Indlæg af soerensn

    Jep. Tror ikke du kommer til at fortryde en upgrade til 8700K. Vælg 8700K frem for 8700, der er 0,5Ghz forskel i standard clock (uden turbo).


    Angående SSD valg kommer det an på hvor stort dit behov er for at skrive mange data til din SSD over kort tid. Samsung 960 EVO har begrænset SLC cache som er det der gør den kan skrive +1500Mb/s. De 1500Mb/s får du kun på de første 13Gb data skrevet, derefter går du til 300Mb/s (for 256Gb modellen) indtil din Evo får tømt sin SLC cache så den er klar til at skrive med 1500Mb/s igen.


    Så har du behov for at skrive mange gigabyte på kort tid så gå efter Samsung 950/960 pro modellerne da de lavet til at skrive hurtigt til disken langt udover de 13GB som Evo'en kan. Det er derfor at Samsung 950/960 Pro topper de fleste benchmark, da de kan arbejde tæt på fuld hastighed non-stop.


    Skal du bruge det hurtigste så er der Intel Optane SSD 900p som er hurtigste på markedet, men den har også en heftig pris pr gigabyte (omkring 2800kr for 280Gb). Men 900p er overkill til de fleste, den er mere egnet til at sidde i servere hvor flere brugere kan dele hastigheden.

    De fleste ved jo ikke hvad de har behov for. De ved bare de vil have noget der er nyere end det de har. Det svarer #2, #3 og #4 jo fint på. Man får svar som man spørger 8o

    Som de andre siger så skift PSU + køb nyt kabinet hvis du vil have et nyt.


    en 550Watt PSU er også mere end rigeligt hvis du ikke har planer om mere end 1 grafikkort.


    Kabinet er lidt en smagssag. købt noget med USB3 stik og mulighed for god køling.

    Har du prøvet at geninstallere windows + nyeste drivere til bundkort+grafikkort for at se om det løser dit genstart/frys problem?


    Hvilken PSU har du?


    Og hvad er temperaturen på din CPU? (find noget software på nettet der kan aflæse din CPU temp)




    Jeg har pt også et andet problem (hvilket også gør jeg vil skifte nogle dele ud) og der er at computeren til tider genstarter eller fryser, jeg har en mistanke og at det enten er strømforsyningen eller overophedning?

    Går ud fra det er RAW billeder du bruger i lightroom?


    Har du generet 1:1 previews af dine raw billeder inden du går i gang med redigering af dem?


    Lightroom er ikke god til at udnytte +4 kerner på CPU'en det gør den kun i nogle af sine få arbejdsgange (fx at eksporterer billeder til .jpg). Men det gør jo ikke din CPU dårligere, den skyder bare gråsporve med kanoner.


    Har du prøvet at slå GPU acceleration til og fra i Lightroom for at se om det gør nogen forskel?



    Til sammenligning bruger min CPU (I5 4690K klokket til 4.4Ghz, GTX970, 16Gb ram, lightroom katalog på ssd og de behandlede raw billeder på ssd) ca 0,3 sekund på at gå til næste billedet i development module og 0,5 sekund på at zoome ind og ud af billeder. Det er 24Mpixels billedet på 28Mb/stykket

    Hos mig krævede Hiper 1mdr + den resterende måneds regning betalt, 6 dage før min forbindelse gik i luften.


    Tror de fleste ISP'er kræver pengene forud for din internet periode. Om det lige lander 6 dage før eller på selve etablerings datoen går jeg ikke så højt op i. Bare det virker når det skal -og det gjorde/gør det hos mig.

    Ydelsen på en Zen skal ligge omkring en Intel I7-6800K eller højere for at gøre den interessant.


    Det giver jo ikke mening hvis en 8 kernet Zen cpu skal konkurrere med Intels Desktop CPU'er med 4 kerner på performance.


    Pris er jeg ikke så bekymret for, der er AMD jo billigerer end Intel

    Fik Hiper 100/25Mbit internet over kabeltv i mandags.


    Det fungerer som det skal. Det bliver målt til 113/29Mbit på diverse hastighedstest sider. Jeg har også min egen router men bruger den netgear router Hiper leverer med, da den kan alt det jeg har brug for. Den har dog kun plads til 2 klienter på kabel.


    Har ikke haft brug for at snakke med Hipers kundeservice da mit internet virkede som det skulle på etableringsdagen. Men efter hvad jeg har læst mig til på trustpilot og hipers facebook lyder de til at have styr på det.


    Jeg kom fra 20/20Mbit fiber (Fibia) som ikke altid var super stabilt. Skulle genstarte deres fiberboks er par gange om måneden for at have internet.

    Hvis en skærm har den rigtige indgang til GTX1070 så passer den (kan give et billedet)


    Hvis du skal spille på et GTX1070 på den skærm og vil have det uden hakkeri, så kommer det an på skærmens opløsning, hvilke grafikindstillinger du sætter i spillet og og hvor hurtigt grafikkortet er.


    Nu højere opløsning skærmen kører med, nu større grafikkort behøver du
    Nu højere grafik indstillinger du vil køre med i spillene nu større grafikkort skal du gå efter



    Du kan se her hvor hurtige de forskellige kort er i de mest almindelige opløsninger. GTX 1070 er ikke udgivet endnu så det er ikke på listen

    Dit grafikkort er ligeglad med hvilken skærm det skal arbejde sammen med. Skærmen skal bare have den rigtige indgang (VGA/DVI/Display Porrt) som dit grafikkort.


    Vælg den skærm du har brug for og vælg derefter grafikkortet der passer til skærmen-ikke omvendt.

    Men vil det ikke give god mening at skifte skærmen ud, hvis jeg skal op i et High end gfx-kort? Altså så mit eventuelle nye grafikkort ikke skal arbejde sammen med en 10 års gammel LCD skærm?

    Hvis dine spil hakker er du begrænset af dit gfx-kort, ikke af din skærm. En større skærm med højere opløsning vil kræve endnu mere af dit grafikkort.

    Min skærm kan jo ikke engang køre en Full HD opløsning - hvilket vel begrænser min opløsning i alle spil og dermed også begrænser mit grafikkort?

    Hej. Efter tidligere post om et build og PSU kom ind i debatten søger jeg en der kan poste et selvbyg til et budget der hedder 5-6000kr. Hvis det overhovedet kan lade sig gøre.


    Håber at nogen kan poste et build de selv ville vælge til de penge :) På forhånd tak :)



    Så folk skal selv gætte sig til hvad du har brug for af computer, hvad du bruger af styresystem, programmer, spil, musik, streaming, syvkabale, - you name it? og hvad dele din computer skal bestå af (skærm? styresystem? tastatur? mus?) og det de anbefaler til mellem 5000-6000kr er lige det du har brug for. Hvis du får en god computer af det så giver jeg en tur i byen på min regning