Lad os starte fra en ende af.
Mit grafikkort bliver godt og grundigt varmt, så jeg ville have mig en Arctic Cooler. Når jeg alligevel skulle bestille, så ville min far også have en.
Fandt en Arctic Cooling ATI Silencer 3, som faktisk så ret god ud. På m-e.dk's hjemmeside står der højt og flot:
Passer til
ATI Radeon 9800 (Non-Pro/XT)
Jeg mener dog at have hørt at TYAN har lidt sjovt PCB, så skrev derfor i bestilling som note:
Såfremt at Arctic Cooling ATI Silencer 3 ikke passer til TYAN 9800Pro 128MB skal denne slettes fra listen!!
De må jo vide om den passer til, det er trods alt en halv-stor side.
Min far fandt så en Arctic-cooling VGA Silencer, Rev. 3 Demomodel til sølle 100 kr.
Lad os lige tage modellen en gang mere: Arctic-cooling VGA Silencer, Rev. 3
Demomodel.. dvs. den har måske et par småskrammer, men ikke noget der plejer at være alvorligt, og 100kr. er jo ikke dyrt for køling af min fars 9700Pro.
Tingene bliver bestilt, og er så kommet i dag med posten.
Jeg åbner kassen, og finder første en total gennemtæsket æske til det jeg først tror er min GPU-køler... Undrer mig meget, men fortsætter med at pakke ud.
Endnu en Arctic Cooling ATI Silencer 3 dukker op, dog i uåbnet pakke.. Lægger hurtigt 2 og 2 sammen, og regner ud af en maltrakterede køler må være min fars. Men hey, det er jo kun indpakning, skidt med det.
Fedt nok at få en køler som ellers koster 250kr. for 100kr. bare fordi det er en demomodel. Men det er stadig en forkert model, så om den passer bliver sjovt.
Lægger kølerne til side, og ordner de ting der nu en gang skal ordnes.
Min far kommer så hjem lidt senere, og vil se om den køler han har købt passer.
Han kommer så ind og spørger mig "hvordan sætter man den egentlig fast?"
Jeg svarer så at man sætter nogle skruer gennem grafikkortet og viser så hvor.. Når ikke meget længere da jeg ser dette:
[Blocked Image: http://tweak.dk/uploads/cimg2580.jpg]
[Blocked Image: http://tweak.dk/uploads/cimg2581.jpg]
Det er simpelthen resterne af skruerne.. Der er tydeligvis brugt vold !
Og køleren kan heller ikke sidde på grafikkortet, nogle kondensatorer sidder i vejen.
Så ikke nok med at de har sendt en forkert køler, en total smadret køler, den ville ikke en gang have passet på grafikkortet.
For at gøre det hele endnu bedre, så passer min køler heller ikke !
Man kan spørge sig selv om mange ting, bl.a.:
Hvordan kan et firma sende en forkert som oveni købet er fuldstændig smadret og ikke til at bruge, uden at det er 100% med vilje?
Ville bare lige dele denne meget kedelige oplevelse med jer... Nu ringer min far så til dem i morgen, så må vi se hvad de siger. Jeg vender tilbage med et svar.