Indlæg af dengsen

    Jeg har prøvet 1 ram blok af gangen alle med samme fejl.
    Jeg har prøvet easy erase på mit drev hvilket fik slettet drevet så det nu står som låst.
    Men kan ikke tilgå min usb pin med mit windows 10 på da den bare står og tænker med et windows logo præcis som den gjorde ved bundkortet da den opstartede før jeg fjernede win10 fra min harddisk.
    Jeg prøver at købe en ny usb-pin senere men kan først komme ind til byen senere så hvis nogle har andre gode forslag i mellemtiden så vil jeg da med glæde afprøve dem :)

    Jeg har nu prøvet at pille batteriet ud af bundkortet, hvilket har givet den normal hastighed igen. Dog vil den slet ikke gå videre når jeg prøver at installerer win10 igen. Den står bare og tænker, hvilket den snart har gjort i en times tid.

    Ja jeg har netop prøvet kun med min ssd og dette gav heller intet resultat. Faktisk startede det lidt efter jeg fik mit vega 56 kort med at den blev langsom til at starte op men også når jeg så film fra min datter var lille. Skal dog siges at mine film og mit windows ikke ligger på samme harddisk så kan vel ikke rigtigt have noget med hinanden at gøre?

    Hejsa. Min stationær virker som overskriften siger ikke. Det startede med at den var absurt længe om at starte. Jeg tænkte at min gamle harddisk ikke kunne mere så den er pillet ud og vil så formaterer mit nye drev og installerer win10 men den står bare fast ved bundkortet eller når jeg prøver at starte fra min usb pin så står den bare og tænker med et blåt win10 logo.


    Mit setup er som følgende:
    Ryzen 7 1800x
    B350 tomahawk ( kan ikke helt huske)
    Vega 56 8gb
    Ssd samsung evo 840 500gb (ny hvor win10 skal installeres)
    Sdhd 1000gb (husker ikke mærket)
    Ram husker jeg ikke men ikke de bedste dog er de ret nye af mærket kingston mener jeg.


    Desuden er grafikkortet, cpu og bundkortet ret nyt.

    Jeg har tænkt over om jeg skal skifte grafikkort ?


    Jeg har et MSI R9 390X 8GB som jeg har overvejet at skifte ud med et MSI NVIDIA GeForce® GTX 1070 ARMOR 8G OC


    (Dette: https://cdon.dk/hjemme-elektro…f919c9f3cd985&fo_s=gpladk)


    Men mit spørgsmål er om det enlig kan svare sig ? Jeg kan se at det er bedre end mit nuværende men er det pengene værd at købe dette eller skal jeg ud og købe noget bedre ?


    Pt er mit budget 3500kr ca.

    i følge det program fra kingston siger den at det hele er fint osv osv men det ændre intet på at når jeg prøver at gøre så jeg kan bruge drevet så melder den I/O fejl. Den melder faktisk 2 hvis ikke 3 forskellige fejl. Kan huske de her to: 0x8007045d og 0x80300002 .. De svar jeg kan finde når jeg googler dem har ikke hjulpet en disse!

    Det er prøvet alt sammen.. Har tilmed prøvet mine andre harddiske med kablerne og de virker fint! Derfor tror jeg lidt at harddisken er ødelagt? Men ville lige høre herinde før jeg smider den ud om der var andre gode råd? :)


    Jeg har desuden også prøvet i en helt anden computer hvor samme fejl kommer frem.

    Hejsa. Nu har jeg fået det til at virke lader det til. Jeg ved ikke helt hvad der gjorde udslaget må jeg indrømme men dog når min harddisk bliver en smule udfordret så slukker den. Derfor købte jeg en Kingston SSDnow V300 tror jeg den hedder men når jeg prøver at installerer win10 på den fra min usbpin så melder den I/O fejl! Nogle der kan hjælpe mig med dette eller er harddisken bare defekt?


    VH
    Degnsen

    Hej alle sammen. Jeg håber inderligt, at i kan hjælpe mig.


    jeg oplevede for nogle dage siden, at min computer ikke startede der var blot sort skærm og ingen forbindelse til denne. Jeg prøvede at fjerne hardwaren en for en men intet hjalp. Derefter tog jeg batteriet ud af bundkortet da jeg havde læst at dette kunne være problemet og det virkede ganske rigtigt.


    Siden har den med jævne mellemrum genstartet med blåskærm eller frosset sig fast også kan jeg kun slukke computeren. Nu har jeg formateret den da jeg tænkte der måtte være noget der?! Men nu imens den har opdateret windows oplever jeg igen at den fryser.. 2 gange under de første opdateringer har den allerede frosset sig fast...


    Jeg har næsten lige købt mit b350 tomahawk (arsenal gaming), ryzen 7 1800x nogle ddr4 hyperx 8gb ram.. Så havde jeg et grafikkort i forvejen, et MSI R9 390x 8 gb.. Kan ikke lige huske mere på stående fod så hvis i skal vide mere så spørg endelig så skal jeg nok finde ud af det :)


    Det eneste jeg ikke har skiftet er mine harddiske.. En ssd harddisk som ihvertfald er 3-4 år måske endda ældre.


    Søger desparat en løsning på dette problem!


    Mvh


    Dengsen

    Hej i stedet for at oprette en ny tråd så køre jeg lige videre her. Jeg fik fikset det med at den frøs fast. Det hjalp da jeg fik den overclocked åbenbart. :)


    Nå men jeg har lidt problemer når jeg er ingame (CSGO) så går jeg fra 250FPS til 10FPS eller der omkring og det er helt umuligt at spille i.. Er der nogle som kan hjælpe mig med at fikse dette problem da jeg tidligere har kunne køre csgo med 300fps og nu som sagt svinger den helt åndsvagt. Skal måske lige siges at det er værst når jeg har youtube og OBS kørende samtidigt eller bare et af dem kørende ved siden af.. Men det sker også når jeg intet andet har åbent.


    Om der overhovedet er en mulighed for at fikse det aner jeg ikke men håber jeg at i ved :)


    P.S. Smed pengene væk jeg havde vundet så ingen ny computer til mig. :oops:

    Ang. den QVL list.. Søgte bundkortets navn samt QVL list men får intet svar jeg synes jeg kan bruge.. Måske jeg er godt dum her men aner ikke hvor jeg finder den ;)


    Om jeg skal ned i en 7 1700x er for mig lige gyldigt dog vil jeg helst undgå overclock i starten.. :)


    Men hvis du gider vil jeg sætte pris på hvis du linker til nogle gode ram da jeg ikke har super meget forstand på dette.. Sad faktisk den anden dag og læste om ram men synes ikke jeg kan finde noget brugbart omkring hvad jeg skal kigge efter?! :/


    Redigeret: nå ja hvis bundkortet ikke er værd at smide i computeren er du også velkommen til hvis du igen gider at linke til noget bedre. Der er mulighed for at jeg når et højere budget. :) Hvor meget er dog ikke til at sige da det er penge jeg har vundet via oddset :)

    https://www.komplett.dk/wishli…3d-4e12-8225-8a094f3eb9e9 jeg har smidt det her sammen. Er der noget i ville skifte ud med andre dele ? Jeg spiller en del csgo, pubg, gtav og dota2 og streamer dette på twitch. Er der noget som ville være bedre at smide pengene efter med det behov jeg har eller ville dette være et fint build ? Mit budget er ca. 6500,- .. har selv et R9 390x 8gb grafikkort og min psu som jeg hiver med over i næste computer :)


    Håber at i vil bruge 5 minutters tid på lige at skimte linket igennem og komme med gode råd :)


    V.h.


    Dengsen :) :9xo


    Redigeret: Har selvfølgelig også styr på harddiske :)

    Og så gjorde den det igen i dag :( Vandt nogle penge på oddset så jeg tænker at jeg bytter den ud til Januar :) Tak til dem som gad at bruge noget tid på at besvarer mit indlæg :)

    Nå jeg ville ikke skrive før jeg havde testet det i noget tid. Jeg har nu rengjordt min computer så godt jeg kunne og det lader til at det var der problemet var da jeg ikke har haft et lignende tilfælde siden. Dog er den blevet utrolig langsom. Kan dette hænge sammen på nogen måde ?

    Tænker det måske også kan være et driver problem? Evt. kig i event viewer og se om du kan se om den laver en fejl der?


    Men at du har brugt ca. 1 PSU om året lyder lidt som om du køber de billige? Altid en dårlig idé efter min mening at købe de billige da de ikke holder særlig godt.


    Lognavn: System
    Kilde: Microsoft-Windows-Kernel-Power
    Dato: 14-11-2017 08:07:39
    Hændelses-id: 41
    Opgavekategori:(63)
    Niveau: Kritisk
    Nøgleord: (70368744177664),(2)
    Bruger: SYSTEM


    Beskrivelse:
    Systemet har genstartet uden først at lukke korrekt ned. Denne fejl kan skyldes, at systemet er holdt op med at svare, er gået ned, eller at strømmen forsvandt uventet.
    Hændelses-Xml:
    <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
    <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>6</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2017-11-14T07:07:39.805778500Z" />
    <EventRecordID>1707</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
    </System>
    <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">6</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
    <Data Name="BootAppStatus">3221226513</Data>
    <Data Name="Checkpoint">0</Data>
    <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
    <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">1</Data>
    <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
    <Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data>
    <Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
    </EventData>
    </Event>


    Denne fandt jeg frem til. Vil ikke påstå at jeg har det store ud af at kigge på det så derfor prøver jeg at smide den ind her og håber på en af jer måske kan fortælle mig hvad det er for noget ? :)

    Lige pt. kører jeg med PSU: Corsair RM 750X som jeg fik anbefalet (ikke herfra!) men om den var billig ved jeg ikke.. 1000kr ca. valgte den fordi jeg netop var træt af at de stod af så hurtigt. Jeg prøver at kigge på driverne.. Det giver faktisk mening at det kunne være der problemet ligger da jeg fornylig har formateret min computer.


    Jeg kører win 10 home :)

    Kan desuden lige fortælle hvilket build jeg har. Det er dog lettere forældet vil jeg sige :)


    - Motherboard: Gigabyte 970A-DS3


    - CPU: AMD FX-6300 Six Core Processor 3.5GHz


    - PSU: Corsair RM 750X


    - GPU: MSI R9-390x 8GB

    - Cooling: Cooler Master Hyper 212EVO


    - SSD: 120GB Samsung 840 series


    - HDS: 1000GB Seagate 7200rpm

    - Memory: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16GB


    - Keyboard: Steelseries Apex 300


    - Mouse: Kana 2v Gaming Mouse


    - Headset: HyperX Cloud Revolver



    - Monitor: BenQ XL2411Z 24"


    Ved ikke om det kan hjælpe noget at jeg oplyser dette ?