Problemet er, som du måske hentyder lidt til, at de ansvarlige har lavet en mega sleepover, og aldrig har gidet indse hvor langt det her ville gå på så kort tid. Muligvis fordi pladebranchen har været meget snæversynede, og endelig har set en mulighed for at komme det en smule til livs, dog uden nogen som helst form for held, igennem APG og lignende private organisationer.


    At gå på jagt efter de ansvarlige? Du jagter sq da heller ikke folk som går over for rødt. Det er blevet så almindeligt, at jeg ikke længere kan se nogen som helst fornuft i, at hive tilfældige folk ud for at statuere eksempler. De har prøvet, de havde intet held med det, ingen pointe i at fortsætte. Normale rationelle mennesker ville her prøve at komme med nye forslag, finde nye veje, og se det fra alle parters side, men det er desværre ikke tilfældet her...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Alaza
    Selvfølgelig kan man godt mene, at det er stupid at gøre ting, som ikke er i overenstemmelse med loven, men at sammenligne det med mord, vold og lignende kriminelle ting er forrykt. Når vi snakker warez og pirater, så er det ofte folk, som faktisk bare gerne vil dele en oplevelse med andre. Jeg oplever tit, at jeg gerne vil give folk noget musik, som jeg mener de godt kan lide, uden de skal sidde i flere timer foran deres radio for at høre det, eller nødvendigvis kunne låne dem min cd.


    Problemet er, som du måske hentyder lidt til, at de ansvarlige har lavet en mega sleepover, og aldrig har gidet indse hvor langt det her ville gå på så kort tid. Muligvis fordi pladebranchen har været meget snæversynede, og endelig har set en mulighed for at komme det en smule til livs, dog uden nogen som helst form for held, igennem APG og lignende private organisationer.


    At gå på jagt efter de ansvarlige? Du jagter sq da heller ikke folk som går over for rødt. Det er blevet så almindeligt, at jeg ikke længere kan se nogen som helst fornuft i, at hive tilfældige folk ud for at statuere eksempler. De har prøvet, de havde intet held med det, ingen pointe i at fortsætte. Normale rationelle mennesker ville her prøve at komme med nye forslag, finde nye veje, og se det fra alle parters side, men det er desværre ikke tilfældet her...


    Nu lige for at få det på det rene, så sammenligner jeg ikke hentning af ulovlige ting med vold, mord o.lign. Jeg skrev at straffeudmøntningen er skæv ift. hvilken kriminalitet der er foregået.
    Ang. det med at give noget til andre. Hmm - Du får ikke en regning på 100k, fordi du sender lidt til dem du kender. Nej så handler det vist mere om, at hente el. sende tusindvis af musiknumre + mange film og ret mange spil og programmer !! !
    Og til det med at det er blevet helt almindeligt OMG - sikken dog et argument. :boxed: Når nu så mange gør det, så skal der ikke være nogen som skal straffes, selv om det er ulovligt. Jøsses siger jeg bare. [Blocked Image: http://hjem.get2net.dk/berope/assets/images/34.gif]

  • Nej, men I sammenligner lovgivningen omkring emnerne, og det er så skævt som noget kan blive.


    Og nej, så får du ikke en bøde på 100k, men de folk som var til Connect13 for nogen tid siden... 14-årige drenge, fik bøder på 10.000 kr. for at dele lidt musik med de folk som var til LAN'et. Dertil havde de ikke mulighed for at kontakte deres forældre, og blev tilbageholdt af de, ja, svin ville næsten være at gå over stregen for nogen, men jeg synes efterhånden det er passende, som besøgte det LAN og legede politi.


    Læs hvad jeg skriver. Det er ikke fordi det blevet almindeligt, at så det er okay. Problemet er, at det er blevet så almindeligt, at pladebrancen ikke kan fortsætte i blinde som de gør, og der skal derfor findes et alternativ, og det ansvar ligger hos dem, og ikke hos kunderne og piraterne.

  • Præcis, eller nossede sig sammen og fik lanceret et ordenligt alternativ til musikkøb en det der i dag. iTunes skulle f.eks. have været i Danmark for flere år siden, men nej, det er langt federe at sagsøge et par tusind pirater i stedet for at tilfredsstille et par millioner mennesker.

  • Handling efter konsekvens det kan i sige men jeg syns det er måske bare lidt langt ude at give en dreng på 14-16 år en bøde på Fx 100k så har han et promblem resten af livet måske og så bliver han ikke til noget det kan man jo ikke det er forrygt det kan godt være det er ulovligt men bøde straffen er måske lige sat i top hvis en Dreng/pige har 1000 sange på sin com og for en bøde for det så kan han jo ikke lave en skid de næste mange år tænk på hvis det var jeg selv hvordan ville i komme igemmen livet så. helt væl er APG de skulle selv straffes for det de har gjodt jeg syns ikke det er acceptabelt så bid eller ej. man kan ikke gøre noget ulovligt også straffe en der har gjort noget ulovligt det siger loven selv det tror jeg også de fleste her inde ved... X(