Så fik vi det på plads:

Cascade FX55 OC DK 5 del
- Tom Holck
- Lukket
-
-
22 sek - flot score
der er gang i den for tiden, egentlig -
Oprindeligt indlæg af SlackeR
22 sek - flot score
der er gang i den for tiden, egentligTak SlackeR,
Der er stadig liv i den gamle Cascade som du ser...
Mens FUGGER prøver at finde undskyldninger for ikke at komme med et ordentlig M1 resultat.Har du bemærket, at temperaturen på den nye FX55 faktisk er blevet lavere, nu -125 C. Det er selvfølgelig fordi belastningen er mindre, lidt lavere CoreVolt, og måske er kredsløbene i chippen ændret.
Der er således også mindre risiko for "smeltevand" fordi ben bare er rigtig kold.
Her til aften slukkede jeg ca 1 time ved spisetid, og helt mod sædvane tændte jeg bagefter. Bootede direkte ind i windows, temperaturen steg blot 15 grader, for derefter at falde hurtigt. -
Oprindeligt indlæg af Tom Holck
Jamen I er di første der ser det:
Her:
http://www.xtremesystems.org/f…p?p=590901&postcount=1631http://www.xtremesystems.org/f…php?p=590881&postcount=27
Jamen så vil jeg da ikk klage over du skriver til os først
Men det er fandme nice.. Var bange for at det var ved at gå tilbage for dig. Og blev helt bange da jeg så Fuggers 6.3 ghz.. Men den nupper din AMD jo til morgenmad
-
Tillykke Tom, du kan bare det der
-
Super flot OC, Tom !
Hvad skyldes det at den ikke kan komme op på de 3800 ?
-
ingen tvivl om at den virker, som sagt nok den bedste 2stager, men PC-ice for eksempel ser ud til at have et bedre system
FX-55 er en rigtig fin chip - det ser ud til at strained silicon er en god ting, hvis man kan styre det.
FUGGER og macci er på kanten af p4eren. underligt at fugger ikke har fået kørt en eneste upatchet s-pi, når hans system nemt har kunne køre den anden
gad vide hvorfor han overhovedet kørte den patchede, den anses jo ikke for gyldig?
anyways, din er hurtigere under alle omstændigheder hvis han ikke får lidt flere mhz under den p4 ser det ud til -
Oprindeligt indlæg af Raller
Super flot OC, Tom !Hvad skyldes det at den ikke kan komme op på de 3800 ?
Problemet er simpelt hen, at der ikke findes et ordentlig 939 bundkort...
Jeg kæmper for at få nok Core-Volt både Asus, Abit MSI og GIga har store problemer med at komme over 2 volt..
Og når man endelig kommer derop, står spændingen og danser... -
Oprindeligt indlæg af Raller
Super flot OC, Tom !Hvad skyldes det at den ikke kan komme op på de 3800 ?
sandsynligvis egner FX-55 sig bare ikke til suicide-shots - Den er godt designet, stabil til grænsen af dens teknologi.
Jeg vil gætte på FX-57 bliver en .9nm cpu - måske bare en på 2600 mhz igen, da .9 nm yder en anelse bedre clock for clock. Det lader til at nuværende .9 nm cpuer fra AMD har visse problemer under minusgrader, ihvertfald i MSI neo2.
Dette skal der tages hånd om hvis man skal kunne sælge .9 nm FX'ereedit: men ja, den vil sandsynligvis blive ved med at skalere med spændingen - til en vis grænse. Det er dog bemærkelsesværdigt at der er så kort mellem 100% stabil og 100% ustabil ved en given vcore..
-
ingen tvivl om at den virker, som sagt nok den bedste 2stager, men PC-ice for eksempel ser ud til at have et bedre system
FX-55 er en rigtig fin chip - det ser ud til at strained silicon er en god ting, hvis man kan styre det.
FUGGER og macci er på kanten af p4eren. underligt at fugger ikke har fået kørt en eneste upatchet s-pi, når hans system nemt har kunne køre den anden
gad vide hvorfor han overhovedet kørte den patchede, den anses jo ikke for gyldig?
anyways, din er hurtigere under alle omstændigheder hvis han ikke får lidt flere mhz under den p4 ser det ud tilFatter heller ikke fugger ikke bare kører den superpi???
Han fik jo 20 sek på en patched... dvs 22-23 på en unpatched...
Men det er sq VILDT det der tom
Så meget bedre er PC-ice's nu heller ikke... Den blev -128c under load
-
som PC-ice selv nævner måler de forskellige steder - han måler helt nede på bunden af evap, hvor jeg ikke tror toms kan holde -120. Hvis jeg tager fejl skal jeg med glæde lade mig overbevise
men den ER bedre. toms er gennemtweaket - 2stages bliver ikke bedre. PC-ice skal have ændre noget - han har ikke kapacitet nok, der er alt for stort temperaturfald under belastning. jeg vil tro han kan opnå et fald på 10-15 grader, hvis han får den tweaket ordentligt. Bemærk her at den så nok ikke vil kunne køre -160 uden load -
Som totalt uvidende inden for extrem køling, kan det så ikke være fuldstændigt ligegyldigt om man kører
-128 eller -160? -
Oprindeligt indlæg af Malk
Som totalt uvidende inden for extrem køling, kan det så ikke være fuldstændigt ligegyldigt om man kører
-128 eller -160?Der er stor forskel
Ville faktisk sige at der var større forskel i -XXX grader end i +XX grader
-
hehe ser oxo sådan på det...socket 939 boards er simpelthen ikek specielt gode..for mange fejl osv ..og for lidt volt...tror oxo tom glæder sig til DFI kommer med deres nf4 board
...
-
Oprindeligt indlæg af Malk
-128 eller -160?Hej Malk
Det er STOR forskel. For det første, hvis din cascade er SÅ krafitig at den kan køle din CPU ned til -160 så vil der med sikkerhed opstå ståre problemer med at clocke, eller i det hele taget bare at starte systemet.
Den magiske grænse på omkring de -120 gør at CPUen ikke opfører sig ordenligt hvis man kan sige det sådan. Det samme sker ved LN2
Det er meget vigtigt at kunne holde load omkring de -110/-120 da det somregl er max for alle cpuer. Du kan finde en wonder chip der kan kører ved -160 men såå skal du være MEGET HELDIG, og iøvrigt den første i verden
Stort tillykke Tom -
Imponerende CPU Hastighed - Bare ærgeligt at du har den med at trashe dine kort.. ( Joke ) ;).. Eller faktisk ikke..
-
Oprindeligt indlæg af Fragman
hehe ser oxo sådan på det...socket 939 boards er simpelthen ikek specielt gode..for mange fejl osv ..og for lidt volt...tror oxo tom glæder sig til DFI kommer med deres nf4 board...
Ja det DFI glæder jeg mig til...
Tak Jacob, ja du håbede på 3600 Det er jo dejligt at det kunne blive mere
Se forøvrigt den defaultblæser der fulgte med FX55. Det ligner en OC specialblæser med væskefyldte kobberrør til bedre varmeledning.
-
som PC-ice selv nævner måler de forskellige steder - han måler helt nede på bunden af evap, hvor jeg ikke tror toms kan holde -120. Hvis jeg tager fejl skal jeg med glæde lade mig overbevise
men den ER bedre. toms er gennemtweaket - 2stages bliver ikke bedre. PC-ice skal have ændre noget - han har ikke kapacitet nok, der er alt for stort temperaturfald under belastning. jeg vil tro han kan opnå et fald på 10-15 grader, hvis han får den tweaket ordentligt. Bemærk her at den så nok ikke vil kunne køre -160 uden loadLæs her, jeg har forsøgt at forklare hvordan jeg måler temperaturen.
http://www.xtremesystems.org/f…php?p=591086&postcount=55
Men det er nu laboratoriemålinger der ligger til grund for mine temperaturoplysninger. Jeg har faktisk hele grafer af temperaturen målt under belastning (200wat - 250 wat - 300 wat) målt både udenpå som en CPU og indeni, med meget nøjagtigt lab udstyr.
Nuvel, det jeg bruger nu er en modstandsprobe (der er udtaget patent på den, men ikke af mig, den kan ikke købes endnu) Denne modstand ændre sig med temperaturen. Den er 1 kohm ved 20 grader, og falder så til .65 kohm ved -120 grader. Denne modstand har vi så sammenlignet og kalibreret med de nøjagtige temperaturmålinger UDENPÅ kobberklodsen der er i kontakt med CPU'en. Faktisk blev der så spændt endnu en kobberklods bagpå, og denne kommerklods indeholdt belastningsmodstanden på 200 wat. Så man kan sige der blev "varmt" på den anden side af proben. Trods dette kølede Cascaden det hele ned til -120 C ved 250 Wat.....
-
Oprindeligt indlæg af Tom Holck
Tak Jacob, ja du håbede på 3600 Det er jo dejligt at det kunne blive mere
Jeg håber vores vil klare mere
Når din pasta er klar, så kører du 3800 stabilt.. Det er jeg næsten 100% sikker på.
-
Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
Jeg håber vores vil klare mere
Når din pasta er klar, så kører du 3800 stabilt.. Det er jeg næsten 100% sikker på.
Ja, det kan gå hen og blive "slemt"
-
Ja - Desværre er det eneste Brian og Jeg mangler er tid.