A8V + 3000+ winny + a-data PC4500 (tccd) vil ikke OC

  • Det var nu en kort fornøjelse, den begyndte at låse og endte med jeg kun kunne boote op med default setting. *gg*


    Jeg gir op, og lader lortet køre default. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEEF
    Det var nu en kort fornøjelse, den begyndte at låse og endte med jeg kun kunne boote op med default setting. *gg*


    Jeg gir op, og lader lortet køre default. :))


    Der er da noget galt så..
    Du har ikke mulighed for at prøve CPU/RAM/Bundkort andre steder? Lyder som om der er noget der ikke rigtig funker.. :rolleyes:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Enten så lider din cpu under skod mem controller som faktisk er et meget kendt problem.
    Ellers kan det tænkes at de ram simpelthen ikke er gode til det bundkort. Du kan jo evt. prøve at teste dem i et andet system. Hvis du evt. kender nogen som har nogle andre ram som kan køre høj FSB.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Freddie
    Enten så lider din cpu under skod mem controller som faktisk er et meget kendt problem.
    Ellers kan det tænkes at de ram simpelthen ikke er gode til det bundkort. Du kan jo evt. prøve at teste dem i et andet system. Hvis du evt. kender nogen som har nogle andre ram som kan køre høj FSB.


    Ja jeg har en m8 hvis P4 kan køre nogle høje hastigheder, jeg vil lige tage dem med over til ham en dag.

  • Nå ja, så er jeg blevet lidt "klogere".


    Mine A-data fejler ikke noget, testede dem på min makkers P4 og der var der ingen problemer.


    Jeg lånte hans KHX PC3500 med hjem (ikke TCCD). Nu kører jeg for første gang stabilt over 220FSB nemlig 225FSB 1:1 (2:1) 1T. Hvilket jeg ikke kunne med mine A-Data.


    Så det er stadig lidt underlidt.
    Jeg prøver om jeg ikke kan få fat i et sæt Crucial PC3200.
    Jeg vender tilbage når jeg ved mere. :)

  • winchester er kræsen med hvilke ram du vælger.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ja det kan jeg forstå. Har prøvet tccd og kingston ikke tccd. Men den vil ikke rigtigt noget på den anden side af 225FSB.

  • Så har jeg fået fat i et sæt Crucial, men det har ikke hjulpet. :(


    Nogen her i Odense der skulle have lyst til at teste min CPU? Eller som måske skulle ligge inde med en extra CPU jeg kan låne. :))

  • havd med at bestille et msi k8n neo2 (det jeg har) og se om det virker og hvis det ikke gør har du vel 14 dages retur ret?

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DEEF
    Gælder det også selvom det er pakket ud osv?


    Ved ikke om det er 14 dage nu, men jeg har en gang købt en forstærker, brugt den et par dag og afleveret den tilbage. Det skulle jeg bare gøre inden 8 dage, så var der ikke nogen probs...


    EDIT: Jeg regner med at skulle køre en 3000+ op på et A8V i weekenden, måske vi kunne lave nogle tests med dine dele ved samme lejlighed...?

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

    Rettet en gang, sidst af SpRoX ().

  • Mat.dk hvis du stadig har lyst og tid vil jeg blive glad hvis du kunne teste min CPU. Tilføj mig på MSN deef@cans.dk :D


    Har hørt mig lidt omkring, og de 14 dage gælder kun hvis produktet ikke har været brugt, så det dur jo ikke rigtigt.

  • Hey Deef...du må meget gerne melde tilbage, hvis du får testet dine dele i en anden computer, og finder kilden til fejlen. Jeg har nemlig også haft store problemer med RAM og mit Asus A8V. Jeg havde egentlig tænkt mig at købe et andet socket 939 board, men det kan hurtigt blive en dyr affære, hvis det nu ikke er boardet, men istedet for en dårlig memory controller. Så hvis du kan få problemet kredset ind, så er jeg meget nysgerrig efter at høre resultatet.


    Jeg er iøvrigt ikke sikker på at du har hørt rigtigt ang. de 14 dages returret. Som jeg har forstået det må du gerne have brugt hardwaren. Produktet skal bare leveres tilbage i samme stand som du modtog det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Kaz666
    Hey Deef...du må meget gerne melde tilbage, hvis du får testet dine dele i en anden computer, og finder kilden til fejlen. Jeg har nemlig også haft store problemer med RAM og mit Asus A8V. Jeg havde egentlig tænkt mig at købe et andet socket 939 board, men det kan hurtigt blive en dyr affære, hvis det nu ikke er boardet, men istedet for en dårlig memory controller. Så hvis du kan få problemet kredset ind, så er jeg meget nysgerrig efter at høre resultatet.


    Jeg er iøvrigt ikke sikker på at du har hørt rigtigt ang. de 14 dages returret. Som jeg har forstået det må du gerne have brugt hardwaren. Produktet skal bare leveres tilbage i samme stand som du modtog det.


    Hejsa, jeg er ikke kommet videre endnu, men får stadig blå skærm i ny og næ. Dette er ved 200Mhz 1:1, og det sker med mere eller mindre alle RAM typer.


    Jeg skal nok skrive i denne tråd når jeg er blevet klogere. Her sidst på måneden er der ikke råd til det helt store. ;) Men tror jeg tager chancen med at købe et MSI.

  • Jeg har omtalte mobo og crucial. Jeg kan slet ikke få dem på 215!!
    Har ikke læst tråden gennem, men husker du:


    Disable cool`n quite
    Sætte AGP til 66.66/33.33
    Sætte HT til 800 og ikke 1000



    Jeg får blå skærm allerede ved 215, men 210 virker den fint med, men det er jo alt lidt


  • Hvorfor skal man sætte Ht til 800 frem for 1000? 1000 er da bedre?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af søndergård


    Hvorfor skal man sætte Ht til 800 frem for 1000? 1000 er da bedre?


    Ja, det er fordi at htt også bliver hævet sammen med fsb (ret mig hvis jeg tager fejl), men jeg kan da godt køre fsb270 med htt x4 altså 1000 i bios.