Skal i se The Day After Tomorrow?

  • jeg forstår udemærket hva du mener, gør jeg også dem dit første indlæg..men har lisom lidt svært ved at sætte mig i hva du mener da jeg ik selv har set filmen endnu..forstår også at instruktøren vil ud med et politisk budskab omkring globalopvarming..men som sagt har lidt svært ved at agumentere imod det da jeg ik har set filmen..meeen det er ik så sort og hvid som du beskriver det ;) ..men lad mig nu se den inden du begynder at dizz mig ;)..men jeg mener bare der er mange andre problemer man brudte tage fat i før man begynder at tænkte på det omtalte ..fx. rent vand i u-landene kampen mod aids i u-landene osv..,mener jeg er langt større og mere agtuelle problemer...global opvarming er langt fra det største problem verden står over for IMO

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ShakaleN
    jeg forstår udemærket hva du mener, gør jeg også dem dit første indlæg..men har lisom lidt svært ved at sætte mig i hva du mener da jeg ik selv har set filmen endnu..forstår også at instruktøren vil ud med et politisk budskab omkring globalopvarming..men som sagt har lidt svært ved at agumentere imod det da jeg ik har set filmen..meeen det er ik så sort og hvid som du beskriver det ;) ..men lad mig nu se den inden du begynder at dizz mig ;)..men jeg mener bare der er mange andre problemer man brudte tage fat i før man begynder at tænkte på det omtalte ..fx. rent vand i u-landene kampen mod aids i u-landene osv..,mener jeg er langt større og mere agtuelle problemer...global opvarming er langt fra det største problem verden står over for IMO


    Selvfølgelig er der større problemer i verden, men det er ikke dem filmen omhandler, derfor kom jeg ikke ind på dem i mit indlæg .. ;)


    Og kan du lide den slags film, synes jeg helt klart du skal se den ..

  • Nå, så den jo igår, og jeg kan nu klart enbefale den. Vil ikke gå videre ind i filmen pga alt det spoiler halløj der vil være, men effekterne holder hele vejen, skuespillet er godt (især Dennis Quaid), moralen er ikke så slem som jeg ahvde regnet med, der er ikke så meget politiske intentioner i den som jeg først gik udfra og så er den egentlig ok realistisk på nogen punkter. Der er selvfølgelig steder hvor den bare mangler komplet realisme, men sådan er det med de fleste film jo.


    Alt i alt en god film, som jeg vil anbefale til folk der har et lidt åbent sind og kan lide sådanne film

  • Var inde at se den i går ... Var nu ikke den fedeste film jeg har set i nyere tid, men nogle gode effekter ... Men ulvene var SHITTY... :boxed: ... og der havde nogle STORE fejl i filmen jeg nok skal lade være med at komme ind på. Ellers var den da meget underholdende. :))

  • Hehe ja meget store


    Spoiler:































    Hele den scene i L.A i starten er rigtig godt lavet, men ehm... de der helikoptere der flyver rundt i luften, mens der er 7 tornadoer ved siden af dem, der raserer der hele, ja den er god. Der ville ikke kunne være noget i luften og især ikke så tæt på.


    Der er en del andet, men selve de ting der sker, de kan sagtens være sandsynelige nok, men at det vil føre til en ny istid, det tvivler jeg meget på

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Var inde at se den i går ... Var nu ikke den fedeste film jeg har set i nyere tid, men nogle gode effekter ... Men ulvene var SHITTY... :boxed: ... og der havde nogle STORE fejl i filmen jeg nok skal lade være med at komme ind på. Ellers var den da meget underholdende. :))


    syndes ellers du skrev for nogle dage siden, du ik gad ind og se den? :P ..men ok man har vel lov til at ombestemme sig ;) ..


    well jeg syndes faktisk den var meget fed, især effekterne..så ka da kun anbefale folk der ka li så noget, at se den ;) ..udemærket underholdning IMO..

  • *SPOILER ALERT*







    ja ulvene var mega shitty lavede og fuldstændigt malplacerede og unødvendige.. sad bare og tænkte.. okay der røg den film virkeligt ud af vinduet. Det var så fuckin søgt at det gjorde helt ondt at de ulve skulle blive en terskel for teenagergruppen. Men som jeg sagde, fede effekter og sårn i starten og ren og skær underholdning - fedt! Anden halvdel blev for sentimental, klicheramt, dramatisk på den dårlige måde, kedelig, MEGA melodramatisk; manden der var nødt til at dræbe sig selv for at redde de andre, det rørte mig slet ikke - man har mødt manden få gange i filmen og han var ikke en karakter man gav særligt meget omtanke.. btw.. da de fandt biblioteket, hvorfor var der så ingen røg fra skorstenen? de havde gang i et rimeligt heftigt bål i den pejs, det danner altså noget røg. Anden ting er.. man kan altså ikke løbe fra "isluft"..

  • Spoiler igen:









    Som sagt der er en del ting der ikke passer, flere end dem du selv nævner, men sådan er det jo med film. Der er så også en del ting der passer og som er videnskabelige korrekte, samt videnskabelige teorier. Din mening minder rigtig meget om den inde på imdb, og jeg forstår bare ikke hvorfor i mener den er så dårlig efter de 20 minuter eller 30 hvor ødelæggelsen sker.
    Det er også tvivlsomt et biblotek, der har nogen af de sjældneste værker i verden, har en pejs der virker og ikke er tilstoppet, hehe, men det med røgen kan egentlig godt forklares, det kan bare have været kølet ned inden det kom op til selve toppen af skorstenen, så det har samme temperatur som luften omkring. Det ville være meget svært at se, eller kunne være meget svært at se, så helt ulogisk er det ikke.

  • Spoiler:




    Synes generelt den var helt igennem shitty. Fine effekter (selvfølgelig), men alt fra historien til skuespillerne jo noget så rædsfulde (red. amerikanere)... ærgerligt at bruge 70 kr. på den slags.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ShakaleN
    syndes ellers du skrev for nogle dage siden, du ik gad ind og se den? :P ..men ok man har vel lov til at ombestemme sig ;) ..


    well jeg syndes faktisk den var meget fed, især effekterne..så ka da kun anbefale folk der ka li så noget, at se den ;) ..udemærket underholdning IMO..


    Gad jeg heller ikke, men blev lokket med i biffen af et par gutter som KUN ville se den ... Så "hvorfor ikke" tænkte jeg ... Kunne jo være. Så jeg tog ind for at se nogle effekter ... :))


    Vi skulle dog lige have et par bajere først og en fandes masse bagefter, så det endte med en 1500 kroners druktur og tilhørende junkfood om mandagen når jeg kom hjem hen af formiddagen ... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Gad jeg heller ikke, men blev lokket med i biffen af et par gutter som KUN ville se den ... Så "hvorfor ikke" tænkte jeg ... Kunne jo være. Så jeg tog ind for at se nogle effekter ... :))


    Vi skulle dog lige have et par bajere først og en fandes masse bagefter, så det endte med en 1500 kroners druktur og tilhørende junkfood om mandagen når jeg kom hjem hen af formiddagen ... :))


    He he..lyder som en god tur :)) det er sq meget fedt engang imellem med sårn en bif tur med drengene også i byen bagefter og kig på damer ;) ..bare surt det skal være så skide dyrt, man får sq hurtig fyret 1500-2000kr af ,hvis man også skal give et par omgange osv. 8o

  • ja så har jeg også været inde at se den:


    har lige en spoiler som i andre ikke nævner:


    De 3 helikoptere der skal hente den engelske konge familie...hvordan kan de fryse til is i løbet af ingen tid..... :))


    Motorene vil heller ikke gå ud lige med det samme
    de er jo trodsalt sindsyge varme....


    og ja det med de ulve.....fuck de var dårligt laver...det lignede jo mere en varulv end en almindelig ulv.... :lame: de skulle var med


    men ellers flotte effekter

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------