Spørger du mig personligt? Så ikke så meget nej. Den største forskel på 400 og 500 serien er understøttelsen af PCI-E 4.0 standarden, som pt. kun kan bruges til (endnu) hurtigere NVME diske.
Så længe du ikke planlægger et stort overclock, så vil en B450 være alt rigeligt - Du skal dog huske at de færreste B450 og X470 kort har en BIOS ny nok fra fabrikken af, til at den kan starte op med en 3000 serie Ryzen CPU. Så der skal du enten sikre dig at der hvor du køber den har for-opdateret dem, eller at de kan hjælpe med dette inden forsendelse, eller at du selv kan låne en 1/2nd gen Ryzen til jobbet. Du kan også erhverve dig et bundkort med BIOS Flashback funktionen (MSI bruger denne en del mener jeg?), hvor der er en mikro "CPU" i maskinen, der kan læse BIOS opdateringer fra et USB stik og selv gøre det inden CPU'en kommer i.
Sorry for mit sene svar.
Har kigget dvs. youtuber videoer om PCI-E 4.0 og som du siger synes jeg heller ikke det er værd at ofre penge på det endnu.
Jeg har dog også overvejet om jeg skal blive på min nuværende CPU også opgradere mit grafikkort? Har nemlig sat overlay på der viser hvor meget min CPU og GPU bruger i Hunt: Showdown, og min GPU ligger mellem 90-98%, hvorimod min CPU ligger på 45-55%
Bliver så i tvivl om min CPU bliver for langsom til et 2070 eller lignede?