http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=263201
Så er de på den igen, nu er det bare Iran, men stadig atomvåben...
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=263201
Så er de på den igen, nu er det bare Iran, men stadig atomvåben...
Hmm...here we go again.
I sidste ende må det altså give bagslag. I forvejen er der mange amerikanske borgere der er imod hvad Bush foretager sig. Tror der bliver flere og flere af disse mennesker.
Var der nogen der sagde Valgkamp?
Men du har nok ret Berleburg
For min skyld inge alarm!! men så skal de fandeme også gøre det ordentligt.... 1. fn mandat!!!!! kan ikke sige det nok.. FN mandat !!! elelrs kan de ikke komme og bruge argumentet menenskerettigheder osv... hvis de selv kan slæbes til Haag
2. 1 million soldater... ellers kan de slet ikke kontrollere masserne i de enkelte områder.. genrelt 1 soldat pr 10 indbyggere... dvs de burde have være ca 750.000m el. mere i irak... og der kan man se situationen..
3. gå fra hus til hus og fjern våben.
4. opret folkeregister
5. for guds skyld send ikke amerikanere derned og genopbygge landet.. giv arbejdet til irakkerne/iranerne... ellers er det sku da klart at de bliver sure.. og går derhen hvor de kan få penge til deres familie ( al sadr el værre )
6. hvis i skal nakke terrorister... så skyd dem, ikke noget med f16 der bomber et helt boligkvarter!! så vil de efterladte føle had.. og gå til hadets leder i arabien (ja ham med turban og skæg)
7. Lav en ordentlig plan for genopbyggelsen osv. ikke som i irak dræb saddam - overgangsregering - folkevalg - soldater ud - olie til amerika...
kan blive ved... genrerelt har de ikke tænkt sig om for en skid, eller lavet nok research, ikke nok soldater der kan snakke arabisk, og soldaterne er ikke sat godt nok ind i sagen.... tror bare jeg stopper her inden jeg overbelaster serveren
Argh - Nu synes jeg sq også det går for vidt, kunne gå med til at man fjernede en tyran som Saddam, men Iran angriber sq da ikke nogen...
Bush og USA's øvrige regering må sq fryse om tæerne efterhånden, for så langt fremme i skoene de efterhånden er kommet, bryder lædderet da!
Ville sikkert nok være en bedre og mere rolig verden, hvis vi ku' være foruden alle disse magtsyge mennesker, som Bush, Putin, de ekstreme fundamentalistiske terrorgrupper og andre vanvittige individer. Trist at det er dem, der sætter dagsorden i mange tilfælde.
Kunne godt tænke mig at se Bush's reaktion når det går op for ham, at samtlige af hans allierede stemmer Kerry...
Betavote.com
Bortset fra det er totalt latterligt hvis de går i krig igen, så tror jeg rent faktisk at Iran har fyfy våben..
Jeg tror også at USA skal passe lidt på, lige pludselig har de lagt sig ud med for mange og så har vi 3. verdenskrig lige om hjørnet.
Der er til forskel fra irak, rigtig mange af de arabiske lande der støtter Iran
QuoteOprindeligt indlæg af -Sandman-
Kunne godt tænke mig at se Bush's reaktion når det går op for ham, at samtlige af hans allierede stemmer Kerry...
Betavote.com
Gad godt se hans reaktion når det viser sig at et af de lande han angriber rent faktisk HAR atomvåben, og de smider en bombe i det hvide hus...!
"Bush-regeringens advarsler om, at den ikke vil tolere et Iran med atomvåben" citat fra EB.dk
Jeg undre mig tit over at de kan sige det, hvem har givet magten til USA over hele verden.... så længe IRan ikke gør noget kan de vel ikke tillade sig at blande sig, USA er selv en af de absolut største A-tom magter.... ?!!?!?
Morale er godt, dobbeltmorale er dobbelt... NEJ VEL!!
Ja USA har både Kerne våben og biologiske/Kemiske våben... de har forskellige lagre rundt omkring, som påstår at tingene blive destrueret.. men det sjove er at så skulle lagrene jo efterhånden være tømt..
Amerikanerne er simpelthen til grin.
Godt nok lykkedes det Bush at bruge Irak-aktionen som booster ved hans sidste valg, men skal der virkelig muslimsk blod på tanden igen, for at han kan vinde endnu engang?
Det her har ikke en skid at gøre med frihed - tværtimod. Han stjæler friheden fra de mange iranere der efter et amerikansk angreb, vil stå uden hjem, familie og arbejde.
Den mand burde simpelthen spændes på hans eget lort af et krydsermissil, og sendes til Mars for at lede efter vand. Sidder virkelig og bliver harm over at sådan en uduelig bonderøv kan få magten over verdens mægtigste (og til syneladende mest ignorante og naive) nation. Ind i mellem ønsker jeg næsten at det hele sprænger i luften, lige op i hovedet på ham. Konsekvensen vil desværre nok bare være, at det tager os andre med i købet.
Jeg tvivler næsten på at vi vil eksistere om 10 år, med sådan en flok skvadderhoveder bag rattet. Det er lige indtil én eller anden Al Qaida (stavet rigtigt?) mullah bliver utålmodig, og trykker et russisk sprænghoved af ét eller andet sted.
QuoteDisplay MoreOprindeligt indlæg af Torque
Godt nok lykkedes det Bush at bruge Irak-aktionen som booster ved hans sidste valg, men skal der virkelig muslimsk blod på tanden igen, for at han kan vinde endnu engang?
Det her har ikke en skid at gøre med frihed - tværtimod. Han stjæler friheden fra de mange iranere der efter et amerikansk angreb, vil stå uden hjem, familie og arbejde.
Den mand burde simpelthen spændes på hans eget lort af et krydsermissil, og sendes til Mars for at lede efter vand. Sidder virkelig og bliver harm over at sådan en uduelig bonderøv kan få magten over verdens mægtigste (og til syneladende mest ignorante og naive) nation. Ind i mellem ønsker jeg næsten at det hele sprænger i luften, lige op i hovedet på ham. Konsekvensen vil desværre nok bare være, at det tager os andre med i købet.
Jeg tvivler næsten på at vi vil eksistere om 10 år, med sådan en flok skvadderhoveder bag rattet. Det er lige indtil én eller anden Al Qaida (stavet rigtigt?) mullah bliver utålmodig, og trykker et russisk sprænghoved af ét eller andet sted.
Der må jeg sq give dig ret Torque magen til skvadderhoved skal man lede længe efter... Bush har fanme ikke gjort meget godt i USA og hvis han bliver valgt igen så vil jeg godt nok undre mig over hvad det er for en nation som befinder sig derovre... for damn en homo han er... han er da godt nok det mest sindsforlagte svin man kan finde på denne kæmpe klat jord vi kalder for Jorden...
tror usa før sig en slem overraskelse hvis de går i krig mod iran.
og så længe de er i irak tror jeg ikke på de er så dumme at kaste sig over iran
men nu er det jo usa vi snakker om så man ved squ aldrig.
Jeg tror ikke det er specielt klogt at kaste sig over Iran, med garanti at de har et eller andent stygt de kan kaste efter USA. Når det sker ved vi jo godt hva det ender med, Bush trykker i desperation på den røde knap, og til den tid vil jeg gerne have mig en rumraket så jeg ka komme væk
Ja, hvis de går imod Iran også, får de sig sq en noget større opgave end med Irak, De har mere end 3½ gange så mange soldater som Irak, desuden var Irak "kun" 437.072 km2, mod Irans 1.648.000 km2 - Og så er Irans BNP i øvrigt 12 gange højere end Iraks, BNP pr. indbygger er 7k mod Iraks 1,6k...
USA er sq ikke særligt kloge af og til det er ikke et argument der holder at sige, "Æææv, vi ved ikke hvad DE har, lad os angribe dem, bare fordi de ikke gør lige præcis hvad der passer os..."
Tror ikke det bliver til noget, MEN hvis der gør bliver det en rigtig blodig krig, både for Iran men også USA. Iran er ikke Irak, meget større så det er ikke lige at "indtage".
Håber selvfølgelig ikke der sker noget, men hvis der gør er jeg sikker på at USA får enorme TAB!
Fik jeg nævnt jeg selv er fra Iran
QuoteOprindeligt indlæg af Soltani
Tror ikke det bliver til noget, MEN hvis der gør bliver det en rigtig blodig krig, både for Iran men også USA. Iran er ikke Irak, meget større så det er ikke lige at "indtage".
Håber selvfølgelig ikke der sker noget, men hvis der gør er jeg sikker på at USA får enorme TAB!
Fik jeg nævnt jeg selv er fra Iran
Touche
QuoteOprindeligt indlæg af Garfield
Der må jeg sq give dig ret Torque magen til skvadderhoved skal man lede længe efter... Bush har fanme ikke gjort meget godt i USA og hvis han bliver valgt igen så vil jeg godt nok undre mig over hvad det er for en nation som befinder sig derovre... for damn en homo han er... han er da godt nok det mest sindsforlagte svin man kan finde på denne kæmpe klat jord vi kalder for Jorden...
Jeg er også klart enig med Torque ..
Men Garfield .. Jeg forstår ikke, hvorfor Bush skal kaldes for en homo .. Det er for det første synd for de homoseksuelle, og hvorfor skal den betegnelse bruges som et skældsord? Det er nedværdigende overfor den del af befolkningen!
Nu står der jo heller ikke at USA vil invadere Iran, "kun" angribe landet.
QuoteOprindeligt indlæg af Mikkel
Argh - Nu synes jeg sq også det går for vidt, kunne gå med til at man fjernede en tyran som Saddam, men Iran angriber sq da ikke nogen...
Irak angreb da heller ikke nogen...
QuoteOprindeligt indlæg af Torque
Han blev valgt i 2000 og irak-aktionen var først i 2003, så han brugte det ikke, som "booster" ved valget. De sagde faktisk dengang, at Irak ikke havde masseødelæggelsesvåben og at de ikke blev anset som en trussel.