DOOM 3 gået guld

  • Tja, så må vi jo bare ligge cderne over på én dvd :))


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af engel


    De udgiver KUN spillet på CD'er, da de mener at det vil være for dyrt at sende spillet på markedet på DVD-skiver. Så vidt jeg kan huske, ville det komme til at fylde 3-4 CD'er. ;)


    Hmm for dyrt?
    Det koster ca. det samme at producere en cd eller en dvd.
    Det er også mere eller mindre det samme udstyr der bruges.
    Underlig undskyldning ?(

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Hayes
    Det er måske rigtigt nok, nu ved jeg ikke hvor meget de forskellige producenter betaler for forskellen på CD og DVD skiver, og om det koster dem ekstra at producere på begge medier..


    Men nu skal jeg jo ikke vælge hvad andre folk vil klage over, jeg er sådan set ligeglad om det kommer på 3 eller en enkelt CD/DVD, mit CD drev er hurtigere end DVD drevet, så ville sq nok tage CD.


    Hvorfor udgiver de dem egentlig ikke bare på oldgamle usbharddiske? Så skulle man bare plugge ind og så starte spillet.. Nej hvor nemt


    Tvivler på at dit cd-rom drev er hurtigere end dit dvd drev. 8o


    Hvis du har et 16x dvd-rom drev er det ca. tre gange hurtigere* end et 48x cd-rom drev.


    16x dvd-rom 21.13 MB/sec
    45x cd-rom 6.60 MB/sec
    48x cd-rom 7.20 MB/sec
    (Har selv regnet 48x ud, den er ikke i tabellen)


    Se evt. her:
    http://www.osta.org/technology/dvdqa/dvdqa4.htm


    *Den højere læsehastighed skyldes mest at data ligger meget tættere på dvd skiven.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Tjaa... Kunne jo være hans DVD-drev var meeeeget sløvt og gammelt ... ;)


    Det er da en mulighed omend vi skal helt ned i 4x dvd drev før det er langsommere end de hurtigste cd-rom drev.


    Men et dvd drev koster ikke det store, det LiteOn drev jeg har, koster ikke engang 200 kr.

  • Hey.


    Må ærligt indrømme at jeg tog nyheden med et gran salt da jeg så den, man ved jo aldrig, de har jo fandme været så længe om at lave det spil, at man skulle tro det var løgn, men nu ser det da heldigvis ud til at det endelig udkommer, og ja det skal da købes og spilles med stor glæde, nu håber jeg bare ikke det bliver en 20timers fornøjelse, så må jeg sgu indrømme at jeg bliuver skuffet, grafik er ikke alt, men lad os nu se...


    Om det udkommer på DVD eller CD er for mig lige meget, men jo når nu de med FarCry kunne finde ud af at sende det ud med DVD, hvorfor så ikke også DOOM3...


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT


  • Nå ok, så er mit DVD nok lige hurtigere end CD.
    48x CD, og 8x DVD


    "*Den højere læsehastighed skyldes mest at data ligger meget tættere på dvd skiven"


    Ved ikke om man helt kan sammenligne det.. Altså, det læser vel CDer på samme niveau :p

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet en gang, sidst af Hayes ().


  • Nej.
    Eksempelvis læser det LiteOn drev jeg har, cd'er med 48x.
    Når man ser på et dvd drev er både dvd og cd læsehastigheden opgivet.


    Det har også noget at gøre med rotationshastigheden.
    Det kan være svært at komme meget højere.
    Ja det skulle lige være 52x, men det har jeg ikke set et dvd drev med endnu.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X-Man


    Lige præcis min mening :rolleyes:


    ja ikke voldsom omtanke ....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg syntes sgu det er fint nok det bare kommer på CD'er jeg har ikke noget DVD drev i min computer :D


    Har godt nok en i den bærbare men ville sgu være træt af at skulle til at rippe noget jeg havde købt i dyre domme :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af _WHAT_
    Jeg syntes sgu det er fint nok det bare kommer på CD'er jeg har ikke noget DVD drev i min computer :D


    Har godt nok en i den bærbare men ville sgu være træt af at skulle til at rippe noget jeg havde købt i dyre domme :D


    Et dvd-drev koster under 200 kr....

  • jeg ville ønske det kom til dvd, for så har jeg en god undskyldning for at købe den dvd brænder :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Helt så enkelt er en priskalkulation heller ikke. en femmer lyder jo i og for sig ikke så galt, men der er 2 problemer: en femmer/DVD ganget med antallet af dvd'er de forventer at sælge (500000 på verdensplan er sikkert et lavt gæt). Så er det ligepludselig 2,5 mio kroner vi snakker om - og DET er mange penge ekstra for en publisher. "Nåe, men så lad da bare pakken koste en femmer mere - det skal jeg da nok betale" Tja, den pris som vi betaler har ikke noget at gøre med den pris ditributørerne betaler - og de er som regel ligeså nørige som onkel joakim. Og de er 100% ikke parat til at betale en femmer mere for en DVD, da de kan få en cd billigere.

    AMD X2 4400 2200@2700mhz (257x10,5) .
    ASUS A8N SLI Premium (HTT 257x4=1028 mhz)
    ASUS EAX1900XT 512 mb Ram
    2 Gb OCZ 2,0-2-3-5 1T, 207 mhz FSB
    Enermax Liberty 500
    Maxtor NCQ Sata2 HDD
    CPU+GFX med Alphacool vandkøl
    Viewsonic VX2025VM 20" Widescreen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pede
    Fandt den her nyhed : Petition to stop DOOM3


    ^^^^Hvor latterligt :] Gudskelov ser det ikke ud til at ha' nogen effekt...


    :EDIT: Linken drillede...


    Damn det er langt ude!
    -Doom3 er helt bestemt et spil jeg skal have fat i! -uanset om det gør mig til satanist eller andet sjovt... Har dog ikke sat forventningerne op efter at kunne trækket spillet i mere end "medium" i grafikindstillingerne... -Ihvertfald ikke før jeg får skrabet pengene sammen til et nyt kort.... ;)


    -Minder mig meget om de kristne-freaks der også ville have fjernet Harry Potter bøgerne fra hylderne, fordi de handlede om noget, som ikke kunne accepteres i den kristne tro! :))