OC af AMD64 3500+

• Hey jeg har lige skiftet fra Intel til AMD.... men der opstår nogle problemer undervejs som jeg lige vil ha jer AMD folks svar på :)

Jeg har en AMD64 3500+ s939, på et MSI K8N-Neo2.

Hvad er det her og hvad skal jeg sætte det til?

Adjust CPU Ratio, den står til "startup" og kan sættes fra "x4" til "x11".

CPU Voltage, står til "by CPU VID# men kan sættes fra "over VID 3,3%" til "10%".
    Det er ikke vcore da man kan justere på den et andet sted.

På forhånd takker :)

Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

• cpu ratio er multiplier, den kan du ikke ænre og forvente et resultat :D

det andet er mer vcore i procent :D

bare op med fsb'en, htt kan sættes fra 1x-5x
    det er fsb'en gange med antal x som du sætter den til.

det htt's nummer gange med fsb'en skal helst ligge ca. omkring 1000

så op med fsben, og lidt ned med htt :D

• tak for det hurtige svar Shahid :)

det vil sige at jeg bare skal lade den CPU ratio være?

Men hvad skal jeg sætte den der "CPU Voltage" til så. ?

Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

• Du kan bare lade den være der hvor den er nu. Ved standard vcore kører min 2600 mhz, hvilket jeg gør hele tiden. Så prøv du bare med standard vcore. Så skal du bare sætte HTT til 4. Samt låse agp (mit gør det automatisk når du går op i FSB.) Derudover er der ikke rigtigt noget andet at tænke over.

• hmm :S
    Jeg kan boote op i windows på 230 fsb dvs. 2530mhz.
    Men går jeg derover vil den ikke.. :(
    den burde da kunne klare mindst det en 3000+ kan klare

Jeg har sat ram freq til 166, auto ram timings, htt x4, agp 66mhz og resten på auto.
    har prøvet at øge vcore lidt men uden held
    hvad gør jeg galt? eller har jeg bare (endu endgang) fået fat i en dårlig oc'er :S

Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

Rettet en gang, sidst af PolluX^ ().

• det er da ikke helt ilde.
    hvilke chips sidder der på dine ram?
    og hvor meget vcore har den fået?
    prøv at dumpe divideren lige en tand mere for at se om det skulle være det. smid også HTT et hak ned, det giver ikke så vildt meget performance. generelt fjern alle de begrænsende faktorer der kan være og arbejd dig fremad derfra.

Oprindeligt indlæg af SlackeR
    det er da ikke helt ilde.
    hvilke chips sidder der på dine ram?
    og hvor meget vcore har den fået?
    prøv at dumpe divideren lige en tand mere for at se om det skulle være det. smid også HTT et hak ned, det giver ikke så vildt meget performance. generelt fjern alle de begrænsende faktorer der kan være og arbejd dig fremad derfra.

Ved ikke hvad chip der sidder på, men det er normale valueram.
    Standard vcore ligger på 1.375. Men noget mærkeligt er at jeg prøvede at sætte vcore på til 1.5, men der viste den kun 1.41 i cpuz :rolleyes:
    Men jeg vil da prøve det andet du forslog :)

Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

• på valueram er det ret nemt at se hvilke chips der er på ;)
    bare skriv hvad der står på dem. det gør det lidt nemmere at finde ud af hvad de eventuelt kan klare.Kingston har nemlig brugt mange forskellige chips på deres valueram.
    prøv at lege med både vcore og den anden der hed noget med VID eller det der..

• ja få en aspire 500W så vil den undervolting blive udlignet :D

ej seriøst så er der da et problem når den undervolter så meget...det er nok PROBLEMET.....

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af SlackeR
    på valueram er det ret nemt at se hvilke chips der er på ;)
    bare skriv hvad der står på dem. det gør det lidt nemmere at finde ud af hvad de eventuelt kan klare.Kingston har nemlig brugt mange forskellige chips på deres valueram.
    prøv at lege med både vcore og den anden der hed noget med VID eller det der..

Jeg værdsætter din hjælp/forsalg, men der sidder nogen meget besværlige headspreaders på dem...hvor man ska ha negle på min. 2cm for at få af :rolleyes:
    Så jeg kan ik se hvad chip der er på lige pt. kan høre min mor ad i morgen hvis hun gider :P

Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

Oprindeligt indlæg af Fragman
    ja få en aspire 500W så vil den undervolting blive udlignet :D

ej seriøst så er der da et problem når den undervolter så meget...det er nok PROBLEMET.....

Har da en 520W Aspire forstår ik helt ?

EDIT: btw hvad burde standard vcore være, nu hvor min undervolter...min står til de 1.36 - 1.38

Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

• ok hvis der sidder heatspreaders på kan det være lige meget.. så kan du teste dig frem til hvad de kan en dag ;)
    jeg tror helt ærligt ikke det handler om at boardet undervolter, det er tværtimod kendt for at levere rigtig god vcore.
    Kan du se hvor boardet er lavet? kina, taiwan??
    og prøv som sagt at fedte lidt med begge vcore-indstillinger. jeg tror det er den der hedder det med VID der duer men er ikke sikker. Det er helt sikkert ikke en almindelig undervoltning. ellers er det helt klart RMA-grund!

• det er noget med at man skal sætte agp til 67 før den låser

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

• Det er højst sansynligt din Sata disk. har du sat den i Sata 1 eller 2?? Hvis du har det prøv at sætte den i Sata 3 eller 4. Da der ikke er agp/pci Lock på sata 1 og 2.
    I vilke dimm sider dinne ram klodser

• Undskyld jeg siger det, men nu er aspire nu altså ikke så fantastiske som alle går og siger. Jeg har selv haft en 520W. Den havde kææmpe problemer med at holdes rails bare sådan nogenlunde stabilt.

Oprindeligt indlæg af ultima
    Det er højst sansynligt din Sata disk. har du sat den i Sata 1 eller 2?? Hvis du har det prøv at sætte den i Sata 3 eller 4. Da der ikke er agp/pci Lock på sata 1 og 2.
    I vilke dimm sider dinne ram klodser

De sidder i 1 og 3... og burde køre dual som de gjorte på mit p4 system..men det vil de ikke herpå.
    har en sata og en ide.
    Men vil da prøve det med at sætte min sata disk i 3 eller 4 :)
    PS: Det er self Winchester

Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W