DRYICE isolering

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Hej Shahid - Har du flere spørgsmål omkring emnet så er du velkommen til at spørge mig igen. Går ud fra at du er ved at være klar med dit projekt. Jeg vil anbefale dig at køle dine mosfets hvis du vil bruge vcore over 2.1 da de bliver abnormt varme.

Clockede engang på et Albatron Socket A board med en 1700+ med en mach 2. Da jeg smed vcoren fra 2.080 til 2.502 ( 2.600 var maks på dét board) lyste mosfets hele værelset op og der kom en lille stikflamme fra en af dem. Pludselig fik jeg en MEGET brændt lugt kastet lige i hovedet.. :crazyeyes:

Var ret "syrret" at observere, dog var det ærgelig da det var et kanont bundboard. :roller:

Hvis du stadig har board, er det da muligt at få en ny mosfet ... hvis du vil ? ... og med en rolig hånbd burde det være muligt at udskifte den mosfet, og så give den den nødvendige køling - det koster jo ik noget at prøve ?

Oprindeligt indlæg af Zlinky

Helt sikkert :D

Nåh det er i os overbevist om ? :P:P

• Jeg prøvede at skifte mosfet, og mener da selv at jeg har en rolig hånd. Dog var det ikke noget nær nok. Skiftet virkede og maskinen bootede op.

Bare ved 1.85 volt brændte den nye mosfet. Så smed jeg kortet ud, da stort set alle mosfets var ødelagt af 2 ildebrænde i det "område" :boxed:

Jeg prøvede at skifte mosfet, og mener da selv at jeg har en rolig hånd. Dog var det ikke noget nær nok. Skiftet virkede og maskinen bootede op.

Bare ved 1.85 volt brændte den nye mosfet. Så smed jeg kortet ud, da stort set alle mosfets var ødelagt af 2 ildebrænde i det "område" :boxed:

det var da dumt, du kunne højestsandsynligt have fundet en mosfet som kunne klare højere volts og med en custum made køler på den så kunne den nok klare nogen tæsk ;)

• Og det tror du ikke jeg HAVDE Tænkt på ? X( .. Jeg er ikke helt fat svag. Den mosfet var af samme mærke og serienummer som sad på bundkortet.

Jeg konstaterede at printbanerne i og omkring mosfets var brændt. Altså i PCB'en da den var begyndt at boble..

Og det tror du ikke jeg HAVDE Tænkt på ? X( .. Jeg er ikke helt fat svag. Den mosfet var af samme mærke og serienummer som sad på bundkortet.

Jeg konstaterede at printbanerne i og omkring mosfets var brændt. Altså i PCB'en da den var begyndt at boble..

nååh .. ;) ... jah det er ikke skide nemt at reppe. Men Det lød bare som om du ikke havde gjort det da den bare futtede af.

• hvaa går du ikke snart igang :D vil se hvordan det går denne gang :) forhåbenligt bedere end sidst.

forresten FlexQ du kender vel ikke noget der har en moped til salg på sjælland ;)