Dual Cascadekøler FX53 4 del:

Oprindeligt indlæg af Jacob Hansen
    Grunden til at Toms Grafikkort sejler i vand og hvorfor han ikke fortsætter er, at vandet løber ned i AGP soklen fordi han ikke har isoleret godt nok. Og så er baladen der. For det giver ustabilitet af HT..

Hvis man skal gøre noget, så skal man sætte grafikkortet i, tage noget byggesilicone og ligge en lang streg på begge sider af soklen, også smøre det HELE godt ind i silicone for det er ikke ledende.

Så venter man 10-15 minutter også montere man cascaden. Så når den er montreret sprøjter man silicone ud over hele boardet også smører man det ind til alle komponenterne.. Så der ligger et 0.5-0.8MM lag. Så den kondens der bliver dannet ligger sig uden på siliconen og løber ned på den plastikpose du har lagt under grafikkortet. Så er du helt uden kvaler :) Uden at genere Tom så er hans montering nok lidt letsindig.. :)

Jo men kan man ikke gøre det jeg skrev længere oppe???

Det vil jo give lidt mindre kondens vand... Og så ville det også give kulde til alting derinde... Selvom ½ af det er frosset... Så gir det stadig en god gang kulde... Om luften er 25C eller -25 er vel ret meget???

• hvis man pakkede hele compen ind i plastic med kun et par huller til strømkabel osv....kan man så egentlig ikke "bare" putte lortet i en kummefryser?

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Oprindeligt indlæg af Nosfer@tu
    Der er nogle komponenter på bundkortet med væske i som ikke tåler frost.

Så vidt jeg har hørt ihvertfald

Hmm.. Olien i CD-rom drevet kan ik tåle frost.. Så blir den for stiv, men ellers tror jeg ikke der er noget.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

Oprindeligt indlæg af Nosfer@tu
    Der er nogle komponenter på bundkortet med væske i som ikke tåler frost.

Så vidt jeg har hørt ihvertfald

Er der komponenter på mobo med væske i? :boxed:

• Det ser jo fedt ud...

Der er vel ikke så meget andet at sige end, SMUKT...

Dit system for godt nok mit vand-køling til at ligne noget LORT, men det er fint til mig... Jeg tror også at der ville blive problemer hvis mit system skulle ha' 3kilo Watt... (der er kun en el-gruppe i lejligheden)

Glæder mig til at se mere...

BTW. hvor har du fået fat i dit grafikkort? er det til at købe i dk?

Oprindeligt indlæg af Ulrik
    Kodensatorerne er for det meste elektrolytkondensatorer, og de indeholder elektrolytsyre. Og den kan vist godt fryse ...

Hva gør de så, dem som propper ln2 på deres cpu så hele det øverste af mobo faktisk er så koldt at der er is?

Ja, det er et godt spørgsmål ... Jeg kender ikke svaret på det.

Men du ved jo også godt selv, at sådan et bundkort er ødelagt efter en omgang med LN2. Det er de i hvert fald de felste gange. Det handler kun om at få et SS af overclockingen og intet mere.

Ja okay, good point..

• det var da ærgeligt...nogle lange ide kabler og så bemærkningen...moar, kan jeg ikke lige få lidt plads i din fryser........

skal bare have 1 usb og en vga forlænger oxo, så er det fint :) .....jaja da kalven får lov at ligge :D

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Rettet en gang, sidst af Fragman ().

Oprindeligt indlæg af Try-this

Ja okay, good point..

Der har faktisk været et par bundkort der stod af pga problemer med "lytterne". Der kom is under, og is i øverste kant ved plastbelægningen, de blev ligesom "skudt" af. Så var MOB dødt. Har prøvet det 2 gange :rolleyes:
    Nu gør jeg det, at der sprøjdet silikonelim omkring bunden af lytterne ind mod CPU området, samt forsegles på toppen af lytterne (kølehovedet er så stort, at det rager helt ud over lytterne ovenfor)
    Der afdækkes så helt vand og lufttæt omkring CPU soklen og helt ud over lytterne. Der har ikke i det område været problemer siden.

Hen mod den første ram-sokkel gør jeg noget tilsvarende, pålægning af silikonelim og afdækning.
    Det første slot kan slet ikke bruges, da kølehovedet dækker her. Nr 2 går lige, ram er i pres med isoleringen på kølehovedet, der kun kan blive 1 cm tyk her.

Det sårbare område er hen mod AGP slot. Også fremad hvor der sidder en masse mosfets, de er svære.
    Jeg har afdækket helt op til, og har en stor dobbelt blæser på ydersiden ved siden af Mobo.
    Til dagligt kan dette køre helt uden problemer. Man skal bare ikke slukke og tænde hele tiden. Altså ikke noget med lige at tømme mail etc. Enten kører den i timevis, eller hvis man slukker, skal der ikke køres mere den dag.

Problemet var som nævnt overvejende isoleringsproblemer på grafik, i kombination med at tænde og slukke hele tiden. Det var heller ikke muligt, at ændre så meget i weekenden, fordi køleslangen bundfryser og derfor ikke må bøjes. (så kan man jo ikke lige pille grafik af, og rette på noget.)
    Kobberrøret knækker som glas, hvis man rykker for meget på kølehoved/køleslange...

Lyder det extremt... Det er extremt...

Opdate: roder stadig med driverproblemer, har monteret et gammelt luftkølet R9700. For at kunne teste drivere, og indlæse/tweake windows.

• Du skal altså ha' lavet en 100% lufttæt kasse i plexiglas... I den skal der være to ting.

Den ene er en sluse så du kan få andre ting ind til dit bundkort og grafikkort...
    Den anden ting er et sæt hansker, så du kan rode med tingene der inde...

Så skal ALT "normalt" luft skiftes ud med noget CO2, eller andet der ikke inde holder noget vand...

Så skulle der ikke være nogle problemmer i at du vil starte og slukke computeren mange gange...

Jeg ved hvor man kan købe sådan en kasse... Men den kan da ikke være så svær at lave... :))

edit:
    Der skal selvfølgelig også være huller til dine slanger/kobberrør... ;)

Ja, det er et godt spørgsmål ... Jeg kender ikke svaret på det.

Men du ved jo også godt selv, at sådan et bundkort er ødelagt efter en omgang med LN2. Det er de i hvert fald de felste gange. Det handler kun om at få et SS af overclockingen og intet mere.

Det er ikke helt rigtigt. Det samme sker ved brug af Tøris, dog ikke SÅ ekstremt. Komponeterne bliver kolde og nogle af lytterne tæt ved CPU soklen danner et lille islag efter 2 timers nonstop kørsel. Man gør som Tom siger, bruger siliconelim, eller byggesilicone så sprøjter du bare silicone ud over det hele. Og tro det eller lad vær silicone har også en minimal isolerende effekt. Dog ikke så god som SealString. Silicone er bare mere smattet indtil det er tørt.

Edit : Gemte lige pointen i indlæget. Hvis du isolere godt nok kan du i teorien bruge dit bundkort 20 gange eller mere til Flydende Kvælstof hvis det er det du ønsker...

Oprindeligt indlæg af Freddie
    Syns at Sealstring er et genialt materiale. Syns det er rigtig smart. Klistret men alligevel til at pille af...

Helt enig, det fremstilles hos 3M:

http://products3.3m.com/catalo…bcPageHandler/output_html

Til en helt anden pris end hos nVentiv, nu er de der jo heller ikke mere ;(

Det hedder:
    3M™ Scotch-Seal™ 2229 Mastic Tape is designed for quick and easy insulating, padding and sealing of high voltage cables and accessories. Temperature-rated at 176°F (80°C), it features superior self-healing characteristics after being punctured or cut.

• Hvae, nakker du snart den 3dmark01 ? :T

MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP