Internet fra Hiper

  • Sidder og tænker på om der nogle tweaker som har taget springet og fået internet fra Hiper.dk via Kable-TV?


    [Blocked Image: http://i885.photobucket.com/albums/ac53/puma99dk/Hiper.dk_zpsum4vfudr.jpg]


    Sidder og overvejer evt at skifte til Hiper.dk og få 100/25mbit samt spare 101kr i måneden i forhold til min 100/100mbit (køre 125/125) fiber forbindelse fra Stofa som jeg gir små 301kr for.


    Men ved ikke helt om jeg vil skifte da jeg kan bruge min egen router på min fiber forbindelse og det er et plus for mig da jeg godt selv kan li at bestemme det udstyr jeg bruger.

  • Howdy maam
    Har ikke prøvet Hiper men har hørt pæne ting om dem !
    Hvem vil ikke gerne spare +100 kr på budgettet, der er andre mere spændende ting at bruge penge på !
    I følge Hiper's side, kan du stadigt benytte egen router, koblet direkte på Hipers, det er selvfølgeligt ikke det mest nydelige med 2 "kasser" stående, men med rette setup er det muligt at gemme Hipers router væk !
    https://www.hiper.dk/produkter/kabel-tv


    DIN EGEN ROUTER
    Det er muligt at tilslutte en anden router, når du får Hiper bredbånd via kabel-tv. Det kan du gøre ved at sætte routeren fra Hiper i bridge mode og sætte din egen router bag den.

  • Fik Hiper 100/25Mbit internet over kabeltv i mandags.


    Det fungerer som det skal. Det bliver målt til 113/29Mbit på diverse hastighedstest sider. Jeg har også min egen router men bruger den netgear router Hiper leverer med, da den kan alt det jeg har brug for. Den har dog kun plads til 2 klienter på kabel.


    Har ikke haft brug for at snakke med Hipers kundeservice da mit internet virkede som det skulle på etableringsdagen. Men efter hvad jeg har læst mig til på trustpilot og hipers facebook lyder de til at have styr på det.


    Jeg kom fra 20/20Mbit fiber (Fibia) som ikke altid var super stabilt. Skulle genstarte deres fiberboks er par gange om måneden for at have internet.

  • Tak for indputs, ved min søster skifter over til Hiper i slutningen af næste måned min far overvejer det og så beholder han Stofa som TV udbyder over fiberen kan han godt.


    Jeg skrev en mail til stofa da jeg har haft fiber i næsten 10år og er gamle SE kunde for at høre ad om de kunne gi mig et tilbud på en ligne forbindelse el. noget til en go pris da jeg enlig er glad nok for at være kunde men synes bare det er fordyrt når man kan få 100/25mbit til 199kr hos hiper så må jeg se hvad de svare.

  • Tjek da deres side BPM hvis du kan få yousee som tv udbyder over antennestikket så kan du os få Hiper ;)


    tja hvis jeg bare havde et antennestik så havde jeg bredbånd, men da den eneste linie jeg har ind er et telefon stik så må jeg nøjes...


    har haft tdc de kunne ikk levere en skid, nu har vi dansk net de levere da et eller andet derfor måske hiper kunne være en idé...

  • Citeret fra "puma99dk|"




    Tjek da deres side BPM hvis du kan få yousee som tv udbyder over antennestikket så kan du os få Hiper ;)


    tja hvis jeg bare havde et antennestik så havde jeg bredbånd, men da den eneste linie jeg har ind er et telefon stik så må jeg nøjes...


    Ja det har jeg et antennestik med Yousee Og har ellers kun haft tv ud det ...... har inet på min kobber linje Fullrate med 20mbit /1Mbit


    Så dejligt der kom mulighed at få fra andre ind ja Yousee er jo TDC og det kender vi jo Ikk..... Så her den 25 april bestille jeg så en 100Mbit /25 Mbit Ved Hiper ............... Men der er problemer med kunne levere for Hiper på min adr. tænker det er Yousee der bare ikk vil lade dem give mig det fra Hiper Fordi jeg aldrig har modtager deres Bredbånd på Yousee kabel net ved mig Andre der har de sammen problemer med at få fra Hiper Tror det er for at gøre det surt for Hiper de kan ikk lide at vi heller ved modtage fra Hiper og så med de priser

  • tGear C6250EMR AC1600 så tænker lidt om man bare skulle sælge sin router og køre med Hiper's da den ser ud til at funke fi


    Ja jeg har fået mit Hiper idag og er godt tilfreds.


    [Blocked Image: http://www.speedtest.net/result/5445942240.png]


    Det er med min egen Asus RT-AC66U (med Merlin firmware) og får det samme sådan set med Hiper's NetGear C6250EMR AC1600 så tænker lidt om man bare skulle sælge sin router og køre med Hiper's da den ser ud til at funke fint.



    Undre mig lidt over din ping? 36ms er halv højt.

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Er selv igang med et skifte over til hiper,


    Det jeg undre mig over ved dem er følgende.
    For net D.19 Juli.


    Men de trækker penge fra mig nu her D. 10. oprettelse, forsendelse af udstyr, (som endnu ikke er dukket op) Denne måned abb og så for næste måned altså august.


    Oplevede i andre også det?


    For personligt Vil jeg altså ikke betale en krone før D. 19 når nettet er oppe. og ikke en dag før

  • Hmm ved mig modtag jeg udstyret og derved reserverede de penge til Juli og August måned.


    Men ellers evt. ring til dem har selv kun oplevet super hjælpsom support da jeg havde nogle spørgsmål enden jeg bestilte og rart at snakke med nogen som enlig ved hvad de snakker om :thumbsup:

  • Hos mig krævede Hiper 1mdr + den resterende måneds regning betalt, 6 dage før min forbindelse gik i luften.


    Tror de fleste ISP'er kræver pengene forud for din internet periode. Om det lige lander 6 dage før eller på selve etablerings datoen går jeg ikke så højt op i. Bare det virker når det skal -og det gjorde/gør det hos mig.