Dårlig handel med m-e.dk

• Lad os starte fra en ende af.

Mit grafikkort bliver godt og grundigt varmt, så jeg ville have mig en Arctic Cooler. Når jeg alligevel skulle bestille, så ville min far også have en.

Fandt en Arctic Cooling ATI Silencer 3, som faktisk så ret god ud. På m-e.dk's hjemmeside står der højt og flot:

Passer til
    ATI Radeon 9800 (Non-Pro/XT)

Jeg mener dog at have hørt at TYAN har lidt sjovt PCB, så skrev derfor i bestilling som note:

Såfremt at Arctic Cooling ATI Silencer 3 ikke passer til TYAN 9800Pro 128MB skal denne slettes fra listen!!

De må jo vide om den passer til, det er trods alt en halv-stor side.

Min far fandt så en Arctic-cooling VGA Silencer, Rev. 3 Demomodel til sølle 100 kr.
    Lad os lige tage modellen en gang mere: Arctic-cooling VGA Silencer, Rev. 3

Demomodel.. dvs. den har måske et par småskrammer, men ikke noget der plejer at være alvorligt, og 100kr. er jo ikke dyrt for køling af min fars 9700Pro.

Tingene bliver bestilt, og er så kommet i dag med posten.
    Jeg åbner kassen, og finder første en total gennemtæsket æske til det jeg først tror er min GPU-køler... Undrer mig meget, men fortsætter med at pakke ud.

Endnu en Arctic Cooling ATI Silencer 3 dukker op, dog i uåbnet pakke.. Lægger hurtigt 2 og 2 sammen, og regner ud af en maltrakterede køler må være min fars. Men hey, det er jo kun indpakning, skidt med det.
    Fedt nok at få en køler som ellers koster 250kr. for 100kr. bare fordi det er en demomodel. Men det er stadig en forkert model, så om den passer bliver sjovt.

Lægger kølerne til side, og ordner de ting der nu en gang skal ordnes.

Min far kommer så hjem lidt senere, og vil se om den køler han har købt passer.
    Han kommer så ind og spørger mig "hvordan sætter man den egentlig fast?"
    Jeg svarer så at man sætter nogle skruer gennem grafikkortet og viser så hvor.. Når ikke meget længere da jeg ser dette:

[Blocked Image: http://tweak.dk/uploads/cimg2580.jpg]

[Blocked Image: http://tweak.dk/uploads/cimg2581.jpg]

Det er simpelthen resterne af skruerne.. Der er tydeligvis brugt vold !
    Og køleren kan heller ikke sidde på grafikkortet, nogle kondensatorer sidder i vejen.

Så ikke nok med at de har sendt en forkert køler, en total smadret køler, den ville ikke en gang have passet på grafikkortet.

For at gøre det hele endnu bedre, så passer min køler heller ikke !

Man kan spørge sig selv om mange ting, bl.a.:

Hvordan kan et firma sende en forkert som oveni købet er fuldstændig smadret og ikke til at bruge, uden at det er 100% med vilje?

Ville bare lige dele denne meget kedelige oplevelse med jer... Nu ringer min far så til dem i morgen, så må vi se hvad de siger. Jeg vender tilbage med et svar.

• hmm ser meget skummelt ud... Men send skidtet retur og forlang en ny der virker hehe
    Demovare er nok så meget sagt om den der du har fået.

Har dog selv handlet et par gange hos M-e.dk og er meget tilfreds med dem.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

Oprindeligt indlæg af dkwolf
    hmm ser meget skummelt ud... Men send skidtet retur og forlang en ny der virker hehe
    Demovare er nok så meget sagt om den der du har fået.

Har dog selv handlet et par gange hos M-e.dk og er meget tilfreds med dem.

Jamen synes du ikke det er utrolig godt klaret at de har sendt et forkert produkt, som oven i købet er smadret ??

• Dang de har da godtnok fået voldkneppet de skruer der.

Hvorfor også bruge en skruetrækker når man bare kan knække dem af? :P

Smid det tilbage i fjæset på dem med et ordenligt møgfald, så må du bare håbe på at få pengene tilbage så du kan handle et andet sted end den computer-kiosk der :D

Oprindeligt indlæg af Tismund
    Dang de har da godtnok fået voldkneppet de skruer der.

Hvorfor også bruge en skruetrækker når man bare kan knække dem af? :P

Smid det tilbage i fjæset på dem med et ordenligt møgfald, så må du bare håbe på at få pengene tilbage så du kan handle et andet sted end den computer-kiosk der :D

enig !

Og hvis du ser på det første billede, så kan du faktisk se at der er brugt en bidetang! Det er præsis sådanne mærker der kommer efter en bidetang.

Oprindeligt indlæg af Happy^

Jamen synes du ikke det er utrolig godt klaret at de har sendt et forkert produkt, som oven i købet er smadret ??

joo det skal man være ret dygtig for at gøre :)

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

• Hehe.. Man kan vidst roligt sige at det er noget svineri! 8o
    Men syns det er usselt af firmaet at sende sådan noget..
    Tilbage med kølerne, og en lille skrivelse sammen med! ;)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

Oprindeligt indlæg af Happy^

enig !

Og hvis du ser på det første billede, så kan du faktisk se at der er brugt en bidetang! Det er præsis sådanne mærker der kommer efter en bidetang.

Min første tanke var lige netop at det lignede bidemærker, men kan ikke tro at de kan tage sådan noget tilbage, og hvordan skal de så få fat i sådan en ? ... jo ser du, det er noget medarbejder fusk. er det lige ringe ? ... jeg har os en gang modtaget en cpu med gammel kølepasta på :boxed: , så sendte jeg den ind og fik en ny, med ENDNU mere kølepasta på, så ringede jeg ind, og bad om chefen, det kunne jeg ikke få, så spurgte jeg om hvad de ville syntes om en retsag mere, så kom jeg igennem til ham, og han sagde mange gange undskyld. og blah blah. hvad de nu skal sige, og så bad jeg om at få mine penge + porto retur, og det fik jeg. så handlede jeg et andet sted. :P ... så bare flyv på dem hvis de ikke makker ret. ! husk at sende en kopi af porto dimserne med så du kan få portoen tilbage ;:D

Oprindeligt indlæg af FlexQ

Min første tanke var lige netop at det lignede bidemærker, men kan ikke tro at de kan tage sådan noget tilbage, og hvordan skal de så få fat i sådan en ? ... jo ser du, det er noget medarbejder fusk. er det lige ringe ? ... jeg har os en gang modtaget en cpu med gammel kølepasta på :boxed: , så sendte jeg den ind og fik en ny, med ENDNU mere kølepasta på, så ringede jeg ind, og bad om chefen, det kunne jeg ikke få, så spurgte jeg om hvad de ville syntes om en retsag mere, så kom jeg igennem til ham, og han sagde mange gange undskyld. og blah blah. hvad de nu skal sige, og så bad jeg om at få mine penge + porto retur, og det fik jeg. så handlede jeg et andet sted. :P ... så bare flyv på dem hvis de ikke makker ret. ! husk at sende en kopi af porto dimserne med så du kan få portoen tilbage ;:D

Der er skam blevet snakket med dem i dag, og jeg har modtaget en mail med endnu et TT... ?! Så om det er den RMA han sagde han ville sende, eller hvad det er, det ved jeg ikke.

• Jeg håber sku då får dine penge retur eller byttet til noget nyt der virker, for det der da da simpelthen noget værrer svineri at byde folk.

[align=center]
    I7 6700K @4800

4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi

• Sikke noget tuderi at oprette sådan en tråd uden at have forsøgt at kontakte dem og give dem en chance og så tage affære når man har hørt deres version og løsning på problemet..

Folk har bare for lidt at lave idag.... :lame: :boxing:

Oprindeligt indlæg af MeLViS
    Sikke noget tuderi at oprette sådan en tråd uden at have forsøgt at kontakte dem og give dem en chance og så tage affære når man har hørt deres version og løsning på problemet..

Folk har bare for lidt at lave idag.... :lame: :boxing:

Hvem er det lige det tuder her?

CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

Oprindeligt indlæg af MeLViS
    Sikke noget tuderi at oprette sådan en tråd uden at have forsøgt at kontakte dem og give dem en chance

Hvis de sender et defekt produkt, skal de have en chance. De kan jo ikke prøve det hele af, før de sender det. Gjorde det det, ville køberen brokke sig over, at det er brugt, der er kølepasta på osv.

Men hvis der er sendt et tydeligt mishandlet produkt, har de haft - og misbrugt - deres chance. Det fortjener offentliggørelse, uanset hvordan de efterfølgende behandler sagen.

Tudemikkel. Kan ikke engang klare lidt brok i et netforum.

• først vil jeg sige du godt nok har været uheldig,det plejer ikke at ligne m-e.dk at lave sådan et nummer
    dernæst vil jeg godt tage dem i forsvar,vga silenceren er et rimmelig nyt produkt i m-e.dk(de har haft den gamle ver.til 9700 på lager et stykke tid)jeg var inde og ville have den ver.der passer til 6800 og var lidt i tvivl om den passede,claus gjorde virkelig et stort stykke arbejde for at finde ud af det,så det er ikke manglene vilje det tror jeg ikke på.
    det jeg mener er at produktet er forholdsvis nyt og medarbejderne skal lige finde ud af hvad der passer til hvad,og det bliver jo ikke nemmere af at nogle fabrikanter ikke holder sig til reference designet.
    til alle der er i tvivl kan man gå ind på artic cooling hjemmeside og downloade en tegning over hver enkelt model(pdf fil)og måle efter på ens eget kort om der er noget der ikke passer
    foreks. tegning til ati rev3
    http://www.arctic-cooling.com/…ads/installation/ati3.pdf

intel conroe E6750
    XFX 680i LT
    4 gbddr2 corsair dominator pc 8000
    2stk XFX 8800GT
    150gb raptor
    750gb samsung F1
    G5 mus
    G15 tastatur
    G25 wheel
    logitech 5500 digital plaintronic surround headset

• hvad er problemet de har lavet en fejl og kender jeg m-e
    rigtigt retter de den .

prøv da lige at giv dem en chance før du starter en svin dem til tråd.

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
    hvad er problemet de har lavet en fejl og kender jeg m-e
    rigtigt retter de den .

prøv da lige at giv dem en chance før du starter en svin dem til tråd.

Jeg sviner dem ikke til, men undrer mig meget over at de kan sende et forkert produkt, som oven i købet er smadret og ude af stand til at kunne bruges.

Min far har så ringet og snakket med dem, og sagt at vi fik to forkerte kølere. De ville sagde at de så ville sende os en RMA.
    Og da han så sagde det med at den ene køler, den som var en demo, var fuldstændig smadret - ja så svarede ham i telefonen sjovt nok ikke..

Men kort og godt: De får deres to kølere tilbage og jeg handler et andet sted.

• m-e bruger jeg selv efter shg.dk og jeg har ikke haft nogle problemmer med dem

giv dem en chance til at rette ders fejl