Indlæg af MasterBl4ster

    Der sker meget på skærm markedet nu, så lidt tricky at købe nu, men målet for mig ville være 3440x1440 også 100 plus hz, har selv haft lg 34 utra wide curved ips 60 hz, eneste negative var de lave hz og lidt light bleed i hjørnerne. Laverere opløsning er ikke værd at bruge så mnge penge på, sweet spoot ift hvad grafikkort kan levere i dag er 2k.

    Rygte møllen siger 8 kernet intel til august. Men ellers ofc en "k" i7 8700, og oc den, plus masser af spil der understøtter hypertread, hvem ved hvad du spiller om 1 år. Drop de pakker, i7 8700k til 2550.- asus rog strix mb z370 til 1200.- eller asus prime til 800. -
    Noctua Nhd15 til 600.- bedste air køler, husk dit kabinet skal kunne rumme den, plus du ikke må have høje ram, hvis høje ram skal du have noctua Nhd15s hvor der er skåret ud til højereram. Men som ikke pt er på tilbud.. deterh på tilbud hos elgignten denne weekend, ellers er en aio er også en mulighed, Alphacool Eisbaer LT360, den skal du selfølig også have plads til, men 890.- har ingen erfaring med den men pump speed, kobber radiator osv tyder på det er der du får mest ydelse, så mangler du kun ramne Men begge køler kan holde 8700k kølig med oc og sandsynligvis oc alle kerner til 4.9 - 5 ghz, lidt afhængig af air flow i kabineosv. Mhz ram havde jeg valgt g. Skill trident z rgb 2x8gb cl 14 3200 mhz til ca 2000.- eller 4000mhz cl 17 2 x 8gb til 2600.-
    Men alt efter hvad du vælger af dele kan du holde det på 6000.- og alle dage bedre setup up en den pakke hos komplet.

    de kan vist begge dele... men hvis de bruges som kablet kan du vel lige så godt bare nøjes med et hdmi kabel til tv og undgå at skulle investere i boksen? læste lige nogle reviews, det er blandet, men de negative er lag, om det er deres router / net der er dårligt kan jeg ikke svare på men, det er det jeg påpeger, bor du i byen med mange wifi forbindelser omkring dig kan dette også have betydning.

    tror ikke der er meget ved de streambokse, de køre trådløst? tænker delay, dårligt net osv, men engang i mellem på steam udsalg kan de købes for næsten ingen ting, hvad med at trække et langt hdmi, hvis det kunne være en mulighed skal du lige have undersøgt om hdmi taber signal over mange meter? tænker fordelen ved at bruge joypad på konsol er at "alle" modstandere også bruger joypad, keyboard og mus tæver joypad anyday, gælder selvfølgelig multiplayer aciton spil... ps4pro kan findes til ca 2500 på tilbud, xbox one x er ca 1000.- mere men også kraftigere. jeg er kun til pc, men ville gå efter den kraftigste maskine, hvis jeg skulle vælge. 2500-3500, tænker du har dem i en del år og tænker tabet ved gensalg på begge maskiner vil være ca 1000.-

    check youtube ang gpu boost, der er meget lidt at hente ved oc, gpu boost oc dit kort indtil en vis temp, når den 50 grader kommer først down clock, derfter 60 grader osv, så hold kortet køligt ved vand eller air flow / 100 %fan speed. uden ekstra voltage tror jeg ikke der er den store risiko, så se hvad du kan få ved clock og memory oc alene, bruger du ekstra strøm laver kortet mere varme og gpu boost downclocker igen sååå, de kan vist ikke bevise det ifht garanti, medmindre det er decideret brændt aka for meget strøm... alle test skal være uden fejl i grafik så sæt den ned i hz indtil... start med en benchmark uden oc, en med oc for at se hvad du får ud af det, resultat er sikkert ikke meget ifh til stock... der er sikkert også mange guides på tuben ang hvad folk kan få ud af deres kort. mit 1080ti uden oc ligger på 1998 ca med oc kan jeg presse 2025mhz ud af det aka 2 fps, nogle spil kan jeg få den op i 2050 men så er den ikke stabil i andre spil... oc af mem giver også lidt, men for mit vedkomne har det ikke været af betydning, så køre stock i dag.
    mener du kan køre dine stress test i windows mode og så aflæse fra msi after burner.

    i5 og i7, der er visse spil som udnytter hyperthreading hvilket i5 ikke har.. så i7...
    jeg havde også nuppet et 1080ti... 256gb ssd er nok til main disk, kombineret med alm disk til spil film osv. jeg havde dog taget en nvme m. 2 ssd i stedet for en alm. ssd.... 3-4 gange hurtigere. jeg havde også taget den store noctua, mener den hedder nh-d15, kan fåes i en udgave så der er plads til høje ram... er lidt i tvivl om 650 w strøm er nok hvis du ender med at oc systemet på et tidspunkt.... men ellers ser resten fint ud, stærkt system som også kan klare 4k 60 fps

    den første pc fra mm vision, er ikke særligt fremtidssikret, og du kommer ikke til at spille med særlig meget eye candy hvor den fr tpdata klare opgaven mange år endnu, med flot grafik... det virker som et godt tilbud for stærke komponenter.

    tror også omkring de 3-3500.-er det fordi du skal bygge ny?
    Måske du kunne bruge nogle af de gamle dele?
    nypris for nogle af dine komponenter.
    strømforsyning 700-800.-
    grafikkort 1600.-
    ssd 700.-
    kabinettet 400.-
    spørgsmålet er så om det kan betale sig, og om du ikke bare skulle skifte bundkort cpu og ram ud, da de dele jeg lister op sagtens kan bruges sammen med nyt bundkort med tilbehør? med mulighed for at opgradere de andre dele senere hen, eks. grafikkort, som så kan sælges separat.

    det er et strømproblem, har du haft skiftet powersupply 3 x på samme bundkort?
    din 750watts skulle fint kunne køre dit system, kan ikke lade være med at tænke at det måske er dit bundkort der driller, da det sørger for fordelingen af strøm, eller som en anden er inde på, for lidt strøm til ram.


    her er lidt om dit problem, og mulig troubleshooting.
    http://www.tomshardware.co.uk/…r-event-kernel-power.html



    måske nogle med lidt mere teknisk viden kan hjælpe.

    det er meget lidt ydelse at hente ved opgradering... har selv z170 pro gaming fra asus, havde i7 6700k som jeg solgte, nu i7 7700k. for at 7700k er hurtigere end 6700k skal den oc til over 4.8 ghz, min køre 5050 mhz. på luft.. En bios opdatering til z170 før du kan bruge 7700k, men mit z170 virker ubeklageligt. men en masse bøvle for meget lidt, og oplever ingen behov for ekstra kerner til mit behov, ellers kunne man overveje de nye 6kernet, men igen, vist ikke meget hurtigere, bare flere kerner. jeg ville vente.

    Der står den er sat 7000 ned, skal nok tages med et gram salt, du har ret, valget af komponenter kunne nok være bedre, men stadig en i7 6700k og et 1080, og hvis man samler selv bliver prisen højere, så ville stadig springe på, sku en svær pris at matche.

    Vil tro du skal have stativ preasure, da den skal blæse igennem modstand hele vejen rundt, mener af er til fri passage uden modstand. Måske jeg tager fejl. Du skal gøre op om du vil betale for lydløse blæser, så er det vist noctua, koster en del, kan du leve med larmen når du spiller, evt bruger headset vil jeg lede efter de billigste og dem der laver mest tryk, kan evt bruge edbpriser eller pricerunner til at checke de forskellige.

    Ja du kan købe kabel så du kan have flere blæser på samme stik. Du kan også have 2x 140mm i front mod 3x120mm. Jeg ville afbestille kabinettet, montere blæser i det gamle og se om det ikke er nok, synes du er på en dyr rejse som byder på meget lidt forandring plus en masse arbejde.... komplette. Dk har tilbud på blæser i dag, elgiganten har vist også lidt i weekend tilbud.

    Har høje ram så sat blæserne på køleren til pull pull vs push push.
    Håber du har støv filter foran din in take blæser, ellers kan de købes for ingen penge, du skal sørge for mere luft in end ud, så undgår du støv i kølerne, mere eller mindre. Kan være en god ide at lede efter tilbud på blæser, de 5-6 blæser kan godt koste en halv bondegård. Stativ presserende blæser er bedst, noctua blæser siger mindst, men koster, så hvis du lige som mig spiller med headsæt, så larm ikke betyder noget så kan du købe de billige tilbuds køler, larmer lidt mere, men en del at spare, og når du ser film siger de ikke noget da kølerne ikke arbejder på højtryk, du kan sætte kølerne op til til at køre Maks omdrejninger ved cpu belastning, og lave omdrejninger når den ikke arbejder. Glæder mig til at høre resultatet.


    PS har lige spillet destiny i 2 timer med højeste temperatur på 70 grader peak på 74grader.
    1 times aida64 test 100 %core udnyttelse er cpu 80 grader med peak på 86grader, 4.9 ghz.

    Tror din køler er fin, det er bare flow du skal have gjort noget ved, det er meget højt hvis den ikke er oc. Men tror det er manglende flow. Har selv et 1080ti i, sammen med noctua, kan lige smide et billede op.