Dual Cascadekøler FX53 4 del:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af kio_liex


    Jeg tror kun han "leger" i weekenden, ellers er det nok familien der kommer først... Såååå, vi må venter til lørdag...


    For dårligt han ikke sætter os Tweak'ere i første række :cheers:

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban


    For dårligt han ikke sætter os Tweak'ere i første række :cheers:


    Tidlig weekend :clap: der skulle blive lidt tid til 3DMark2001 inden familien holder efter efterårsferie.


    Lige løst problemet med driver/memory-performance.
    Et mærkeligt problem... Når jeg bootede ind i både Win2000 Win2003 og XP var mem-performance ca 50% dvs. Sandra 4000 og Pifast 1 min, hvor det burde være 8000 og 37.xx
    Ved at sætte nogle memsettings til auto. Boote, og anvende A64Tweaker virkede det....
    Dvs. ramsettings var så stramme, at bios satte nogle af de skjulte timings op i forbindelse med ATI, aldrig set det før. Nu virker det fint: Jeg kan bare stramme de sidste timings i software, udenom bios...Det er nemmere end at finde den hurtigste boot-settings.
    Jeg ved jo hvad rammen/FSB kan klare bedre end bios ;)


    Det er nogle extreme problemer der somme tider opstår, når man bevæger sig på grænsen...


  • Jamen for dælen Tom!.
    Hvad venter du på! Du kan jo ikke sidde og spilde tiden med at skrive.
    Vi vil se en overlegen WR.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Tom jeg synes generelt socket 939 har problemer med en del ram, derfor jeg har brugt A64 Tweaker stort set hver gang der skulle benches.
    Kunne være man skulle prøve PiFast med Asus for bedre vcore som du har forsøgt dig med. Arbejder stadig på en løsning for bedre vcore på Gigabyte, mangler bare tid. Skal også lige have lavet vdimm moddet for Soltek Barebone til Riska og Stinger - hvis det funger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GargaZol
    hvad kølepasta bruger du egentligt til de xtreme temperaturer?


    Arctic Céramique?


    Ja, det er uden sammenligning det bedste til temp under 0 grader.


    Så blev der isoleret: :]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
    Tom jeg synes generelt socket 939 har problemer med en del ram, derfor jeg har brugt A64 Tweaker stort set hver gang der skulle benches.
    Kunne være man skulle prøve PiFast med Asus for bedre vcore som du har forsøgt dig med. Arbejder stadig på en løsning for bedre vcore på Gigabyte, mangler bare tid. Skal også lige have lavet vdimm moddet for Soltek Barebone til Riska og Stinger - hvis det funger.


    Brian, ja hvis der fandtes :] et gigabyte, hvor fabrikanten gav mulighed for 2.5 volt på core ville det være rigtig interessant.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Det ser godt ud Tom - Hvad har du så gjort inden under ? Fyldt op med Neophrene elller silicone eller et andet materiale?


    Neophrene, sealstring og det der plast med de runde "bobler".


    Regner med lidt bench sent i dag :clap:
    Det bliver test af max grafik core og mem, forhåbentlig nogle gode resultater, der kan bruges videre frem.

  • Lige et spørgsmål:


    Knækker GFX-kortet ikke når du sætter det på MB'et? Når hele 'slangens' vægt hænger i det?


    Måske et n00b spørgsmål ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HAM
    Lige et spørgsmål:


    Knækker GFX-kortet ikke når du sætter det på MB'et? Når hele 'slangens' vægt hænger i det?


    Måske et n00b spørgsmål ;)


    Det er da ikke et n00b spgs, jeg spekulerede paa det samme, men tror sq han har hængt det i en snor etter noget i den stil, for ellers går det da helt galt med lortet ... (:

  • Hvor sent er sent?, glæder mig til du kan komme ordentligt igang, og vise dem at du også kan noget i 3d ;)



    Ang. det med gfx, Tom har vel sat et stykke pind under slangen eller et eller andet så alt vægten ikke hænger på gfx...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Try-this
    Ang. det med gfx, Tom har vel sat et stykke pind under slangen eller et eller andet så alt vægten ikke hænger på gfx...


    det lyder godt nok fusket - Tom gider du ikke smide et pic af hvordan du har sat det op? ... hehe.. (:

  • det ville da kræve et filmhold :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af FlexQ


    det lyder godt nok fusket - Tom gider du ikke smide et pic af hvordan du har sat det op? ... hehe.. (:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    det ville da kræve et filmhold :D


    Der var et billede i starten af tråden på side 2:
    Her er det igen. Grafik sidder ned i Mobo, der er ingen belastning og behov for "pinde" eller snor.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pejsen
    Jeg beder til at cascaderne er ved at varme op mens jeg skriver dette.



    Det gør de! Men der er problemer, måske er kontakten blevet dårlig, Måske er rammene eller andre komponenter for godt dækket af. :(


    Den bliver "træt", dvs går fint i starten, men kører ligesom varm, og så "fryser" skærmen...


    Går ellers fint, ingen vand.


    Lavede 450 i Wings, og et par vilde serier i 3DMark2001, som sluttede med error i slutningen af sidste eller næst sidste bench...
    Der skal åbenbart være uheld, trænger til lidt medvind i 3Dmark...Eller efterårsferie..
    Beklager drenge, der kom ikke resultater i denne omgang ;( :O