Vild gamer computer

  • Hej folk!


    Det er efterhånden lang tid siden jeg loggede på tweak. Jeg har et spørgsmål til alle tweak-fans. Jeg overvejer nemlig at købe en ny gaming computer, og her er den så:


    http://www.komputronik.pl/prod…tion_WC006_Red_2_BIS.html



    Men jeg ved ikke om det er lidt for meget? 19800 PLN svarer til cirka 36.000 DKK, men vild er den:


    • GeForce GTX 980 2 x SLI
    • 16 GB CORSAIR Vengeance DDR4-2666 (PC4-21300)
    • Intel® Core™ i7 5930K (15M Cache, 3.50 GHz)
    • Water cooling
    • 500 GB SSD
    • 1200 W BeQuiet! 80+ Gold
    • Bundkort:
    • Intel X99 MSI X99S Gaming 9 ACK


    Men er 36.000 DKK ikke for meget? Man ved jo at der går 2 år så er den ikke så vild mere..

  • Den er vild nok, men den er i min verden ikke 36.000 kroner vild :P Men det er nok også fordi, at jeg til hver en tid stiler efter at bygge selv. Jeg ville aldrig så meget som overveje det i et sekund. Hardwaren ville jeg gerne have, men jeg ville ikke betale prisen :D

  • Ingen pc er 36.000 værd, og selv hvis den var ville den kun være det halve værd efter et par måneder. Og så kunne jeg aldrig drømme om at købe en stationær i udlandet. Jeg kunne bedst forestille mig at eventuelle reparationer vil blive et helvede uden lige

  • Jeg vil også mene at det er ret mærkelig pris i forhold til indholdet. Der er MANGE gode ting i den og der er ingen tvivl om at den er vild, men jeg er sikker på at delene i sig selv ikke er i nærheden rent prismæssigt.


    Og hvis du skal have vild i den prisklasse tror jeg ikke at det ville være af vejen med 2 GTX 980 TI frem for dem som er i buildet (og det vil være en markant forskel).


    Jeg er ret sikker på at det kabinet er noget af det dyreste og mest underlige på markedet, men det er jo selvfølgelig også en smagssag. Vær opmærksom på at det jo til dels er åbent så ikke noget med at spilde drikkevarer.


    Ikke at jeg skal tale dig fra dit køb men jeg hvis du har mod på det vil du kunne lave et rigtig sejt tilsvarende (nok enda bedre) build for måske 10,000 mindre... og det er jo også penge.


    EDIT: Jeg har lige kigget på prisen for den case og den ligger over 6,000 så hvis det er fordi du gerne vil have netop denne case er prisen måske ikke såååå sindsyg. Jeg vil stadig mene at det er meget for det som er indeni men det er jo så tydeligvis andet end bare en computer vi taler om her. Jeg holder stadig fast i at du vil kunne spare over 10,000 hvis du bygger selv men det vil kræve en anden case.

  • Men for at være 100% ærlig.. Byg nu selv og vælg et andet case.. Eller køb i det mindste en maskine fra en dansk forhandler. Hvordan tror du, at kommunikationen vil forløbe for ikke at snakke om behandlingstid ved RMA?

  • Hvis nu køber taler flydende polsk, så er kommunikation nok ikke noget problem. Men jeg er også enig 36k er et rimelig sindsygt beløb at smide efter en færdigsamlet pc.


    Manglen på et ordentligt lydkort stikker mig også i øjnene. En computer i den prisklasse skal man ALDRIG NOGENSINDE bruge onboard lyd på. Det er som at købe en Ferrari og så køre den med reservedæk, den har ydelsen og er på papiret vild nok, men når den kommer ud på asfalt, så er der diverse ting der bare ikke er optimale.


    Hvis du ikke er til bygge selv, og absolut vil have sådan en kasse, så kig på sådan en her fra en dansk forhandler:
    https://www.komplett.dk/komple…5-big-tower-edition/10951
    Opgrader med lydkort, evt. spar penge på kabinettet (selvom jeg selv er kæmpe fan af CM cosmos), og voila, du har sparet 4000,- allerede der. Og hardwaren er stort set den samme.


    Hvis du vil være endnu vildere, så bygger du selvfølgelig selv, men det går jeg ud fra du ikke har lyst til, siden du allerede har kigget på færdigsamlede systemer.

  • Til gaming er den computer spild af penge. Så vil jeg hellere tage en computer med en 5820/i74790k, 2x980ti og så bruge pengene på en ordentlig skærm (21:9 4k/1440p) Hvis du vil købe sådan en lækker pc, så synes jeg du skal enten bygge den selv eller købe den hos god dansk side.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Hej, det er ikke troll besked, jeg har seriøst kigget og ønsket den computer i nogle måneder.


    Men tak for jeres indslæg, det er rigtigt det er ikke noget problem for mig, jeg har lejlighed i Polen og kan polsk.


    I skal allesammen have tak :9xo for jeres input, det giver meget at tænkte over og jeg vil derfor beholde dankortet i pungen.

  • Eftersom den overhoved ikke de 36000 kroner værd...
    Vi har ikke brug for hurtigere ram eller hurtigere cpuer for kunne trække full hd eller 4k?
    Vi har brug for bedre grafikkort som kan klare det!


    Min pc har selv kostet det 24000 og op efter... men fuld tilfreds med den! Sli gtx 980 ti vandkølet! Og 4k skærm det rykker!

    Intel i7 4770K 4.3 Ghz //GTX 980 TIx2 SLI Vandkølet Kraken G10 // Evga PRO SLI BRIDGE // 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz // Asus Z97 Pro USB 3.1 (Wifi AC) // Corsair Ax860i +80 Plat // Fractal Design Kelvin s24 AiO //Phanteks enthoo luxe // Samsung ProSeries 256gb // Tosihba ProQSeries 128gb // 2TB Toshiba 7200RPM // 5x Noctua Fans NF12 120mm // 2x Noctua NF14 140mm

  • Eftersom den overhoved ikke de 36000 kroner værd...
    Vi har ikke brug for hurtigere ram eller hurtigere cpuer for kunne trække full hd eller 4k?
    Vi har brug for bedre grafikkort som kan klare det!


    Min pc har selv kostet det 24000 og op efter... men fuld tilfreds med den! Sli gtx 980 ti vandkølet! Og 4k skærm det rykker!

    Man kan sagtens retfærdiggøre købet af sådan en monster pc, men der er også lige 12000,- forskel fra 24000 og til 36000. Men derfor er det ikke nødvendigt. Den pc der var linket til er virkelig en hidsig maskine, men den er alt for dyr i forhold til ydelsen.


    Har selv prøvet at købe en computer til 18000, og det var med noget af det vildeste hardware dengang. Den var fuldstændig overkill til formålet, som var ren gaming. Den kørte ALT i maks. opløsning og fuld eyecandy, det samme ville en computer til 13-14k dog også kunne opnå. Og da jeg ikke brugte den til hverken videoredigering eller billedbehandling, så blev den aldrig rigtig udnyttet.
    Det samme ville der ske ved at købe en computer i dag til 24 eller 36k. Der er krævende spil derude, men dem trækker man også helt uden problemer med en computer til det halve af den pris. Der var godt nok et kabinet til 6k med, men det kan man jo altid købe ved siden af.


    Så jo, du har brug for hurtig hardware for at kunne trække spil i 4k (full hd er ved at være en gammel standard at stræbe efter), men ikke SÅ hurtig hardware, der kun bliver fuldt udnyttet af video- og billedredigering.

  • Man kan sagtens retfærdiggøre købet af sådan en monster pc, men der er også lige 12000,- forskel fra 24000 og til 36000. Men derfor er det ikke nødvendigt. Den pc der var linket til er virkelig en hidsig maskine, men den er alt for dyr i forhold til ydelsen.


    Har selv prøvet at købe en computer til 18000, og det var med noget af det vildeste hardware dengang. Den var fuldstændig overkill til formålet, som var ren gaming. Den kørte ALT i maks. opløsning og fuld eyecandy, det samme ville en computer til 13-14k dog også kunne opnå. Og da jeg ikke brugte den til hverken videoredigering eller billedbehandling, så blev den aldrig rigtig udnyttet.
    Det samme ville der ske ved at købe en computer i dag til 24 eller 36k. Der er krævende spil derude, men dem trækker man også helt uden problemer med en computer til det halve af den pris. Der var godt nok et kabinet til 6k med, men det kan man jo altid købe ved siden af.


    Så jo, du har brug for hurtig hardware for at kunne trække spil i 4k (full hd er ved at være en gammel standard at stræbe efter), men ikke SÅ hurtig hardware, der kun bliver fuldt udnyttet af video- og billedredigering.



    Selvfølgelig har du brug for hurtigt hardware men ja okay en i5 4690k kan sagtens klare et titan x og nu hvor de nye skylake cpuer kommer syntes jeg rigtig det spild for dem som køber det.... men altså i7 4770k og i5 4690k er okay til 980ti og titan x hvis du vil have noget eyecandy!
    Selvfølgelig skal du bruge noget hardware som kan klare det kort men ikke et i7 5930k eller i7 5960x er totalt overpowered i min verden for kunne trække 4k... hvis du feks er youtuber og redigere flere videoer op hen af dagen så det nødvendigt men ikke til køre crysis 3 i 4k der har vi sgu brug nogle bedre grafikkort! Feks pascal glæder mig utrolig meget til de kommer ud! i løbet 2k16!
    Men ikke nødvendigt købe i7 5930k... spar de penge køb feks 980 ti eller fury x CF

    Intel i7 4770K 4.3 Ghz //GTX 980 TIx2 SLI Vandkølet Kraken G10 // Evga PRO SLI BRIDGE // 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz // Asus Z97 Pro USB 3.1 (Wifi AC) // Corsair Ax860i +80 Plat // Fractal Design Kelvin s24 AiO //Phanteks enthoo luxe // Samsung ProSeries 256gb // Tosihba ProQSeries 128gb // 2TB Toshiba 7200RPM // 5x Noctua Fans NF12 120mm // 2x Noctua NF14 140mm