hvad er Maks Fsb i kan nå med jeres Abit mobo'`s?

Nf7-s Max Fsb?
-
-
-
Oprindeligt indlæg af FlexQ
http://www.abit-usa.com/produc….php?categories=1&model=6jaja, men hvad har i nået?
-
Oprindeligt indlæg af shahid_2dk
jaja, men hvad har i nået?
Kun 217 pga dårlig køling
-
Oprindeligt indlæg af FlexQ
Kun 217 pga dårlig køling
WHAAAAAAAAAAAT?
er det muligt for dig at gå ned i multiplier og højere op i fsb?
-
223 her indtil videre, uden mods. Har ikke arbejder på at komme højere endnu.
-
Min SB begynder at faile ved 220 FSB, så har ikke prøvet højere.
-
Oprindeligt indlæg af Slammand
Min SB begynder at faile ved 220 FSB, så har ikke prøvet højere.Southbrigden?
har du kylet køling på den?
EDIT: nogen der har erfaringer med R. 2 og dual channel der?
det skulle give 50 procent bedre ydelse med revision 2 pga. ny dual channel controller -
Kører selv rev. 2.0 og dual channel.
-
Oprindeligt indlæg af Alaza
Kører selv rev. 2.0 og dual channel.hvor meget er forskellen når du slår det til og fra?
-
Southbrigden?
har du kylet køling på den?
EDIT: nogen der har erfaringer med R. 2 og dual channel der?
det skulle give 50 procent bedre ydelse med revision 2 pga. ny dual channel controller
Nej, det har jeg ikke. For der er ikke så meget plads, når der er monteret grafikkort. Skal også snart have nyt GFX, så må vente med køling.
Skal bruge Thermisk tape, da jeg ikke er vild med at skulle lime en køler fast på motherboardet -
okay, tester du ikke lige om der er god forskel på dual channel og single channel med dit board?
-
okay, tester du ikke lige om der er god forskel på dual channel og single channel med dit board?
Skal jeg nok
Men så skal jeg hæve den ene blok ud, da man ikke kan deaktivere det i BIOSSmider en uden dual channel, når jeg har revet den ene blok ud
SiSandra Mem ved 420MHz 2.5-3-3-11 Dual ChannelEdit: Doh! Glemte billedet
-
Single Channel results:
420 MHz | 2.5-3-3-11
Det gav ikke meget mere med dual channel -
næsten 100 mb i sekundet igen, de siger da på abits hjemmeside at der er 50 procent extra performance med deres nye dual channel controller
TAK for det Slammand, du er da bare også en gutter mand, men mine ram vil snart tæske røv
-
næsten 100 mb i sekundet igen, de siger da på abits hjemmeside at der er 50 procent extra performance med deres nye dual channel controllerTAK for det Slammand, du er da bare også en gutter mand, men mine ram vil snart tæske røv
Nu da jeg havde den ene klods ude, prøvede jeg lige en PCMark02Resultatet blev følgende:
-
ok, det så et OK performance "boost"
tak fordi du gider Slammand
-
225 MHz FSB er max her.
Min CPU ville ikke med længere, tror godt ram modulerne kunne lidt mere.Smid forresten lige et link til hvor du har læst det med 50% mere ydelse.
Noget tyder på at du må have misforstået teksten?
Der kan ikke være 50% forskel på SC og DC når man bruger en AthlonXP.Nåja, og de 225 er uden mods overhovedet.
EDIT: Maksimum ligger omkring 240-260 MHz FSB med diverse mods. Mener også jeg har set 270 MHz FSB?
Men på et normalt, ikke moddet kort, spænder max lige fra 210-230. -
-
grunden til det ikke giver noget med athlon er at dens system bus er 200mhzx2=400mhz. Det giver så en båndbredde på 3.2gb/s, når man kører dual channel ddr er der mulighed for 2x400mhz=800mhz=6.4gb/s men det kan frontside bussen slet ikke udnytte...