højttalere eller hørebøffer?

  • Det er forskelligt hvad jeg bruger...
    for det er ikke altid jeg gider om bag på pc'en bare for at skifte stik.
    Så jeg bruger nok mest mine bøffer da jeg bruger mic meget ;)

    Intel Core2 Extreme QX9650
    Asus Rampage Formula
    Mushkin 4GB DDR2-8500
    Inno3d 8800GT
    Corsair HX620W

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Astrocity
    Gaming/musik: Dali 5005+Logitech X220 .. Underlig blanding, men det virker! ;)


    Er faktisk selv ret glade for det sæt. De spiller godt.
    Og er fine til den lejlighed jeg er i nu.
    Lod være medog tage mine alm højttalere med pga naboerne. Er vant til og bo på landet i mine yngre dage :]
    Og der gjorde det ikke noget man spillede lidt højt med sine 2x Cervin Vega 10" og 2x JBL 12" derhjemme når de gamle ikke var hjemme. Men her inde i Aalborg C. Der bliver de sku nok lidt knotten :))
    Så dem har lillebror overtaget indtil jeg flytter i hytte(alm. hus). Så de må hygge sig ude på gården.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

    Rettet en gang, sidst af SShadowS ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Der mangler en "begge dele"...


    Lige min tanke ... Kommer jo HELT an på hvad det er til. Drejer det sig om et spil hvor man skal yde MAX, så er der mine briliante hørebøffer jeg hiver frem. Gør det laaaangt lettere at høre lyden ordenligt som fx hvis der nogen bag ved en der lusker ... og så blokere de også externe lyde ...


    Er det musik, windows-gøjl osv, mindre "vigtige" games og ligende, så er det højtalerne ... Som vel er 80 % af tiden ... Derfor stemte jeg "højtalere"


    Er det godt musik og en god dag, så kører det dog ofte over anlæget... Holder jeg dog lidt igen med for skal have udskiftet en af blæserne i forstærkeren ... Den er gået død... Typisk ... :]


  • Jep, de spiller ret godt ift. prisen! Sub'en er måske lidt for markant, men gode højttalere alligvel! ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Jeg bruger begge dele, men det er meget forskelligt hvordan jeg bruger dem...


    Om dagen bruger jeg kun højtalerne til musik, og så hovedtelefonerne til spil. Dette skyldes at mine højtalere ikke står, så jeg får et stereo-lydbillede når jeg bruger compen, de står nemlig så de giver stereo til fjernsynet...


    Om aftenen/natten, bruger jeg så kun hørebøfferne, for ikke at vække de små og de gamle... Men hva pokker... Lyden i dem er også bedre end i mine højtallere...

  • Lyden bliver kastet ud af mine Bose 301 Series II højttalere. Mega god lyd.


    Alt går igennem min Technics SU-VZ220 forstærker. Gammel, men supergod!


    Når resten af huset går i seng, kaster jeg mig over mine hørebøffer. Et par Philips med 6m ledning til 150,-. Billige men gode.


    Nåh ja, så bruger jeg både højttalere og hørebøffer når jeg jeg skal lytte efter små lyddetaljer i spil. Fx hvor tæt bilerne er på mig i underground.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet en gang, sidst af Grus ().

  • Jeg bruger altid højtalere når jeg hører musik da man jo kan opnå en bedre lyd og slipper for at side med noget på hovedet.


    Men hvis jeg spiller CS så bruger jeg altid hørebøffer da det er nemmer at finde ud af om lyden kommer i højre eller venstre end det er med højtalere sådan som mit udstyr står.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Brugte i lang tid hørebøffer, men det var lidt nedern når der kom nogen over og hvis man hørte musik og skulle hente noget :roller:
    Så er gået over til højtallere nu :) kan jo altid skifte tilbage når man lyster :)
    *undlød at stemme*

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HeavyClaus
    Brugte i lang tid hørebøffer, men det var lidt nedern når der kom nogen over og hvis man hørte musik og skulle hente noget :roller:
    Så er gået over til højtallere nu :) kan jo altid skifte tilbage når man lyster :)
    *undlød at stemme*


    Gør da som jeg gør. Jeg har en y-splitter på lydudgangen, så jeg kan bruge begge dele på samme tid, eller en af delene, uden at skulle til at rode med at skifte stik. ;)

  • Jeg bruger højtalere, for jeg har ingen hørebøffer - altså jo til MD'er og sådan, men ikke til computeren :]


    EDIT: Og jeg aner ikke hvilke nogen det er, de er fine nok, billige og der står Creative på.


  • enig :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    Gør da som jeg gør. Jeg har en y-splitter på lydudgangen, så jeg kan bruge begge dele på samme tid, eller en af delene, uden at skulle til at rode med at skifte stik. ;)


    Eller have et kabinet med frontlyd på = Forstærkeren i bag, hørebøfferne i front :D

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • pt. har jeg kun nogle små Cambridge højtalere. Så jeg bruger mit Zalman 5.1 headset altid. Men venter til min fødselsdag, hvor jeg køber et sæt Altec Lansing 5100. Derefter bliver det:


    Alt musik: Højtalere


    Spil: Hovedtelefoner


    Film: Begge dele, ud fra tidspunktet


    Glæder mig kanon meget til jeg får mine højtalere :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Jeg har ikke stemt da der mangler muligheden begge dele.


    Herhjemme bruger jeg mest stereoanlægget. (en gammel sag)
    Men hvis jeg er til LAN står den på hørebøffer.


    De der Zalman 5.1 hørebøffer har forresten ikke fået de allerbedste anmeldelser.
    Og så trak det også ned at noget af hørebøfferne var i ens synsfelt.

  • Jeg stemte Høretelefoner da jeg oftest spiller og så synes jeg det er nemmest at fange de forskellige lyde derigennem. Jeg har Plantronics SP 500 og de spiller faeme godt, men de skal de jo også til knap 1400 kr.

    [align=center]
    I7 6700K @4800

    4x4 GB Corsair memory
    MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G OC Vandkølet
    [size=10][color=#990099]
    Creative X-Fi