- LOTR Battle for Middle-earth - Taktikker og Strategier

• Har jeg prøvet. :) Men en enkelt trold skal ikke have lang tid med en port for den er nede. Det eneste jeg kunne bygge i den borg jeg havde her i går var udgange til mine mænd. Ikke så brugbart i denne situation, desværre. Får nok ikke tid til at prøve igen før sent i aften eller i morgen.

• Det som jeg gør er at bygge næsten kun farms i starten, når jeg så har 10-15000 så river jeg dem ned og begynder at bygge den egentlige base.

Der laver jeg en stærk defensiv base og bygger kun nogle få delinger af bueskytter og knights, jeg går først til angreb når jeg har en hær af kun de allerstærkeste enheder (katapulter, cave trolls og så alle de heros du kan)

Witchking er specielt effektiv, og spar point sammen så du kan "købe" muligheden for at summon Balrog

PS. Jeg kører det i 1600x1200 ultra high uden problemer indtil videre.

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

Rettet en gang, sidst af Malk ().

• Der sker ikke noget ved at en trold smadrer lidt på din port. Sæt din port til at repair. Så kan du sagtens holde til det.

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

• Nøj ... Har glemt at tage backup af mine savegames fra min shuttle før jeg solgte den, så nu må jeg begynde forfra ... Hm ... Lidt surt for var fandme kommet langt.

Nå, men det går jo nok. Det kører fint på min laptop og det er jo det vigtigste.

• Jeg er nået til Minas Tirith, og vil høre nogen gode taktikker til hvordan man skal klare sig igennem den bane...synes den virker uoverkommelig.

Tror egentlig godt jeg vil kunne klare banen...men nogle gode råd på forhånd ville være rart.

Første og eneste gang jeg prøvede banen, lykkedes det mig på et forholdsvis tideligt stadie, at angribe og smadre de to Evil camps. Men efter da, var min mobile hær stortset også udryddet. Vil de to camps bygge sig op igen? Eller vil de forblive ødelagt?

AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

Oprindeligt indlæg af Berleburg
    Jeg er nået til Minas Tirith, og vil høre nogen gode taktikker til hvordan man skal klare sig igennem den bane...synes den virker uoverkommelig.

Tror egentlig godt jeg vil kunne klare banen...men nogle gode råd på forhånd ville være rart.

Første og eneste gang jeg prøvede banen, lykkedes det mig på et forholdsvis tideligt stadie, at angribe og smadre de to Evil camps. Men efter da, var min mobile hær stortset også udryddet. Vil de to camps bygge sig op igen? Eller vil de forblive ødelagt?

Er lige kommet til samme bane igen efter jeg måtte begynde forfra ...

Sidst jeg kom til den bane hvor jeg også kom igennem den og et par baner mere, så brugte jeg min energi på at gøre Minas Tirith MEGET modstandsdygtig og tog derfra det tungeste skyts ud oppe fra borgen af. Man kan jo lige så godt bruge forsvarsværkerne nu når de er der. Når forstærkningen så kommer, så har jeg samtidig fået bygget min hær helt op, givet den erfaring imens det værste på den anden side er blevet fjernet. Med den samlede hær har jeg så taget fjendens basecamps én af gangen ... Går altid primært efter fjendens "enheds-fabrikker" for at sikre at der ikke kommer flere fjender end højest nødvendigt ... Inden da er fjendens stærke enheder i området naturligvis taget af spillet...

Gode, mange opgraderede bueskytterne med flaming arrows er noget af det vigtigste ISÆR på den bane IMO. Som altid, så udgør stærke ryttere den mobile rygrad af min hær ...

• Man starter jo med Faramirs hær...så jeg har fra start af 300/300 units. Faktisk en ret stærk hær.

Hvordan skal jeg vekselvirke mellem Battle-towers og Trebuches i min mur? Hveranden eller hvordan?

Jeg har valgt Elven Archers og Eagles som powers.

Det værste er, at jeg ikke kan lvl mine bygninger...fordi jeg ikke kan lave flere units. Men min Faramir-hær er så også opgraderet...men man får jeg tildelt nogle få nye units i banen fra start af. Og dem kan jeg ikke opgradere.

Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

• Ja, men den hær man starter med bliver godt pillet ned efterhånden ... som man jo så skal sørge for at bliver opgraderet hele tiden, så den er på sit højest inden man får forstærkningen .... Det er ryttere der kommer, så ryttere er ikke noget man har så meget brug for inden da hvis man bliver inde i borgen ... Derfor havde jeg valgt at forstærke borgen meget med bueskytter. Udvendigt på selve borgen lavede jeg hovedsageligt trebuches (men også et par battle-towser) og lavede så en hel del battle-towers inden bag muren. Oppe på "ryggen" havde jeg så alle mine bueskytter ... og med tiden, så kom der også nogle mobile trebuches med fire-stones. Et marketplace med grand harvest hjælper en hel del på "økonomien" til de farme man har og er en ting jeg altid vælger hvis det er muligt.

Som udgangspunkt, så bruger jeg ikke special powser så som elven archers før den brænder lidt på ... powers som "healing" skal naturligvis bruges, men da den er en del om at "lade op", så bruger jeg kun tingene når jeg "ved" at jeg ikke får brug for den i et stykke tid ... Altså bruger den ikke før jeg kan se sejren over en base ...

• Hvor placerer du dine archers? På ryggen af ydermuren? Laver du wells og statues? Hvad med farms? Dem udenfor bliver jo hurtigt smadret, så laver du dem øverst oppe i Minas Tirith?

Hvor placerer du dine archers? På ryggen af ydermuren? Laver du wells og statues? Hvad med farms? Dem udenfor bliver jo hurtigt smadret, så laver du dem øverst oppe i Minas Tirith?

Ja, mine farms samt marketplace er øverst oppe ... Der ligger de bygninger som jeg ikke aktivt skal bruge, men som skal være intakte... Dem udenfor må de godt smadre... De vil blive genindtaget med tiden jo ...

Beværger mig ikke udenfor før forstærkningen kommer hvis jeg kan undgå det.

og ja, mine archers sam mobile trebuches er på ryggen af ydermuren...

Nej laver ikke wells og statuer ... Wells er ubrugeligt når kampen først er gået i gang ... statuer kan jo så godt bruges, men syntes det har gået fint uden ... hvor pladsen er blevet brugt til trebuches/battle-towers.

Som udgangspunkt, så er porten jo det vigtigste at beskytte, men ovre i venstre side af borgen kommer fjenden også med nogle klatreårne eller hvad man kan kalde dem ... De er langsomme og kan nemt tages ud. Dette er vigtig da borgen ellers nemt kan blive indtaget. Men har man husket at forsvare minas tirith ordenligt, så er det jo nemt ordnet.

"Elefantern" eller hvad de nu hedder skal man dog huske at bruge bueskytter til ... og ikke spilde sine ryttere på det da de jo bliver pløjet ned, men har du vel også oplevet ...

• Hehe...

Men synes bare wells er gode til at holde liv i archers de står i nærheden...mener, at de kan heale dem der står på muren?

Hehe...

Men synes bare wells er gode til at holde liv i archers de står i nærheden...mener, at de kan heale dem der står på muren?

Ja, men de virker kun når enheder ikke er i kamp ... Når det først går i gang, så vil kampen jo være rimelig intens ... Kan godt være de kan være brugbare på den bane, men har nu stadig valgt battle-towser istedet for.

Om de kan nå muren skal jeg så ikke kunne sige ... Men kræver jo ihvetfald flere af dem hvis de skal "dække" de vigtigste klynger af archers ...

I den yderste ring af minas tirith har jeg et par archer-fabrikker som holder hæren oppe ... Det med finanser/resourcer er der jo TONSVIS af ...

• De Battle towers man kan lave inde i basen...virker det kun på fjendtlige units inde i basen? Da jeg lavede et battle tower i Osgiliath skød det ihf. ikke på de units der rendte rundt om muren, for at komme om til porten.

Skyder de ud?

Beklager stavefejl. Det skyldes fasttyping og dårlig kommunikation mellem hjerne og hænder.

Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

De Battle towers man kan lave inde i basen...virker det kun på fjendtlige units inde i basen? Da jeg lavede et battle tower i Osgiliath skød det ihf. ikke på de units der rendte rundt om muren, for at komme om til porten.

Skyder de ud?

Beklager stavefejl. Det skyldes fasttyping og dårlig kommunikation mellem hjerne og hænder.

Ja, det mener jeg de gør, men det er jo begrænset hvor stor rækkevidde de har. Men hæng mig ikke lige op på det.

Hovedsageligt er det jo bueskytterne på musen der klarer sagen ...

hehe ja, er også selv lidt bombet i dag ... Fik gamet en hel del i går for at komme op på der hvor jeg var før jeg skulle begynde forfra ... Der var sgu længere end jeg troede åbenbart ...

• Hehe...

Mht. porten. Hvordan leger du med den? Åbner og lukker du den for at lokke fjenden til? Eller lader du den være konstant åben/lukket?

Hehe...

Mht. porten. Hvordan leger du med den? Åbner og lukker du den for at lokke fjenden til? Eller lader du den være konstant åben/lukket?

Lukker den når de kommer ... Det lokker dem vist nok da de jo vil have den op ... :))

Inden på den anden side af porten har jeg så også haft nogle trebuches m/firestones stående ... Som skyder ud over på den anden side af porten ... en lille extra gave ud over det der findes på muren... :))

• Hehe ok. Så vil jeg prøve det...

1. Lade min rytter blive inde i borgen

2. Bygge trebuchets på muren og et par battle towers.

3. Battle-towers inde i borgen.

4. Archers på muren og ingen wells.

• btw... Husk lige den "lille" hær der dukker op ude til venstre efter du har fået forstærkninger og der er gået et stykke tid ... Den kan gøre hele forskellen ... Den er jo ikke lige så let at besejre for fjenden ... :))

• OT:

Nu vi er ved det spil...
    Nogen der ved om man kan ændre sværhedgrad når man er gået i gang... for jeg kører på easy, men det er sq kedeligt..
    Kan man evt. ændre i en config.ini

Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W