Nej, Jeg har intet at bruge dem til. Det er en pakkeløsning.
Indlæg af wnxdemon
-
-
1000.- for ram
Ellers tak. Mvh
er psu stadig til salg?
Ja, det er den. -
Begge diske er solgt. Beklager jeg ikke har været hurtigere til at svare.
-
Jeg har ikke mulighed for at tilslutte den noget, jeg har kun en bærbar.
-
Hej, Tweak.
Jeg har lidt hardware i overskud.
[Blocked Image: https://i.imgur.com/5qnwiru.jpg]
[Blocked Image: https://i.imgur.com/21bk5Kd.jpg]
G.Skill Trident Z RGB DDR4 3600MHz 2x8GB (F4-3600C16D-16GTZR) - 1400 kr. Kvittering haves. Købt 13/3-17 hos Proshop[Blocked Image: https://i.imgur.com/QltrFpV.jpg]
Cryorig C1 med AM4 bracket - 300 kr.Befinder sig på Frederiksberg.
MVH
-
Begge kører med fuld returret indenfor de nævnte dage. I min situation havde det været noget bedre.
-
Fremover handler jeg nok hardware hos Elgiganten eller Power. Deres udvalg er godt nok ikke lige så stort, men de er begge begyndt at have fornuftige valg. Det vigtigste er deres RMA process inden for hhv. 30 og 14 dage. Er der noget, der ikke virker, kan det blot returneres. Det er nu 1 måned siden jeg købte mine dele, og jeg er som sådan ikke rigtig kommet tættere på et funktionelt system.
-
Jeg enig I at det lugter langt væk af dovenskab. Jeg påpeget også dette overfor den stakkel jeg talte med fra Proshop kundeservice. Det er simpelthen for amatøragtigt kun at teste denne form for fejl med 1 enkelt program som så oven i købet ikke er beregnet til den form for fejl jeg beskriver. De ser også helt bort fra den video jeg har lavet, selvom denne viser klart og tydeligt, hvad der sker. Jeg er blevet lovet nu at deres cheftekniker ser på problemet, og at jeg får mine penge tilbage, hvis de ikke kan finde fejlen.
-
Måske har de brugt minimal udgaven, hvilket ikke rigtig giver mening. Som du selv siger er det nok til kontorbrug. Jeg fik MSVCP100.dll fejl, den kommer typisk når Microsoft Visual c++ ikke er installeret, hvilket jeg også kunne se at den ikke var. Microsoft Visual ved jeg bliver installeret sammen med AMD driveren når man bruger en af de 2 store.
-
Jeg skal sende maskinen retur, så vil de kigge på den igen.
-
Jeg har fået maskinen retur fra Proshop. Selvfølgelig er der stadig fejl.
Proshop har påstået at windows installationen var korrupt, derfor har de lavet en systemgendannelse. Jeg havde regnet med at dette blot var en undskyldning for at slette alt på harddisken, hvilket det så også var.
Proshop har efter gendannelsen kun installeret driveren til APU'en via windows update, altså basic driveren for at windows kan køre de mest grundlæggende ting, de har ikke gidet at gå ind på AMD's hjemmeside og installere catalyst driveren. Det har så resulteret i at de fleste ting ikke virker på systemet, bla. Heaven.
Proshop har testet systemet med Furmark som det eneste, hvilket programmet ikke egner sig til. Her er hvad tomshardware skriver om Furmark: "Visual errors and artifacts do occur in FurMark when GPU or memory frequencies are pushed beyond their limits, but the more significant errors and crashes show up earlier in games like The Witcher 3. This means that FurMark is largely useless for realistic tests, especially since some drivers recognize it and automatically limit power. Renaming the executable is usually a suitable workaround."
Det hele giver selvfølgelig mening nu, hvorfor Proshop aldrig har kunne finde fejl på maskinen, når de har brugt et test program som ikke er egnet til opgaven.
Jeg fik CS:GO til at køre med denne windowsupdate driver, og maskinen; suprise, suprise, crasher præcis som i den første post jeg har lavet i denne tråd.
Sjældent har jeg oplevet sådan en amatøragtig måde at håndtere en RMA sag på som Proshop har gjort her.
Jeg ringer til dem i morgen.
Opdatering følger.
-
Super pris for de G-skill emil har fundet. Vælg dem.
-
Dit bundkort kan ikke sidde i det kabinet du har valgt. Kabinettet understøtter kun ITX størrelse.
Evt. skift dine RAM til de her badboys.
-
Deres begrundelse er at jeg har sendt en hel computer ind, og dermed tager fejlfinding længere tid. Det er trods at jeg aftalte med Proshop at sende hele computeren ind.
-
Nej, for jeg ringede til dem. De er helt seriøse. Men som jeg læser det er det også kun, hvis jeg ønsker at reklamere over kabinettet at jeg skal betale
-
Proshop har sendt mig et svar vedr. Min maskine. Jeg vil sige at det er noget hovedrystende. Her er svaret.
Vi har fundet software feil i windows system og fejl i front USB panel. det er ingen fejl i motherboard. Windows er geninstalleret og computeren testet ok. Hvis du ønsker og reklamer over dit kabinettet husk at det vil kost op til 500kr fordi du har selv bygget computeren. Kontakt vores support med dit svar.
Jeg tror på ingen måde, at de har testet maskinen. Samtidig skal jeg betale 500 for et defekt kabinet, som jeg for 2 uger siden har købt hos dem.
-
Hej, Mobawe.
Tak for din guide.
Jeg har prøvet SOC med 1.1, 1,2 og 1,25 volt. Ingenting hjalp. Jeg har siddet en hel weekend tweaket den, for at se om jeg kunne opnå stabilitet, ligeledes har jeg fulgt 3-4 guides, som den du har lavet.
Grundlægende mener jeg, at kan CPU ikke køre med default indstillinger, som jeg sætter den til i min video, er det i min optik ikke et produkt, der virker efter producentens anvisninger.
Videoen skal også ses som et bevis til bl.a. Proshop, at jeg kører med default BIOS indstillinger, da de hele sagen igennem har påstået, at systemet crasher grundet overclocking.
Ideen med tråden er selvfølgelig at høre om guides eller hjælp, men også sprede lidt lys over den, efter min mening, lidt ringe behandling Proshop har givet indtil videre.
Proshop gik med til at jeg kunne sende hele computeren tilbage. Så kan de teste med de komponenter jeg har. Proshop modtog computeren i fredags, men jeg har ikke hørt noget endnu.
-
Du har helt sikker ret, jeg fortryder en anelse at jeg har købt en raven ridge CPU. Som jeg ser det lige nu er produkter ubrugeligt. Jeg må ærligt sige, at jeg gider ikke skulle bruge en masse tid på fikse løsninger og hacks for at få det til at virke. Jeg forventer at når jeg køber et produkt, så virker det som lovet fra producenten.
-
-
Jeg kan kun være enig med dig Michael. Lige nu vælger jeg diplomatiets vej. Vælger Proshop at tørre hele sagen af på mig, hvilket de er godt i gang med, så er det heldigvis nemt at sprede dårlig omtale via facebook osv. Men som sagt, jeg venter og ser på resultatet. Der kan komme noget godt ud af det endnu.