Tweak.dk tester Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition

  • [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2017/review/2985/large_front.png]


    Cooler Master fejrer sig 25 års jubilærum med et brag af et kabinet. De fleste af Jer husker sikkert deres Cosmos kabinetter, som denne gang danner grundlaget for deres nye Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition ATX mid-tower kabinet. Denne gang inddrager de alle de fede features fra første release sammen med Cosmos II, og frem kommer det helt nye Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition.


    Læs med når Tweak.dk tester Cooler Master Cosmos II 25th Anniversary Edition

  • Hvordan kan det skidt få en score på 9? Seriøst se layoutet.


    0 ssd caddys
    intet cable management. Dvs. ingen velcro loops ingen kanaler eller andet.
    4 stk. usb 2.0 front porte, men ingen USB C? Et highend kabinet i 2017. :huh:
    3 stk. 5,25" bays? Igen kan man undre sig.
    Et billigt gult/sort forlænger kabel?


    Hvorfor dog købe det gamle skidt, når der er et darkbase pro 900?.


    Det er et flot kabinet ingen tvivl, men layoutet er jo slet ikke op til 2017 standard. Jeg havde forventet meget mere.


    Det er en ommer både på kabinettet og anmeldelsen.


  • Kan ikke tale for testmandens side, men det ser bestemt ud til andre medier er ganske enig i vurderingen. At du så mener darkbase pro 900 er bedre, er jo så en personlig holdning :-)


    Omtalte kabinet, er også testet på Tweak.dk, og det blev bestemt også rost til skyerne. Test af Dark Base Pro 900

  • Personlig holdning tilside, så kan de fleste se, at det indvendige layout ikke er op til de standarder vi ser i dag.
    Jeg har kun set Tweak og Hardwarecanucks anmeldelse af kabinettet, og sidst nævnte påpeger også en del af de ting jeg undre mig over. Elsker man bare Cosmos looket, ja så er det, det bedste kabinet lige pt. Skal man derimod ud og have et nyt supertower, så findes der mange bedre alternativer, som faktisk har et moderne layout.


    :cheers:

  • Både guru3d og Techpower har testet det :-)


    Jeg siger ikke kabinettet er proppet med innovative tiltag, men gør det kabinettet dårligt, eller testen det samme :-)


    Citat fra TP:


    Timeless Cosmos design still works after five years
    Bent glass panels with metal pins are pretty amazing
    Cool, functional control panel
    Two built-in hot swap bays
    Localized fan controller
    Blue LED strip included.
    Silent operation is possible at low fan setting
    Space for up to eleven internal 2.5" or 3.5" hard drives
    More than enough space for ATX and XL-ATX boards
    Multi-GPU setups will easily fit
    More than 30 mm space behind mainboard tray
    280 or 360 mm radiator will fit in the ceiling
    Bottom HDD bays may be removed for a 240 mm radiator
    Dust filters on all intake areas
    Sliding mechanisms excellent
    Hinged doors & metal hinges
    Aluminum accents look fantastic
    Enough wiring to fill the chassis with LED equipped fans
    Total of six USB ports

  • Nu skal jeg ikke kommentere på indmaden og dens relevans, da jeg sidder med morgenmaden og ikke har læst Jans test, men rent subjektivt mener jeg at dens ydre ser meget... gammeldags ud. Det minder mig uhyggeligt meget om 2000 æraen, og ikke på en nostalgisk måde.


    Men så igen har jeg også en firkantet kasse af et post modernistisk museumsobjekt i mit NZXT 340 Elite :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Personligt tror jeg ikke de har jagtet nogen form for nyskabelse, så havde de nok ikke valgt at "genbruge" denne design. Men Cosmos er immervæk en af deres helt store fokus-produkter, så kan sagtens se logikken i at genbruge med lidt ændringer, som f.eks. sidepanelet.


    Det er noget ret mange producenter gør mht. genbrug af populære modeller.

  • @Uber.


    Det er også helt fair argumenter at komme med.


    Men hvor er:
    USB C
    HDMI Pass Through
    Velcro loops
    Pumpe Brackets
    Removal Radiator mounts


    Kan de 4 USB 2 porte overhovedet komme i brug? De sidste par bundkort jeg har haft havde 1 stk. USB 2 stik, hvilket AIO pumpen altid tog.


    For dælen det er et kabinet, der kommer til at koste mellem 3000-4000 kr. 8o


    Der er så meget ved det, der bare ikke giver mening.

  • USB C
    HDMI Pass Through


    Nu er det måske bare mig, men hvad skal man lige bruge disse til i praksis? Passthrough betyder at du kommer til at hive et kabel igennem kabinettet og ud af rumpetten og ind i GPU'en. Det er godt nok besværligt ift. til at bare koble direkte i GPU imo. Og det siger jeg som ejer af et kabinet just med Passthrough.


    Bruger nogen overhovedet USB-C? Jeg ser maks en enkelt af disse porte på highend BUNDKORT, let alone kabinetter. Tror godt nok jeg ville savne USB portene. :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvad bruger du 4 stk. USB 2.0 porte til? Kan de overhovedet komme til at virke på et moderne bundkort? Mit har f.eks. kun 1 stik USB 2.0 stik. hvilket min AIO bruger.


    Det her må betragtes som et highend kabinet, så har bundkortet der monteres i dette højst sandsynligt mulighed for at bruge USB C. Samtidig må det da forventes at folk, der køber dette kabinet ikke skifter det igen lige med det samme, derfor er det da rart at have de nye stik.


    I må da indrømme at det er et gammelt layout. :D

  • Det er et gammel layout, det ligger CM da heller ikke skjul på?


    Det er netop ideen med re-lanceringen af et opdatereret kabinet.


    USB-C, er intet argument. Det er LANGTFRA slået igennem endnu :-)
    Her til er mange USB-stik da kun positivt i min optik :-)

  • Hvad har det noget med kabinettet at gøre?
    Men for at nævne 1 har Crosshair VI Hero mulighed for det.


    Kan I ikke tåle at få kritik på jeres anmeldelser?


    Det er sjovt at de fleste kommentarer på disse sider også under sig lidt over kabinettet. Her bliver brugerne dog ikke skudt ned af mods. Måske Tweak kunne lære noget her?
    Techpowerup
    Bittech