Min Cpu Er For Varm....

  • hej jeg har lagt mærke til at min cpu bliver varm omkring 55C også begynder det at lagge lidt inde i spillet PUB-G
    altså jeg har nogle BOTS kørende i baggrunden ca. 11bots ( SilkroadOnline ) Ligesom WOW. altså hvis jeg lukker alle sammen så ryger min varme på CPUen ned. og ingen problem i PUB-G men vil gerne have dem kørende på samme tid kunne jeg gøre noget ? har skiftet kølerPasta'en på CPU'en.
    syntes den der blæser der sidder på cpuen blæser langsomt .... og evt sku jeg måske købe en ekstra blæser Kan man det ? Tak på forhånd :)

  • Du skal ikke være bange for at en CPU kan blive for varm og dermed brænder sammen. Den begynder at throttle, for så derefter at lukke ned. Men det begynder den først at gøre ved ca. 95 grader.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Tak ska i have drenge :) det er jeg glad for at høre. men når jeg lukker alle de der bots i bagrunden .


    Her er hvert fald nogle billeder mens mine bots er åben + PUB-G . og et billed hvor det kun er BOTS'ne
    det somom min CPU ikke har nok kræfter til begge ?


    BILLED 1 : BOTS + PUB-G


    BILLED 2 : KUN BOTS


    BILLED 3 : KUN BOTS

  • temp er på ingen måde høj som de andre er inde på, så ingen bekymringer der.


    dog vil jeg lige indskyde at spillet jo stadig er i beta indtil den endelige udgave bliver udgivet om måske en lille måned, du er ikke den eneste der har problemer med lag i spillet, så det må man leve med til den endelige udgave kommer og forhåbentligt har fikset det.


    jeg ville nok også genstarte min pc lidt oftere end hva du gør :)

  • Altså i pub-g lagger den slet ikke hvis jeg lukker alle bots. Men tror sku også min cpu er svag er det nemt at skifte sådan en til bedre og er det dyrt ?.men venter lige til den rigtige version kommer og som sagt ka køre den på ULTRA uden det lagger hvis jeg kun åbner for PUB-G og hvor ofte ska jeg genstarte min pc og er det nok med at genstarte ?

  • Din nuværende CPU er der ikke meget mening i at skifte ud.
    Det ser også ud til at din PC er en Medion PC, hvilket kan give problemer i visse tilfælde hvis man skifter essentiel hardware ud.
    Du skal ud i et helt nyt system hvis du vil have en hurtigere computer.

  • Du behøver ikke nødvendigvis genstarte din pc inden for faste intervaller. Det afhænger jo af hvad man bruger sin pc til. Mange slukker for sin pc hver aften, men du bruger din til bots, hvilket gør du har et andet mønster end mange andre. Du kan bare genstarte den hvis du oplever nogle problemer. En genstart hjælper på overraskende mange ting ;) PUNG er som sagt sygt dårligt optimeret. Du kunne eventuelt også prøve at lower dine settings? personligt kører jeg med det meste på low på et gtx 1080, og oplever stadig dyk helt ned i 20 fps.

  • Jeg tænker måske en brugt i7 2600 kunne være en mulighed :) Kender ikke noget til Medion og hardwarekompatibilitet. Men altså CPU er produceret af intel, og ikke medion. Det er ikke en medion i5 2320. Mange brands har jo også flere forskellige modeller i de forskellige serier. F.eks en i5 og en i7 model, altså en i5 eller i7 i samme bundkort. Laver man en google på bundkortet, så er der faktisk flere med en i7 2600 (30,801 samples) i det medion bundkort end i5 2320 (7,124 samples). Så hvis jeg var dig, så havde jeg set mig om efter en i7 2600 som efterhånden er ret langt nede i pris :)

  • kim, ja det er muligt, at CPU'en kan skiftes. Dog ved jeg af erfaring, at visse producenter softlocker deres hardware configurationer, så de kun kan bruges i den originale tilstand. Dette var noget jeg selv oplevede for ca. 15 år siden (det har nok muligvis ændret sig), i min daværende Dell computer, hvor jeg ikke kunne opgradere CD-ROM drevet til et DVD-ROM drev, da computeren i bios var låst til kun at kunne køre med det originale drev. Mener også jeg havde problemer med at opgradere fra 128mb til 256mb ram.


    Jeg er udemærket godt klar over, at det er en Intel CPU, jeg er ikke på nogen måde rookie på det her område ;) Men jeg siger bare, at det ikke er sikkert, at det kan lade sig gøre, da det muligvis kan skabe komplikationer. Selvom du har fundet en del eksempler på maskiner med større CPU, så kan bios i teorien stadig være låst til den ene eller den anden CPU.


    Alt dette er dog worst case scenario, da det burde at kunne lade sig gøre.


    Systemet er dog ved at være en gammel sag, og i stedet for at smide penge efter en lille opgradering, der puster nyt liv i maskinen i måske 1-2 år, så var det måske værd at overveje at købe helt nyt. Grafikkortet er jo i princippet fint, så det der eventuelt skal købes er bundkort, cpu og ram.

  • HP er kendt for at låse mange af deres kontorPC maskiner. Ved ikke lige med Medion.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Bots og gaming hænger ikke sammen. En i7 2600 ville ikke gøre nogen forskel. Dine bots alene peaker ved 100%. Og så prøver du at at køre et helt nyt, utroligt krævende spil oven i? Hvis det skal køre ordentligt er du ude i et 8 kernet system og selv der kan der være problemer fordi PUBG er ret dårligt optimeret. AMD har udsalg på deres CPU'er, en 1700x til 2200 så får du ikke det billigere.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Det rigtig gider heller ikke bruge mere penge på min PC har skiftet grafikkortet og det er nok. I dag har jeg prøver og genstarte min pc og derefter slukke den i et par minutter nu er min PC noget helt andet Grader på CPU er kommet ned fra 55-60C til 31C nu :-) og min CPU i % er os blevet helt anderledes og kan køre PUB-G helt uden problemer så når jeg ville spille PUB-G må jeg bare lukke for botsne og genstarte evt min pc og spille derefter Tusind tak for hjælpen alle sammen og ja må se hvor lang tid jeg ka bruge min PC men næste gang bliver det en ny SelvBygPC. God aften alle sammen <3 :) :thumbsup: