Posts by Shamanji

Hej, jeg har et problem som jeg håber i kan løse.

Min pc:

Amd Threadripper 3960x

Cooler Master MASTERLIQUID ML360 RGB TR4 EDITION MED RGB CONTROLLER

Asrock Trx40 Creator

32 GB G-Skill 3800Mhz Cl 14-16-16-36

Super blomsterbladet platium 2000w

2x Zotac 980ti! Jeg kender gammel "

1x samsung 950 pro 512Gb nvme ssd

1x 2tb 850 evo 2Tb

7x seagate 4tb

Mad katte Keybord

Reddragon mus 2400 dpi

Mit spørgsmål er, at jeg fik denne Cooler Master MASTERLIQUID ML360 RGB TR4 EDITION MED RGB CONTROLLER.

Pumpen er et 3-polet stik.

Radiator 360 fik 3x 140 mm ventilatorer på rgb med 4 pins PWM.

Jeg har også 4 x fractal design prisma al-14 / pwm 3x til indtag foran 1x udtag tilbage alle har 4x pwn

Jeg har pumpen fra Cooler Master MASTERLIQUID ML360 RGB TR4 EDITION MED RGB CONTROLLER på CPU Fan Connector (CPU_FAN1).

Derefter har jeg forbundet de 3 ventilatorer, der sidder på radiatoren, til en y-splitter-pwn-splitter, og de er alle derefter forbundet til CPU / Waterpump Fan Connector (CPU_FAN2 / WP)

min Pc-pleje har 3x pwn-stik indbygget, så 2 af fraktalt design prisma al-14 / pwm er forbundet til 1 af sagen pwm hver og de 2 andre med en splitter til 3. pwm på sagen så giver sagen et pwn-kabel derfra til mit chassis / vandpumpe-ventilatorstik (CHA_FAN1 / WP).

Er dette gjort rigtigt? eller skal pumpen tilsluttes CPU / Vandpumpe-ventilatorstik (CPU_FAN2 / WP) ???

i bios

CPU Fan Connector (CPU_FAN1) har kun customize / silent / standard / performance / fuld speed / Ingen Pwm-indstillinger, selvom det er en 4-pins-header på motherboarded

CPU / vandpumpe-ventilatorstik (CPU_FAN2 / WP) dette har: ccustomize / silent / standard / performance / fuld speed / pwm

Chassis / vandpumpeventilationsstik (CHA_FAN1 / WP) dette har: customize / silent / standard / performance / fuld speed / pwm

ved ikke, hvorfor cpu-fan 1 ikke har pwm siden er en 4-pins header på mothercoarded

Håber du kan hjælpe mig derude :)

problemet er bare den 3008Beta til 3801 at de er lavet til hvis man har intel serie 6 prosessor i og ikke 5 serie som jeg har prøvede den beta engang og den det her "så stiger min Vccio cpu 1.05v voltage til 1.340v hvor den ellers lå omkring de 1.05v."

ved godt at det var 3008 beta og at de nu er ved 3801 pt og den måske virker bedre, men jeg troede kun de var lavet til hvis man f.eks. havde en 6600k eller højere i pc'en

Så er jeg lige kommet hjem kl 00:45, og havde så slukket den bagpå psu'en on/off knappen og da jeg så satte den på on igen tændte pc'en med det samme ingen problemer denne gang.

Men vil teste de næste 10 dage ved at gøre det samme slukke den når jeg er på arbejde eller sover også se om den driller igen, hvis ikke tror jeg bare jeg var uheldig og pc'ere er jo lidt mystiske nogle gange.

Mente jeg nok også det gjorde, mener også at batteriet dødt glemmer den bios indstillinger og dato og klokken.

Hvilket ikke er tilfældet hos mig.

Min ville ikke power up.

Ligesom hvis den ingen strøm får.

Hvad kan det så være? Et engangs tilfælde for der kom.jo liv i den da jeg opdagede cmos så tror min psu er i orden.

Kan et batteri også gøre sådan den ikke vil starte? altså helt død når hverken power knappen og bundkort power knappen vil få noget til at starte?

det er første gang det sker.

har taget strømmen igen og ser om det sker iaften igen når jeg kommer hjem fra arbejde.

hvis det sker igen kan det så være batteriet? for eftet clear c-mos var alt som før bå dato og tid i bios og Windows 10.

Hej, i får lige mine pc spec's

Intel I7 5930 3.5 GHz 3.7 Ghz Turbo
    Asus Rampage V Exstreme [Bios 2101]
    zotac 980 ti amp extreme [Bios 84.00.36.00.61 På Begge Kort]
    4x4 Corsair Vengence Lpx 16 Gb Ddr 4 2800 MHz 16-18-18-36 2T
    Mad Catz S.t.r.i.k.e 7 Nordic Keybord
    Red Dragon Legend M990 Mouse
    Samsung 950 PRO NVMe M.2 SSD [Windows 10 Pro]
    3x Seagate 3 TB Storage
    7x Seagate 4 TB Storage
    Asus Blu-Ray Burner

Her i aftes da jeg kom hjem fra arbejde kunne jeg ikke starte min pc der skete intet med at trykke på min power knap heller ikke den på bundkortet, det skal lige siges jeg havde taget strømmen til pc'en både ved at slukke bag på psu'en og på stik kontakten.

Prøvede forskellige ting uden held.

Det vidste sig dog at jeg skulle clear c-mos knappen bag på pc'en og vupti så startede den.

Har i oplevet noget lignende ?

Hvad kunne ha skyldt problemet kan en bios virkelig gøre sådan noget?

Pc'en kører som den skal nu igen uden problemer.

Den har jeg prøvet og en hel masse andre ting, men nu er problemet løst snakkede med google i danmark og de sagde jeg blev nød til at vente til de 24 var gået og det gjorde jeg og nu er det hele ok igen.

Men tak fordi du ville hjælpe :)

Hvordan lukker man en tråd?

jeg googlede og fandt noget om 72 timers lockout p.ga af tyveri sikring nogle skriver dog 24 som min mobil skriver efter den var factory reset og jeg prøvet at logge ind med den google account som jeg brugte før og som jeg ændrede password på lige inden jeg factory reset den dumme mig.

Hejsa jeg har en samsung galaxy s8+ og havde problemer med at købe ting i google play butikken jeg endte med at ændre password på min google konto.

Ville så factory reset min mobil da jeg havde downloded man apps og havde nogle sjove problemer.

men nu hvor jeg har factory reset den kan jeg ikke komme videre end google konto setup den siger jeg skal bruge en tidligere konto som jeg brugte på denne mobil og det gør jeg, den skiver bare der er opstået en fejl og jeg skal prøve at logge ind igen efter 24 siden passworded blev ændret.

jeg fik desværre og lavet lidt skidt på google konto ved at slette alle mine devices min tidligere mobil og denne mobil har det noget at sige?

Har tjekket om stikket var sat rigtig i altså helt ind og det var det :)

Har prøvet med ældre og nyere drivere.

Ved snart ikke hvad der skal hjælpe andet end et pci-e lydkort.

hejsa, min lillebror har en pc som nu er godt 3 måneder gammel.

Her er hvad pc'en består af :

Intel Core i5-6500

Gigabyte Ga-H110m-S2h [Bios F4]

16Gb Corsair Ddr 2166 MHz Ram

Xfx R9 480 8Gb

Crucial 256 Gb Ssd

Jeg kom så med et højtaler sæt https://www.gogroove.com/gg-basspulse-GGBP000100BKUS dem da de bare lå og var til overs hjemme hos mig, testede dem inden jeg kørte og der var intet i vejene med dem hos mig.

Når jeg sætte til hans pc sker der det at Realtek Hd Audio Kontrolpanelet kan jeg ikke vælge 2.1 som sættet jo er, men kan vælge Stereo/Quadfonisk/5.1/7.1, lige meget vad jeg vælger vil er det som om den har byttet rundt på venste højtaler og subwoferen i stereo er ikk med og der er lav lyd fra venste højtaler prøvede så en andet kabel med samme problem.

Testede den så en bærbar og der virkede den perfekt.

Alle drivere er up to date, hentede de nyeste på gigabytes hjemmeside til windows 10 pro 64 bit som maskinen kører.

Har i nogen løsninger?

Hejsa, her er mit system.

Intel I7 5930 3.5 GHz 3.7 Ghz Turbo
    Asus Rampage V Exstreme [Bios 2101]
    zotac 980 ti amp extreme [Bios 84.00.36.00.61 På Begge Kort]
    4x4 Corsair Vengence Lpx 16 Gb Ddr 4 2800 MHz 16-18-18-36 2T
    Logitech G19 Keybord
    Red Dragon Legend M990 Mouse
    Samsung 950 PRO NVMe M.2 SSD [Windows 10 Pro]
    3x Seagate 3 TB Storage
    7x Seagate 4 TB Storage
    Asus Blu-Ray Burner

Plus 4x 3 TB og 2x 1.5 TB Hard diske som jeg bruger til at have backup af det vigtige ved siden af.

Det jeg nu vil spørge om er jeg har kigger på techpowerup.com og de har en masse bios'er også 4 stk til mine 2 grafik kort hvoraf 2 er nyere, men jeg aner ikke om de er moddet eller om de vil virke med mine grafik kort.

Den nyeste Bios der er til mine kort er "84.00.41.00.18" mine kort har jo "84.00.36.00.61".

Tror i jeg bare kan flashe til den nyeste bios eller er de moddet?
    Kan jeg stole på de bios'er er ok?