Nu rabler det for SHG !!!!


  • Narj, de er ikke alt for kloge derude i den forretning ...


    Kom engang til at sende et forkert kabel med i en RMA-Sag. Skrev en mail og forklarede mit uheldige handling. Og de svarede det skulle de nok kigge på osv. Men har jeg fået mit kabel igen ? Nope. Gav i stedetfor op.


    Okay et kabel lyder jo ikke af meget, men det er et kabel til at sætte digicam til computeren. De kabler er ikke altid lige billige.


    Bedte endda om at få tilsendt et nyt kabel eftersom mit nu var væk i firmaet. Men har jeg modtaget et? Nope

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SoulExtreame
    SHG har også fået et dårligere ry efterhånden for ikke at levere de rigtige varer til kunderne, jeg syntes det er Dårlig service, men handler heller ikke hos SHG da der er så meget vrøvl med dem! En af mine venner har også haft mange diskutioner med SHG men de er pisse ligeglade mange af deres medarbejder:( så......


    Jah, man kan savne gode serviceminded ansatte, men hvis stedet er elendigt at arbejde ved, så motivere det måske heller ikke de ansatte til at yde.

  • Utrolig spændende tråd. Næsten lige så god som "24 timer" >>The_Unforgiven, glæder mig til at høre hvad der sker mere i sagen :) Giv dem kamp til stregen!!


    Lige en lille komentar, til dem som mobber tweaker med staveproblemer: Få da lige lidt respekt for dine med mennesker. Vi kan sgu da ikke være gode til alting


    P.s hvorfor er det ikke en smilie som rækker tunge???

  • Hej The_Unforgiven sig til hvis der noget jeg kan hjælpe med, det var jo mig der købte af dig. for det kan jo ikke blive dit problem at jeg havde en rma med tosserne (som er afslutte) Rma forløb Jeg sender et bundkort som de tester død så sender SHG mig et brugt bundkort Som havde mangler så jeg sendte det tilbage til SHG som så tester det og sender det til The_Unforgiven. spørg så hvorfor de har send det til The_Unforgiven det kunne de ikke svare på. Hvorfor de tester det er mig en gåde da det ikke har været taget brug. Har så udtalig telefonsamtaler med Morten(shg) som siger at jeg ikke kan få noget bundkort før de får det tilbage fra The_Unforgiven
    Der bliver jeg så lidt vred og siger mange ting og så efter 14dage hvor jeg ringer til dem hver dag
    siger de så at jeg nok har ret det er ikke min skyld at de har fejlet og at dé måtte tag det tab selv. sender mig så et nyt bundkort

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    hvorfor faen sender du det ikke abre! Det var da god sevice de ringede, og de har sikkert grund regler de ikke kan ændre på så nemt!


    ØH ? skal det være hans skyld SHG LAVER FEJL? vågn op mr. SHG HAR SENDT HAM et kort og så mener de at han skal bruge penge på at sende det tilbage fordi de har lavet en fejl? okay de siger så han får sine penge igen men efter hvor lang tid ? læs lige hele tråden igennem og se der var en der ikke fik sine penge igen efter at have sendt tlbage..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag


    ØH ? skal det være hans skyld SHG LAVER FEJL? vågn op mr. SHG HAR SENDT HAM et kort og så mener de at han skal bruge penge på at sende det tilbage fordi de har lavet en fejl? okay de siger så han får sine penge igen men efter hvor lang tid ? læs lige hele tråden igennem og se der var en der ikke fik sine penge igen efter at have sendt tlbage..


    Først har han solgt mobo videre!
    Og hvis man sælger mobo videre ved SHG det ikke!
    Hvis så den nye køber sender varen ind med RMA sag, så SKAL det skrives i RMA sagsbehandlingen som den nye bruger af mobo skrever, hvis der er ændringer i eks ejeren af kortet! (nej SHG tjekker ikke om adressen på pakken er den samme, de tjekker RMA nr)
    HVIS den nye bruger IKKE har skrevet det, bliver kortet sendt til den originale køber af kortet! (dette tilfælde)
    Og da der blev konstateret ingen fejl, sender de naturligvis regning med!
    Da de så får at vide at den oprindelige ejer er en anden person, tilbyder de penge for alle omkostninger! (SHG ringer endda selv)


    Det eneste jeg kan se er galt, er at man frygter at pengene fra SHG bliver først beatalt efter en måned. Og jeg selv ville da aldrig gå så langt for bare en måneds ventetid. Syntes det er glimrende service fra SHG's side!


    Vågn selv op, snak dog ordentligt! Har læst, men du kan ikke sammenligne andres situationer med denne her! Der er ikke sket noget, og du kan ikke bare sige at andre ikke har fået deres penge!


    I dette tilfæde syntes jeg SHG har gjort det rigtige! Det eneste problem er en person der ikke stoler på dem, og vil have firmaet til at ændre deres metoder at have forretning på :roller:



    Ps. det er ikke hans skyld SHG laver en fejl, men har SHG overhovedet lavet en fejl? ?(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af WinXioN
    Jeg har nu ikke haft noget problem med SHG
    Havde bestilt alle delene til min nye comp, og jaa, alle delene kom 1 dag efter helt som de skulle være :D


    ja, det er flot...


    Gar du prøvet RMA ? :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simonthk
    I dette tilfæde syntes jeg SHG har gjort det rigtige! Det eneste problem er en person der ikke stoler på dem, og vil have firmaet til at ændre deres metoder at have forretning på :roller:


    Ps. det er ikke hans skyld SHG laver en fejl, men har SHG overhovedet lavet en fejl? ?(


    Jeg synes nu ikke, at de har gjort det rigtige og en fejl, har de uden tvivl lavet, for de har sendt det bundkort til den forkerte.


    Jeg er blevet røvrendt for porto utallige gange hos SHG, så jeg havde heller ikke sendt det til dem, uden at modtage en returkasse med betalt porto eller pr efterkrav.
    De forlanger jo at få kredit og at han kommer til at vente i ugevis på de penge, siger sig selv.
    Jeg synes ikke, at de er i position til at forlange noget som helst.


    Når man har købt en ting af anden og sender den til RMA, gør man opmærksom på det, når man opretter RMA'en, så den med at de ikke ved det, holder ikke.

  • Det med rma er jo typisk for stort set alle firmaer og sådan er det....



    SIMONTHK læs lige hvad der har stået igennem hele tråden....


    så kunne du have været lidt med i hvad der skete :)

  • Når man taler om dårlig service kan man vidst lade være med at blande Chippen ind.. Denne historie er virkelig og kan købes på bog fra 1 september <nodds> :D


    Mig og en ven fra min efterskole satte os ned og skulle sammensætte hans nye computer. Da Chippen klart var billigst på det vi troede var kvalitets-varer, ville vi selvfølgelig bestille nogle dele derfra. Kan ikke huske alting, men imellem var en 500W strømforsyning og en icemat. Efter ca 2-3 uger ringer min vens forældre til Chippen for at høre hvor det bliver af. hun får svaret at strømforsyningen ikke er på lager og den kommer indenfor et par dage (i disse 2-3 uger har der ingen kontakt været fra chippen til kunden). 2 uger efter ringer forældrene så igen fordi de sstadig ikke har fået varene. Han skriger op af dem og siger at han ikke kan sende det hvis de hele tiden skal ringe og forstyrre ham. Indenfor et par dage kommer varene så MED strømforsyning. Denne strømforsyning viser sig at være defekt og sspringer i luftene (lyder mere drabeligt end det er). vi sender den til RMA hos Chippen, og efter 2 uger køber vi så en 300W, for man kan jo ikke leve uden computer. Efter 2-3 mndr. kommer der så en pakke meed strømforsyning og en regning på 600 kr fordi den anden var defekt og han mente det var selvforskyldt. de skrev så tilbage han kunne selv komme og hente den, ellers ville de tage den i brug uden påskeferie og hvis han henvendte sig til dem igen ville de gå til ankerstyrelsen. han har aldrig ringet, og strømforsyningen virker fint..



    - det var i mine øjne noget af det dårligste service jeg har oplevet.. har aldrig handlet hos Chippen igen


    Jeg tager forebehold for stavefejl, da mit tastatur har et problem :lame:

  • jeg syntes det er for dårligt, at jeg ikke kan have lov at skrive min mening om dette emne uden at jeg skal have at vide 3 gange at jeg skal læse tråden igennem!
    ca 1/10 af tråden er omhandlende det (unforgiven) starter med at fortælle i #1


    Jeg fortæller min mening, så modargumenter dog, ligesom The Hans gør det. Jeres små hints om at man skal læse en masse ligegyldige indlæg igen, er tydeligt tegn på umodenhed, og ønsken tilstedeværelse af "nick-navnets" skyld!


    Læs mit igen, og se mine meninger! Tror DU at jeg kan ændre dem ved at læse tråden igen? Jeg syntes ellers jeg tydeligt giver begrundelser for mine meninger!


    En anden ting er at jeg vil give ret i at SHG måske har lavet en fejl! Og i dette retsfilfælde vil det nok være juristernes egne vurderinger af samspillet mellem flere love der udgør om køberen eller sælgeren skal vinde sagen. Altså der er ikke en præceptiv (lov der ikke kan ændres) lov til at afslutte sagen.
    Men desværre er der hvertfald en lov der går mod Unforgiven: At når man har valgt at modtage varen (som unforgiven gjorde det) så er handlen af varen gennemført, og er nu i "køberens" besiddelse, og det er lovpligtigt at betale for den modtagede vare. (også selv om modtager ikke var bevist om indholdet) I dette tilfælde er varen modtaget og modtageren hænger derfor også på varens regning. Hvis "køberen"/modtageren ikke ønskede varen, skulle den slet ikke have modtaget pakken!
    Og når så "køber" ikke vil samarbejde med sælger, så er det efter denne lov SHG der har fordel, for de har ret til enten penge eller bundkort.
    Det er så her at loven om returret kommer til gode for køberen, da man så har mulighed for at tilbagegive handlen. Men igen SHG har ret til noget, og hvis ikke køber vil sende varen retur, eller betale regning. Så går kampen i retten!
    Om så den enkelte køber har ret til at forlange en ændring af sælgers politikker, er igen en anden sag!
    Loven er meget uretfærdig, men det er altså sådan den lyder. Til gengæld er der sikkert også nogle love som er FOR unforgivens sag, men sådan en kan jeg ikke lige :)
    I mine øjne er der kun en person her der går mod loven. Man kan så diskutere hvorvidt SHG´s service var tilfredsstillende, men det tror jeg ikke der er en lov omkring!
    Argumenter som: "Jamen sidste gang sendte de mig pengene vildt sent, eller det var deres fejl, de sendte forkert." Er vist ikke så betydningsfulde i en retssag. :(

  • hmm lyder som om du Simonthk (SHG manden) har prøvet det her senarie før.
    Endnu en grund til at jeg ikke ønsker at handle der mere.
    (som jeg har skrevet i andre indlæg, skylder de mig stadig penge fra Dec.)


  • av et langt indlæg :S kan se dine argumenter orden, og det skal jeg ikke brokke mig over. Men men men SHG skal komme lidt ind i kampen. det koster at drive forreting og lave fejl. Ved dette pakkerace selv kunne ske for mig, bestiller tit på nettet og kæresten bare betaler når skidet kommer (men plejer somregl altid at fortælle først) men en smutter eller to er der da sket, hvis SHG mener retsag er nødvendtig synes jeg The_Unforgiven skal kører linjen ud om han taber eller ej, ved bare det er The_Unforgiven der vinder i sidste ende, tror der er ret mange her på tweak.dk o.lign. sider som handler/har handlet der, så mon ikke det er dem som kommer til at midste i sidste ende.. hvis det kommer så langt skal jeg personligt gerne starte en tråd om 'stød The_Unforgiven retsag' men håber da de finder en anden løsing (og lille hint til SHG, det er utroligt hva en flaske rødvin og en undskylding kan gør) og er ret sikker på det vil ændre folks syn på SHG, har selv haften en lidt lignede sag med CC (cybercity) ang. noget trådløs router men ikke noget jeg vil komme nærmerde ind på. sagen er iorden og er meget tilfreds med CC og vil meget gerne anbefale dem til andre.


    over and out :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X-Man
    er der ellers sket noget nyt i sagen???


    Ja det er der.
    I fredags ringer deres advokat , han havde fået den seddel fra retten hvori jeg havde skrevet at jeg ikke skyldte en skid , men de skyldte mig 188 kr.
    Og han ville gerne høre min historie.
    Jeg fortalte den.
    Og han sagde så at de ville droppe sagen , jeg ville få mine 188 kr , og jeg ville have en skriftlig undskyldning fra " chefen " , da jeg simphelthen ikke ville finde mig i den behandling og at jeg vidste jeg havde fat i den lange ende , særlig da jeg har gemt AL korrespondence mellem mig og dem.
    Advokaten bad så om at jeg ville lukke tråden , hvilket jeg accepterede , når jeg havde penge og undskyldning , jeg skulle have fat det for flere dage siden , men der er åbenbart kuk i PostDK.


    Men som en anden nævnte , en flaske god rødvin var nok på sin plads fra SHG`s side af.
    Så læser SHG denne tråd , Rioja plzzzz , ikke det franske sprøjt , he he.



    The_Unforgiven

  • nu hvor vi er inde på Shg så har jeg lige et spørsmål.. er det normalt hvis man ringer til SHG at det tager 16 min før de tager telefonen?


    ikke for at gå i detaljer men synes bare det er rimelig lang tid :rolleyes:

  • Syntes da ikke at jeg har bemærket nogle SHG folk herinde ;) *kaster et blik på Simonthk*


    Men så er de vågne alligevel.
    men når de nu læser den tråd her.


    "hvornår får jeg mine penge, fra jeres fejl med Clawhammer og Newcastle... det er snart 5 md. siden I lovede at sende en check på differancen"