Com fryser fast

  • Hej Tweak 😊


    Er rendt ind i et problem med min computer. Den fryser fast oftest i spil men dog også når jeg blot bruger nettet til tv2 og youtube. Når den så fryser kan jeg kun slukke maskinen og tage strømmen fra den til min skærm slukker da der ellers ikkw vil komme et billed frem på skærmen? Jeg er i gang med en ram test men umiddelbart ved jeg ikle om dette kan være problemet? Er det noget folk her på sitet kan guide mig igennem ud fra de sparsomme oplysninger ?


    Mvh


    Dengsen 😊

  • Det kunne være din PSU som er blevet ustabil ?.


    Bios indstillinger ang. volt til ram, som er for lave ?.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for dit svar Sam det må jeg lige undersøge. Hvis det er min PSU så må jeg altså gøre noget helt forkert da det så er den 3-4 PSU på 3-4 år ! Det synes jeg ihvertfald lyder af meget?


    Ram sgu gerne stå som standart men som sagt må jeg lige undersøge det da jeg ikke ved hvor meget de skal stå på osv men det finder jeg nok ud af :)



    Dengsen :9xo

  • Kan desuden lige fortælle hvilket build jeg har. Det er dog lettere forældet vil jeg sige :)


    - Motherboard: Gigabyte 970A-DS3


    - CPU: AMD FX-6300 Six Core Processor 3.5GHz


    - PSU: Corsair RM 750X


    - GPU: MSI R9-390x 8GB

    - Cooling: Cooler Master Hyper 212EVO


    - SSD: 120GB Samsung 840 series


    - HDS: 1000GB Seagate 7200rpm

    - Memory: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB


    - Keyboard: Steelseries Apex 300


    - Mouse: Kana 2v Gaming Mouse


    - Headset: HyperX Cloud Revolver



    - Monitor: BenQ XL2411Z 24"


    Ved ikke om det kan hjælpe noget at jeg oplyser dette ?

  • Tænker det måske også kan være et driver problem? Evt. kig i event viewer og se om du kan se om den laver en fejl der?



    Men at du har brugt ca. 1 PSU om året lyder lidt som om du køber de billige? Altid en dårlig idé efter min mening at købe de billige da de ikke holder særlig godt. :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Hvilket styresystem kører du?
    Men prøv evt. en clean installation af din gfx driver. :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate

  • Lige pt. kører jeg med PSU: Corsair RM 750X som jeg fik anbefalet (ikke herfra!) men om den var billig ved jeg ikke.. 1000kr ca. valgte den fordi jeg netop var træt af at de stod af så hurtigt. Jeg prøver at kigge på driverne.. Det giver faktisk mening at det kunne være der problemet ligger da jeg fornylig har formateret min computer.


    Jeg kører win 10 home :)

  • Tænker det måske også kan være et driver problem? Evt. kig i event viewer og se om du kan se om den laver en fejl der?


    Men at du har brugt ca. 1 PSU om året lyder lidt som om du køber de billige? Altid en dårlig idé efter min mening at købe de billige da de ikke holder særlig godt.


    Lognavn: System
    Kilde: Microsoft-Windows-Kernel-Power
    Dato: 14-11-2017 08:07:39
    Hændelses-id: 41
    Opgavekategori:(63)
    Niveau: Kritisk
    Nøgleord: (70368744177664),(2)
    Bruger: SYSTEM


    Beskrivelse:
    Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.
    Hændelses-Xml:
    <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
    <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>6</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2017-11-14T07:07:39.805778500Z" />
    <EventRecordID>1707</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
    </System>
    <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">6</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
    <Data Name="BootAppStatus">3221226513</Data>
    <Data Name="Checkpoint">0</Data>
    <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
    <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">1</Data>
    <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
    <Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data>
    <Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
    </EventData>
    </Event>


    Denne fandt jeg frem til. Vil ikke påstå at jeg har det store ud af at kigge på det så derfor prøver jeg at smide den ind her og håber på en af jer måske kan fortælle mig hvad det er for noget ? :)

  • det er et strømproblem, har du haft skiftet powersupply 3 x på samme bundkort?
    din 750watts skulle fint kunne køre dit system, kan ikke lade være med at tænke at det måske er dit bundkort der driller, da det sørger for fordelingen af strøm, eller som en anden er inde på, for lidt strøm til ram.


    her er lidt om dit problem, og mulig troubleshooting.
    http://www.tomshardware.co.uk/…r-event-kernel-power.html



    måske nogle med lidt mere teknisk viden kan hjælpe.

  • Jeg havde et lignende problem for en 6mdrs tid siden.


    Hos mig viste det sig, at min CPU havde taget en uldsweater på i sommervarmen. Det kunne den ikke li'.


    Så prøv at støvsuge dit setup. (Sæt en tandstik i blæsere osv. inden du støvsuger dem, og vær opmærksom på at støvsugere kan generere statisk elektrisitet.)
    Og fjern støv der kan gemme sig under evt. plastik afskærmning.


    /Amdi :9xo

  • Nå jeg ville ikke skrive før jeg havde testet det i noget tid. Jeg har nu rengjordt min computer så godt jeg kunne og det lader til at det var der problemet var da jeg ikke har haft et lignende tilfælde siden. Dog er den blevet utrolig langsom. Kan dette hænge sammen på nogen måde ?

  • Hej i stedet for at oprette en ny tråd så køre jeg lige videre her. Jeg fik fikset det med at den frøs fast. Det hjalp da jeg fik den overclocked åbenbart. :)


    Nå men jeg har lidt problemer når jeg er ingame (CSGO) så går jeg fra 250FPS til 10FPS eller der omkring og det er helt umuligt at spille i.. Er der nogle som kan hjælpe mig med at fikse dette problem da jeg tidligere har kunne køre csgo med 300fps og nu som sagt svinger den helt åndsvagt. Skal måske lige siges at det er værst når jeg har youtube og OBS kørende samtidigt eller bare et af dem kørende ved siden af.. Men det sker også når jeg intet andet har åbent.


    Om der overhovedet er en mulighed for at fikse det aner jeg ikke men håber jeg at i ved :)


    P.S. Smed pengene væk jeg havde vundet så ingen ny computer til mig. :oops: