Jeg opretter tråden nu. for at fortælle hvordan det går:
dette er en fortsættelse herfra:
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=12291&sid=
Jeg har netop talt med udviklingsafdelingen hos dem der hjælper mig med at producerer Cascadekøleren.
De kan ikke nå at få den færdig-justeret til weekenden
Den virker fremragende, de foreløbige testkørsler er 3 grader BEDRE end prototypen, og den er meget kraftigere til at kunne klare load.
Prototypen kunne klare -112c grader. Ved fuld load i 20 min (SuperPi M32 FX-51 core 2.014 Volt OS/64 bit 3133 Mhz) kunne den ikke længere holde temperaturen. Den steg 15-20 grader, hvorved OC%
ikke kunne opretholdes. Under 2 volt kunne den køre i dagevis, med et 100% stabilt oc på FX-51 ved 2200@3120Mhz.
3 graders forbedring ved -112/-115 grader er virkelig meget....Og det er kun den indledende test uden finregulering af tryk og kølemiddel.
Der er tale om udviklingsarbejde, der er ingen man kan spørge, der er ikke nogen der har erfaring og viden helt herude. Den senere tid er et helt nyt kølehoved blevet udviklet, det er termodynamisk helt i topklasse, men stort og tungt. Det har været en opgave at få det mekanisk stabilt, så det kan holde, og er nemt at monterer.
Jeg prøver at sige, de ikke kan nå det til weekenden. Hvis jeg vil have den HELT optimeret, og det vil jeg naturligvis.
Jeg har derfor besluttet, at monterer den gamle prototype på FX-53 her i weekenden. Jeg må jo se at få rettet lidt op på rekorderne.
Dvs: Lørdag formiddag kl 11.00 vil der her komme historien om: FX-53 2400@3xxx Cascade -112c med CorsairER 3500PLTT cas 2-5-2-2
Der kommer nærbilleder af Prototypen for første gang.
Det handler om WR i Pifast
Rekordforsøg i Superpi M32 samt kørsel af SuperPi M1 og M8. 3DMark03 CPU-test. mm.
Jeg kører også gerne andre benchtest, kom med forslag så skal jeg forsøge at køre dem.
(ikke 3Dmark test, dem kommer vi til senere PCMark04 heller ikke, med gerne ALT andet)
På gensyn lørdag