Mili...??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Mit helbred fejler ikke en pind selvom jeg blev kasseret på grund af den milt. Rent faktisk er mit helbred bedre end da jeg havde den ... *G* ... Har ikke været rigtig syg siden... :)) ... og slipper for sidestik ... Seeejt. *G* :crazyeyes:


    ..Samt immun over for milt-brand :))


    Det med at få sidestik ville jeg ikke have meget imod at undvære :boxed: - synes altid det er skiiiiiiide-irriterende

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    ..Samt immun over for milt-brand :))


    Den ved jeg så ikke om holder for milt-brand rammer alle indre organer ? ... Ikke ? ... Men sjov tanke. Tror jeg har fyret den af til min læge engang ... *G* :))


    Han syntes også det var sjovt da jeg skulle have en rutine helbreds-undersøgelse pga. mit arbejde da vi kom ind på området "brok" ... Han spurgte om jeg havde haft det og jeg sagde at jeg får det dagligt af konen ... :))


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Det med at få sidestik ville jeg ikke have meget imod at undvære :boxed: - synes altid det er skiiiiiiide-irriterende


    HeHe ... Så er din kondi jo for dårlig ... Mindre chips og cola ... mere væk fra computeren... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Den ved jeg så ikke om holder for milt-brand rammer alle indre organer ? ... Ikke ? ... Men sjov tanke. Tror jeg har fyret den af til min læge engang ... *G* :))


    Han syntes også det var sjovt da jeg skulle have en rutine helbreds-undersøgelse pga. mit arbejde da vi kom ind på området "brok" ... Han spurgte om jeg havde haft det og jeg sagde at jeg får det dagligt af konen ... :))


    LOL - Du er da heller ikke rigtig klog ;) :)) - Men good one da ;)


    Quote

    HeHe ... Så er din kondi jo for dårlig ... Mindre chips og cola ... mere væk fra computeren... ;)


    Tror nu mest det er den sidstnævnte :O , indtager sq ikke særlig meget chips eller cola, såå... Måske er min milt bare for stor :P :crazyeyes:

  • Ja nu står jeg jo ikke lige frem og skal på session. :))
    Det var jeg for en del år siden og der var jeg heldig. Trak frinummer, så slap jeg for at komme i militærnægter lejr. For ville aldrig byde mig selv, at blive en del af et system, som IMO udelukkende bygger på magt, undertrykkelse, drengerøve som drømmer om at lege soldater og folk med mindreværkskomplekser.
    Og jeg er ikke, som dem der postulerer tåbelige ting og så ikke vil diskutere det bag efter. Jeg gider godt diskutere dette, for alle har da IMO, lov til at ha' en holdning om man er for eller imod militæret.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Ja nu står jeg jo ikke lige frem og skal på session. :))
    Det var jeg for en del år siden og der var jeg heldig. Trak frinummer, så slap jeg for at komme i militærnægter lejr. For ville aldrig byde mig selv, at blive en del af et system, som IMO udelukkende bygger på magt, undertrykkelse, drengerøve som drømmer om at lege soldater og folk med mindreværkskomplekser.
    Og jeg er ikke, som dem der postulerer tåbelige ting og så ikke vil diskutere det bag efter. Jeg gider godt diskutere dette, for alle har da IMO, lov til at ha' en holdning om man er for eller imod militæret.


    Det var da en forfærdelig masse fordomme - eller hvad?
    DU har jo ikke selv været der, så hvordan ved du hvordan folk er?


    Har selv fået at vide at militærlejrene er MEGET forskellige - visse steder passer det måske nok nogenlunde med din beskrivelse (dog måske knapt så hårdt), men jeg tror nu at "personalet" i de fleste lejre idag er lidt mere afslappede mht. den "hurlumhej", der nu måtte være...;)

  • Trak frinummer..


    jeg havde den indstilling, at hvis jeg kom ind, så var det bare pæch.. og hvis jeg trak frinummer, ja så slap jeg.. længere er den ik..

  • Jeg skal i lære som blikkenslager og når jeg er færdig, så ved jeg ikke om jeg får tid til, at "Springe"... men jeg håber da jeg får tid

    Forlovet myrdet over MMORPG
    Onlinerollespil har tilsyneladende farligere bivirkninger end bleg hud og mangel på frisk luft.

  • Det skal lige siges, at inden jeg skulle på session havde jeg været en uge i praktik på Høvelte Kaserne. Så har oplevet hvordan dette system er. Desuden er en del af familien også meget glade for militæret. For glade IMO. Magen til bedrevidende og magtsyge mennesker, skal man lede længe efter.
    På kasernen boede jeg sammen med en af mine klassekammerater i en af Sergent-bygningerne. Og der så og hørte vi, hvordan sergenter behandlede de menige. Og det var s.. nok til, at jeg aldrig nogen sinde ville deltage i sådan noget IMO undertrykkende og latterlig magtdemonstrerende gøjemøj.
    Det strider simpelthen mod min opfattelse af, hvordan man skal behandle andre mennesker. Og det har ikke en skid med fordomme at gøre. Men nærmere respekt for andre individer.
    Men hvis der er nogen der frivilligt, vil lade sig hundse rundt af en eller anden magtsyg overordnet - tja det må de s.. selv om. Mig får de aldrig til det. For jeg har set hvordfan store jydske menige er blevet svinet til af små lavmålede og magtsyge løjtnanter og sergenter. Efter min mening så ku' militæret godt skrottes ! Der er ikke meget positivt i det - jo måske kan der fortælles en eller anden løgnhistorie, om dengang man var soldat. Og så er det vist også det hele.

  • Bentzin, jeg kan godt forstå du har den mening du har. Den deler en del folk. Men den måde de er på her i den danske hær er ingenting iforhold til, hvordan de er andre steder. Vi har et mildt millitær, med en mild millitær træning, og dem der træner er også milde iforhold til hvad der er derude. Seriøst, hvad havde du regnet med :D


    Men vi har brug for vores militær, hvor underligt det end lyder i nogens ører pga vores deltagelse i f.eks NATO alliancen. Hvis ikke vi er villige til at sende 100 soldater til brug som NATO nu ønsker det, så bør vi ikke forvente at der er 300000 soldater, der er parate til at hjælpe os. Vi skal have et lille millitær, men med avanceret teknologi, så vi kan udføre specialopgaver.


    Jeg vil også lige sige, at man skal være bevidst om at vi ville ikke få ligeså gode soldater udaf det, hvis de havde en anden måde at opføre sig på. Endvidere så er behandlingen helt overlagt og meget nøje tilrettelagt. Hav ikke tvivl om at det har et formål, og at det virker efter hensigten. Det har det gjort i de sidste 1000 år, og det vil nok ikke ændre sig.


    Men når det er sagt, så er der selvfølgelig de typer der ligger udenfor det, som der virkelig er magtsyge. Det handler om et tillidsforhold, som findes overalt i vores samfund. Du skal have tillid til din instruktør om at han gør det rigtige, hvor uenig du end måtte være i det. Og han skal have tillid til at du forstår dette til en vis grad, så du ikke blæser hovedet af ham ved første millitærøvelse ved skarp ammunition ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bentzin
    Det skal lige siges, at inden jeg skulle på session havde jeg været en uge i praktik på Høvelte Kaserne. Så har oplevet hvordan dette system er. Desuden er en del af familien også meget glade for militæret. For glade IMO. Magen til bedrevidende og magtsyge mennesker, skal man lede længe efter.
    På kasernen boede jeg sammen med en af mine klassekammerater i en af Sergent-bygningerne. Og der så og hørte vi, hvordan sergenter behandlede de menige. Og det var s.. nok til, at jeg aldrig nogen sinde ville deltage i sådan noget IMO undertrykkende og latterlig magtdemonstrerende gøjemøj.
    Det strider simpelthen mod min opfattelse af, hvordan man skal behandle andre mennesker. Og det har ikke en skid med fordomme at gøre. Men nærmere respekt for andre individer.
    Men hvis der er nogen der frivilligt, vil lade sig hundse rundt af en eller anden magtsyg overordnet - tja det må de s.. selv om. Mig får de aldrig til det. For jeg har set hvordfan store jydske menige er blevet svinet til af små lavmålede og magtsyge løjtnanter og sergenter. Efter min mening så ku' militæret godt skrottes ! Der er ikke meget positivt i det - jo måske kan der fortælles en eller anden løgnhistorie, om dengang man var soldat. Og så er det vist også det hele.


    Okay, jeg har jo som sagt ikke selv været inde endnu, så jeg ved jo ikke hvordan de er - men kan godt forstå at du tager afstand fra det hvis du har haft dårlige oplevelser med dem - for ja, jeg har nu også på fornemmelsen at en del alligevel tager derind grundlæggende for magt-mulighedernes skyld, og den slags typer er naturligvis trælse at have med at gøre :rolleyes: - Så fair nok :cheers:


    Tror bare også der en del andre ting man får ud af det, bl.a. bliver man bedre til at arbejde under pres, samarbejde, have disciplin og ordenssans :)
    Og i det store og hele bliver man jo nok også hærdet som personlighed - så må man tage de overordnedes råben og skrigen med et gram salt, og så ellers gøre sit bedste...


    Jeg planlægger sq heller ingen fremtid inden for militæret, for ligesom dig interesserer det mig SLET ikke - Jeg ser dog frem til 4 gode måneder, men lad os nu se hvordan det går ;)

  • jeg var 10 måneder ved Garderhussar regimentet i næstved engang for mange år siden... jeg synes det er noget pjat med værnepligt, gør den danske hær frivillig!!!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Puggen


    Ja, Droningens Artilleri Regiment, mere ved jeg ikke og kan ikke lige finde brevet hvori det står :-( Hvorfor da??


    Spørger bare... Det kunne da være sjovt hvis du skulle i den samme afd. som jeg var... Damn der var en ond sergant der :evil:


    "DET LIGNER PISS!!!" kan jeg stadig høre for mig :))

  • Fylder først 17 om 1 uge... Så ikke noget til mig...


    Men jeg kan og vil heller ikke... Har Astma og skæv ryg...(Ikke pga den ser skæv ud, men pga den åbenbart er MEGET skæv ifølge læger??)

  • I 1987 var jeg 12 md. ved vordingborg kasserne, i ABC afd. det var sq skide sjovt.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog