Mili...??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Hehe.. Det er sgu en sjov opfattelse folk har af millitæret.. I ser for mange film..


    I de 9 måneder jeg var inde, har der ikke været en eneste befalingsmand der har stået og råbt mig ind i hovedet.. Det er jo ikke Full Metal Jacket, vel.. :T


    Det ved jeg nu ikke. To af mine kammerater var sergenter (én i Sønderborg, den anden i Ålborg) - og det gik da ikke altid stille for sig. Efter hvad jeg hørte, var der altid én eller anden fimset premierløjtnant der skulle spille smart ved at stå og skråle én i hovedet, og opføre sig som et svin.


    Havde han gjort det ved mig, var han kommet til at fortryde det. 10 måneder (eller hvor lang tid den slags nu tager) i spejderlejr giver ikke ét menneske autoritet over et andet i min verden.


    EDIT: Stavefejl.


  • Ok.. Sådan havde vi det så heldigvis ikke...
    Vi havde det sgu meget sjovt...
    Måske fordi vi gjorde som der blev sagt 1. gange det blev sagt... Skal ikke kunne sige det..


    Men jeg fortryder i hvert fald ikke at jeg har været soldat.. Ville gerne igen.. Men kan som sagt desværre ikke..

  • Sjovt du lige har lavet den tråd idag - jeg er netop lige kommet ind ad døren efter at have været til Session inde i Kbh. - hvor jeg blev erklæret fuldt ud egnet... og...trak nr 2.951 - sååå off I go ;)


    Men det generer mig ikke, ser det som en udfordring - Dog havde jeg nu ikke meldt mig hvis jeg havde trukket frinummer ;) Doven som jeg er :P :))


    Men har endnu ikke helt besluttet hvor jeg vil hen - nogen gode råd/erfaringer? :)

  • Blev kassseret på forhånd pga. at jeg ikke har nogen milt. Var ærgeligt dengang for jeg ville godt have været inde. Nu om dage er jeg dog blevet millitær-forstander, så der er ok at jeg ikke har været der inde. Syntes at danmarks millitær skulle nedlægges og at vi så kun skulle have en meget lille styrke da vi ikke har "brug" for mere. Værnepligten skulle så også afskaffes IMO. og hvis ikke, så skulle tøser også aftjene værnepligt på lige for med fyrene. De vil jo have ligestilling. ;) ....

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Blev kassseret på forhånd pga. at jeg ikke har nogen milt. Var ærgeligt dengang for jeg ville godt have været inde. Nu om dage er jeg dog blevet millitær-forstander, så der er ok at jeg ikke har været der inde. Syntes at danmarks millitær skulle nedlægges og at vi så kun skulle have en meget lille styrke da vi ikke har "brug" for mere. Værnepligten skulle så også afskaffes IMO. og hvis ikke, så skulle tøser også aftjene værnepligt på lige for med fyrene. De vil jo have ligestilling. ;) ....


    Hahaha - Den ka' jeg godt lide :clap: :))

  • har været inde...de værste 8 mdr i mit liv..uden pis..


    det danske militær er intet værd hvis danmark endelig bliver invaderet igen..

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • Stab- og målopklaringsbatteriet på KAR - Sjælsmark Kaserne 2001-2002.


    Fed oplevelse og rigtigt godt afbræk i studierne.


    Selvfølgelig er det sjovest bagefter, men så slemt var det nu heller ikke at være inde ;)


    Efter min mening, var det noget alle skulle prøve. Jeg havde i hvert fald godt af det.


    Man lærer meget om andre mennesker og om hvordan de reagerer i forskellige situationer. Og så selvfølgelig lærer man også at man kan klare dobbelt så meget som man selv tror - og 10x så meget som ens mor tror... (Som de så venligt, dagligt fortalte os derinde...)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Psykozen
    har været inde...de værste 8 mdr i mit liv..uden pis..


    det danske militær er intet værd hvis danmark endelig bliver invaderet igen..


    Hvorfor er det ikke noget værd? :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Hvorfor er det ikke noget værd? :rolleyes:


    Mobiliseringstiden er alt for lang og det meste udstyr er forholdsvist gammelt. Ikke sagt at det ikke kan bruges, men det har set bedre tider.


    På den anden side: Hvor sandsynligt er det at Danmark bliver invaderet?? ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zulu


    Mobiliseringstiden er alt for lang og det meste udstyr er forholdsvist gammelt. Ikke sagt at det ikke kan bruges, men det har set bedre tider.


    På den anden side: Hvor sandsynligt er det at Danmark bliver invaderet?? ;)


    Okay, :) det skal jeg så ik' gøre mig klog på - troede da bare at vi havde nogenlunde militær i DK - men igen: Hvad ved jeg om det ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Okay, :) det skal jeg så ik' gøre mig klog på - troede da bare at vi havde nogenlunde militær i DK - men igen: Hvad ved jeg om det ;)


    Der er skam også dele af militæret, der er berømt i udlandet. Fx Frømandskorpset


    Den Danske Internationale Brigade (DIB) er også særdeles vellidt i udlandet.


    Så så dårligt er det danske militær ikke - det er bare ikke så meget værd hvis fjenden står og banker på vores dør...

  • Er faktisk ret overrasket over hvor mange herinde fra som har trukket frinummer, taget i betragtning at de kun er 1 ud af 4 der gør det. :)
    Og samtidig overraskende hvor mange der ikke har kunnet fordi de har haft helbredsmæssige problemer - er da ærgeligt at høre at det står så skidt til med mange herindefra :(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hellm@n
    Stabsbatteriet ved Dronningens Artilleri Regiment, Varde... Anno 2003


    Hvor var det du skulle være i varde?


    Ja, Droningens Artilleri Regiment, mere ved jeg ikke og kan ikke lige finde brevet hvori det står :-( Hvorfor da??

  • Ja, som mange herinde skriver, så har det været fedt at være afsted, og nogle glæder sig endda også, mig selv inklusive :D


    Og som et lille svar, elelr hvad man vil kalde det, så havde jeg meldt mig selv som frivillig hvis jeg var gået frinummer...
    Tror uden pis at det kunne være en sund oplevelse for stort set alle mennesker bare at prøve i en kort periode at opleve hvordan danmarks forsvar egentlig hænger sammen og virker!


    Og til jer militær-nægtere derude, så det sgu fair nok... bare lad være med at brokke jer over hvor meningsløst i synes det er... For hvis en eller anden, i dagens lys set nok højest sandsyndlig en terroist el.lign., så er det os andre der skal redde jeres røv væk fordi i ikke vil holde et våben i jeres hænder...


    No offense, men man må ta' en side og derefter konsekvensen! Og hvis nogen skulle ville diskutere denne sag, så lad være, gider ikk' svare på indlæg vedr. samme emne!




    Men ja, nu glæder jeg mig bare til d. 1. februar 2005 kl. 17.00... :D For viiildt!!! :clap: :clap: :clap:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Er faktisk ret overrasket over hvor mange herinde fra som har trukket frinummer, taget i betragtning at de kun er 1 ud af 4 der gør det. :)
    Og samtidig overraskende hvor mange der ikke har kunnet fordi de har haft helbredsmæssige problemer - er da ærgeligt at høre at det står så skidt til med mange herindefra :(


    Enig enig...
    Men jeg ved i hvert fald af erfaring, at der var mange fra min gamle gym. klasse der pylrede sig til at blive erklæret uegnet... og så var der jo så oss' dem der trak frinummer som ikke meldte sig frivilligt...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Blev kassseret på forhånd pga. at jeg ikke har nogen milt. Var ærgeligt dengang for jeg ville godt have været inde. Nu om dage er jeg dog blevet millitær-forstander, så der er ok at jeg ikke har været der inde. Syntes at danmarks millitær skulle nedlægges og at vi så kun skulle have en meget lille styrke da vi ikke har "brug" for mere. Værnepligten skulle så også afskaffes IMO. og hvis ikke, så skulle tøser også aftjene værnepligt på lige for med fyrene. De vil jo have ligestilling. ;) ....


    Militær-forstander?


    Der går vist tit et eller andet galt i det danske militær, var det ikke sneplove de bl.a. sendte til Irak? *GG*


    Noget af systemet er så fyldt af "venne-tjenester" det halve kunne være nok .. Der trænger gevaldigt til at blive ryddet op, og hvis der ikke bliver det, viser det bare igen, at det danske militær ikke er spor værd ..


    Hvis det endelig skulle være, ville en professionel hær nok fungere det bedre ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Og samtidig overraskende hvor mange der ikke har kunnet fordi de har haft helbredsmæssige problemer - er da ærgeligt at høre at det står så skidt til med mange herindefra :(


    Mit helbred fejler ikke en pind selvom jeg blev kasseret på grund af den milt. Rent faktisk er mit helbred bedre end da jeg havde den ... *G* ... Har ikke været rigtig syg siden... :)) ... og slipper for sidestik ... Seeejt. *G* :crazyeyes: