Mangler ny router, hvilken?

  • Jeg står med et problem, med et meget dårligt trådløst netværk. Den router vi har fået af Stofa, kan kun række ca halvvejs gennem vores hus, så jeg tænker at købe en anden trådløs router med mere knald på, men hvilken?


    Det er Fibernet, så jeg er nødt til at køre gennem routeren fra Stofa.
    Vi har ret mange ting som er koblet på vores trådløse net, så det skal den kunne håndtere. ((Tablets, telefoner, trådløse højttalere, Computere, støvsuger, fjernsyn, Apple tv, playstations osv. osv.)Det er indtil nu de mange trådløse højttalere der har givet størst problemer)



    Håber nogen vil kunne hjælpe :)

  • Syntes umiddelbart det virker som en ret bøvlet løsning. Det er kun 200m2 i grundplan der skal dækkes, og det med at skulle have sendere siddende rundt omkring i huset syntes jeg ikke er specielt tiltalende. Kører en ret minimal og clean stil, og er ikke interesseret i at have alle mulige "overflødige" dimser siddende ud af væggen rundt omkring i huset. Har derudover en overfølsomhed overfor synlige ledninger, så routere er i min verden noget der skal pakkes væk inde i et skab :P


    Kan man ikke få én trådløs router, som kan dække mine behov, og som kan komme ud i alle hjørnerne af huset ?

  • og hvis huset har beton vægge så kan det også være en grund til elendigt signal :-)


    har selv en asus router som fungerer udemærket (vi har 100 m2 i to plan).
    men hvis i har 200 m2 i et plan så bliver det nok svært at finde end er kan dække det hele tilfredsstillende :-)

  • Jeg har haft ringet til Stofa omkring det, og de sagde at det var et meget almindeligt problem, og at det kunne løses med en bedre trådløs router med udvendige antenner, men han måtte ikke reklamere for en bestemt router :( Så derfor har jeg lavet tråden herinde :) Og også lige så meget for at høre om nogen har erfaring med en router, som kan håndtere mange enheder på én gang.


    Vi har et vinkelhus, hvor den nuværende router sidder helt ude i den ene ende af huset, så der er meget langt ned til den anden ende, og signalet dør ca. halvvejs gennem huset. Jeg har lavet netstik ved alle tv udtag, så der er mindst et netstik i hvert rum i huset, så jeg har mulighed for at sætte routeren lige i midten af huset, og så skulle det gerne kunne nå ud i alle hjørner af huset.

  • hvis du kan placere den i midten af huset så er du i hvert fald bedre kørende.


    det der er vigtigt er at finde en der har båndbredde nok til jeres behov så hvis der er to der streamer netflix til en chrome cast så er du ikke totalt handicappet hvad angår hastighed :-)


    hvad er jeres budget til routeren ca ? så har man noget man kan anbefale ud fra

  • https://www.computersalg.dk/i/…&utm_campaign=PriceRunner


    570kr ASUS RT-AC1200G+ uden det koster herregård
    det god router, det er antenner der afgør ,hvor lang den rækker, noget bedre end stofa router
    har teste på lang afstand 25 meter i gennem murer.
    husk at sætte den højt som mulig, ikke gemme den i et skab
    https://www.asus.com/dk/Networking/RT-AC1200G-plus/

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Som routere nu engang er så vil jeg nu mene at man får svært ved at finde nogen der er mere diskrete og lette at få passet ind i selv en clean og minimal stil end TP-Links Deco system, specielt hvis det er noget der skal kunne dække så stort et område.


    De fleste routere med udvendige antenner bliver jo hurtigt lidt af et monster. Jeg er selv super glad for Netgears Nighthawk X10 men den er ikke ligefrem diskret :D

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • Mange tak for svarene :) Det er meget mere i retning af det vi leder efter :thumbsup:


    At den fylder lidt gør ikke noget, da den kommer til at stå skjult i et tv møbel, og hvad pris angår, så tænker jeg max omkring 1500kr.


    Er der nogen der har erfaring med en specifik model, som er god til at håndtere mange enheder på én gang ?


    Og igen mange tak for svar :cheers:

  • Pakker du den væk i et tv-møbel nær gulvet får du ikke specielt godt gavn af hastigheden når du kommet lidt væk fra den. Et wifi accesspoint skal helst sidde højt, og ikke bag/under tv eller andre genstande med metal...

  • Det er et åbent tv møbel, hvor der kun er et stykke stof for, som man kan bruge fjernbetjeninger osv igennem, så det er ikke det store problem. Jeg er ikke så bekymret omkring placeringen, og det jeg egentlig søger er svar på, er om der er routere som er bedre til at håndtere mange enheder op én gang ?

  • en router kan klare 28 enheder hvis der er båndbredde nok
    eksempel 100mbit fra stofa som minimum

    mb :gigabyte ga-ex38-dq6
    cpu: conroe e8400
    hd:sata/usb 3.7 terabyte 12 harddiske
    gfx: 4850
    ram: corsair 4gb ddr2 6400
    dvdbrænder pioneer 215bk
    psu:pcpower and cooling 750watts

  • Det er et åbent tv møbel, hvor der kun er et stykke stof for, som man kan bruge fjernbetjeninger osv igennem, så det er ikke det store problem. Jeg er ikke så bekymret omkring placeringen, og det jeg egentlig søger er svar på, er om der er routere som er bedre til at håndtere mange enheder op én gang ?

    Find en med MU-MIMO understøttelse. Det tillader at routeren taler med flere enheder på samme tid og er et plus i hjem med mange enheder.

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.