DRYICE isolering

• jeg skulle bare lige hilse fra mig selv og spørge om denne forbedrede version af "SHAHID ISOLERING" er udmærket.

Det er Bomuldsvat hvis nogen skulle være i tvivl og der sidder en ram klods a'la Samsung pc 2700 under vatten i midterste ram socket
    Det er kun en prøvemodel, så cpu'en er ødelagt og står kun model, gfx er et tnt2, og ikke mere snak om det ;)

hvad siger i?

Mere isolering?
    Andet materiale?
    speak out

Kom med god kritik, lad være med at starte med: "sådan noget pis, brug hellere dit og dat" :D

[Blocked Image: http://www.s_2dk.8m.net/images/imag0023.jpg]

[Blocked Image: http://s-2dk.8m.net/images/imag0022.jpg]

[Blocked Image: http://s-2dk.8m.net/images/imag0024.jpg]

• Hmm bomuldsvat, det tror jeg ikke er så smart? Det suger vel bare al væsken, så der kommer til at ligge vådt vat på bundkortet? Det ville jeg i hvertfald tro, men nu er jeg ikke lige ekspert på området.

• Svært når man ikke ser bundkortet foran sig, men jeg ville nok ligesom sætte vattet i spænd med tape eller lignende. Dette for at komprimere vattet, så du opnår bed isolering. Ofte gælder det om at lave isoleringen lufttæt og ikke bare "smide" noget isoleringsmateriale på bundkortet. Min mening er dog også at bagsiden af bundkortet er lige så vigtig som fronten, så glem ej bagsiden.
    Hvis det virkelig er tøris du bruger Shahid, så vær opmærksom på at vat sikkert hurtigt bliver vådt, så det næsten vil svare til at lægge en våd klud på bundkortet....
    Forstår godt din fremgangsmåde, men den er nok ikke holdbar over en længere periode, så sørg for at maskine har load og ikke står med tørisen på cpu'en i en længerevarende periode.

• Hehe sjov idé :D

Men som de andre siger tror jeg bare at bomulden suger vandet til sig ;)

Jeg så at der var en der havde noget ikke ledende silikone som kunne tåle op til -115 grader...

Dvs du kunne smide HELE spanden ned i lortet og bare sætte -105 grader til lortet og så den hjemme ;)

Kunne man ikke???

ALLE dele på mobo blir jo kolde??? Så det er vel fint???

Eller er der dele på det som ikke må blive så kolde???

Harddisk og andre drev holder man sfølig udenfor ;)

• Alle dele bliver kolde hvis man ser bort fra grafikkortet. Når vi roder lidt med tøris bliver ram'ne f.eks. vildt kolde, og derfor farligt ved idle hvis kulden bliver til vand.
    Kedeligt når man kigger på ens ram, og der er vand nok til at gøre en halv køkkenrulle våd hehe (overdrivelse fremmer forståelsen).

Den med ikke-ledende fedt er ok, men ligefrem smide den ned i en spand med det ved jeg nu ikke rigtigt om er godt på lang sigt - Prøvet at rode med det? Ikke så nemt at fjerne fra alle kroge bagefter hvis man vil bruge bundkortet til andet end overclock.

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    Alle dele bliver kolde hvis man ser bort fra grafikkortet. Når vi roder lidt med tøris bliver ram'ne f.eks. vildt kolde, og derfor farligt ved idle hvis kulden bliver til vand.
    Kedeligt når man kigger på ens ram, og der er vand nok til at gøre en halv køkkenrulle våd hehe (overdrivelse fremmer forståelsen).

Den med ikke-ledende fedt er ok, men ligefrem smide den ned i en spand med det ved jeg nu ikke rigtigt om er godt på lang sigt - Prøvet at rode med det? Ikke så nemt at fjerne fra alle kroge bagefter hvis man vil bruge bundkortet til andet end overclock.

Men burde man ikke kunne køre 24/7 med det???

Og hvorfor bliver grafikkortet ikke kølet???

Mente nu hvis man havde en kasse der svarede til 2x hightowers...

Så bare smide hele mobo+grafikkort ned i??

Men du tror ikke det kunne holde???

• "Men burde man ikke kunne køre 24/7 med det???"
    - i teorien skulle det nok kunne lade sig gøre, men uden tøris ingen køling. Derfor skal der løbende fyldes i kobberrøret og du skal så evt. stille dit vækkeur i bestemte intervaller for at fylde i.

"Og hvorfor bliver grafikkortet ikke kølet???"
    - hvis der ikke er køling på kortet ud over luf- eller vandkøling, vil kortet ikke blive markant koldere.

"Så bare smide hele mobo+grafikkort ned i??"
    - det ikke-ledende fedt er jo ikke -115c uden køling. Jo mere du indespærer f.eks. grafikkort vil der være behov for yderligere køling.

"Men du tror ikke det kunne holde???"
    - Nej. For besværligt at holde styr på det. Self. kunne man sikkert lave en eller anden smart ting med en maskine der tilføjer tøris automatisk eller lignende. Tror bare ikke det er noget man bare lige laver. Yderligere skal tøris opbevares bedre end bare i en kasse hvis det skal beholde sin optimale temperatur.

Håber det er svar nok :D

• jo men jeg tænkte på at hvis det der silikone stads lå ovenpå cpu og gpu og man så havde en konstant fryser til at køle den ned til -105 grader så ligger der jo et klump "fedt" ovenpå cpu og gpu som er -105 grader konstant... det må vel køle det ret godt???

tænkte mere på det som en 100% køleløsning og ikke isolering...

• Jamen uden direkte kontakt fra kølehoved fra køleren eller containeren kan det ikke lade sig gøre.

Måske et eller andet fysik-geni kan komme med et forslag eller lignende hehe. Jeg er bare sikker på at det ikke kan lade sig gøre. Du kan bare se hvad god kontakt har at sige ved montering af en prommy eller vapo.
    Jeg har en gang kommet til at smøre lidt ikke-ledende fedt mellem køler og kernen på et gfx. Trods et massivt tryk fra monteringen gav den smule ikke-ledende fedt mellem dem, så dårlig kontakt at temperaturerne var elendige....princippet vil være det samme med dit forslag, endda uden det tryk fra en given montering.

• Ok...

Ja det var jo så svar nok :D

Tænkte bare at hvis det var noget væske lignende stads så kunne man måske...

Lidt i stil med at sænke ned i et kar vand og bare fryse lortet ned til -100c... Det rører jo ved cpu/gpu... Så det burde lede...

Men kan godt se at når der ikke er tryk på får man måske et dårligere resultat...

Men ville det stadig ikke være koldt??? Dvs måske -70C eller -40 eller whatever???

• Hmmmm, ok så må vi finde noget andet, jeg vil desuden prøve at isolere kobberrøret så det er umuligt for vandet at falde af fra det, dvs. kobberrøret ikke bliver nogen form for fare, hvem var det der havde lidt fedt i overskud?

EDIT: bagsiden bliver også isoleret, men det må vente lidt endnu

• elsker dine projekter shahid, syntes vi alle burde sende dig alt det vi ikke kan bruge mere...det er fanme bedre underholdning end dirch passer :)

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Fragman
    elsker dine projekter shahid, syntes vi alle burde sende dig alt det vi ikke kan bruge mere...det er fanme bedre underholdning end dirch passer :)

hehe, ikke mere komedie, nu det seriøst oc :evil:

• Vat kan nok godt klare jobbet, men husk at når du overclocker, er det ikke kun CPU'en der bliver varm, hvis du fx. hæver din FSB bliver chipsættet jo også varmere, derfor ville jeg anbefale noget Mosfet køling, og lidt chipset køling..

Et alternativ til Vat ville være lidt Neopren, den kan få's alle steder, ved ikke hvorfor du ikke bruger det, da jeg har set det nævnt i dine post's flere gange..

Evt. brug et ligge underlag, bare skær det i stumper og stykker og så måske også bruge vat til at tage det værste, "løbende vand"..

(Resten af ligge underlaget kan du jo vikle om det rør du skal bruge til at isolere tøris beholderen)

PS. det skal self. være et Neopren liggeunderlag.. :P

• jaja, det var jo kun en model, mobo køling samt mosfet køling bliver der sat bedre på, men det bliver jo heller ikke det board.

Neopren, bliver det vist, jeg kan ikke slippe fra det :P

• Hej Shahid - Har du flere spørgsmål omkring emnet så er du velkommen til at spørge mig igen. Går ud fra at du er ved at være klar med dit projekt. Jeg vil anbefale dig at køle dine mosfets hvis du vil bruge vcore over 2.1 da de bliver abnormt varme.

Clockede engang på et Albatron Socket A board med en 1700+ med en mach 2. Da jeg smed vcoren fra 2.080 til 2.502 ( 2.600 var maks på dét board) lyste mosfets hele værelset op og der kom en lille stikflamme fra en af dem. Pludselig fik jeg en MEGET brændt lugt kastet lige i hovedet.. :crazyeyes:

Var ret "syrret" at observere, dog var det ærgelig da det var et kanont bundboard. :roller:

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Hej Shahid - Har du flere spørgsmål omkring emnet så er du velkommen til at spørge mig igen. Går ud fra at du er ved at være klar med dit projekt. Jeg vil anbefale dig at køle dine mosfets hvis du vil bruge vcore over 2.1 da de bliver abnormt varme.

Clockede engang på et Albatron Socket A board med en 1700+ med en mach 2. Da jeg smed vcoren fra 2.080 til 2.502 ( 2.600 var maks på dét board) lyste mosfets hele værelset op og der kom en lille stikflamme fra en af dem. Pludselig fik jeg en MEGET brændt lugt kastet lige i hovedet.. :crazyeyes:

Var ret "syrret" at observere, dog var det ærgelig da det var et kanont bundboard. :roller:

lol, det må da have været noget af en oplevelse .. jeg kan næsten se det hele for mig. :))

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Hej Shahid - Har du flere spørgsmål omkring emnet så er du velkommen til at spørge mig igen. Går ud fra at du er ved at være klar med dit projekt. Jeg vil anbefale dig at køle dine mosfets hvis du vil bruge vcore over 2.1 da de bliver abnormt varme.

hahahaha

jeg skal nok lige logge på :D

• Shadid..

Hvilket mobo. har du tænkt dig at bruge, til den aktuelle overclocking.. ?

Så man har lidt at gå ud fra, når man skal komme med forslag til isolering..

Fordi når man isolere kulde og vand ude, skal man lige huske at man også isolere varmen inde