den vildeste / uhyggeligst gyser i har set

  • den mest uhyggelige film der nogensinde er blevet lavet er da uden tvivl scary movie... jeg sad og skreg under hele filmen (det var dog ikke af rædsel ;) )


    men ellers en klassiker som exorsisten (eller hvad den nu hedder)

    Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
    2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
    Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
    SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

  • Er ikke til alle asiatiske horror film, det skal helst være japansk eller koreansk.


    The Ring er ikke en sequel eller en 2'er. Det er en remake.


    Den japanske er en trilogi, der bare hedder Ringu 0, Ringu og Ringu 2, to af dem lavet af en japaner, der nok er en af de mest kendte i Japan (udover Takashi Miike, der bare styrer for vildt), nemlig Hideo Nakata, mens Ringu 0 er instrueret af Norio Tsuruta.


    Alle tre kan varmt anbefales, Ringu 0 mere end Ringu i min mening.


    The Ring er en meget poor remake af en fed horror film, men det er jo ikke overraskende. Alle de asiatiske horror film, de nu vil igang med at lave remakes af, er bare et eksempel på hvor latterligt det hele er. Kan folk ikke bare komme på noget selv??

  • Er helt overrasket over der kun er 2 der har nævnt "The Shining" aka "Ondskabens hotel", tror jeg..


    Grummeste film jeg har set til dags dato.. Gå hjem og tud, The ring.. pfft ;)


    EDIT: Ellers er der verdens bedste horrofilm: Battle Royale!! < Fra Japan.. En klasse bliver kidnappet og får lidt våben osv (ie. en pistol eller et grydelåg) hver, den der overlever 3-4 dage på øen, bliver sendt hjem.. Se DET er en god film!
    2'eren er lidt mere ala CS, irl.. Hvor de bliver delt op i 2 hold, og bliver udstyret med lidt større våben ;)

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

    Rettet en gang, sidst af Hayes ().

  • Hehe nok ikke verdens bedste, men en fed film, helt klart det er jeg enig med dig i. Og så er BR jo også med Chiaki Kuriyama, den lille psyko Gogo, fra Kill Bill vol1. Hun styrer sq på så mange planer. :P


    Har lige fået min All Night Long Collection. Hvis man er til japansk syg splatter, så skal man se disse 3. Har man set Visitor Q, og syntes den var for grum (eller bare plain fed), så er All Night Long også noget for en. Dog ikke så god som Visitor Q, men den har det samme hårde element over sig.


    The Shining er en ok filmatisering af en udmærket roman, men jeg personligt er ikke så meget til King filmatiseringer. Dog kan jeg ikke komme udenom at Stanley Kubrick er en mester i sig selv, det samme med Jack Nicholson, og er sikkert derfor filmen i sig selv faktisk er ganske udmærket.


    IT er også en ok filmatisering af en endnu bedre roman, og Tim Curry spiller Pennywise for godt, hehe.

  • Det er nu skummelt nok med de der twins og Hr. Kubrick er fremragende i rollen som faren.. skummelt

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • Hr Nicholson regner jeg med du mener ;)


    Men ja, børn der optræder i horror film er som regel altid spookey i mine øjne, også derfor jeg synes så meget om Sadako (Ringu trilogien) eller andre japanske horror film, da deres spøgelser er de bedste.


    Skal også lige nævne The Others, bare for at tage en amerikansk horror film med. Blev pænt overrasket over Kidman's måde at spille på, samt bare det at den egentlig var pretty damn good. Nice twist and all, hehe.

  • Mercie, godt du tog det navn ;)


    det var en gyser jeg engang så i Frankrig.. der kom blod ud fra alt hvad børnene åbnede :O .. men kan sgu ik husk hvad den hed *g*


    The Ring er vel et lille godt gys..

  • En film jeg varmt kan anbefale er Session 9 eller på dansk Dødens Hospital. Den er mega spooky.


    Ellers kommer nogen af de bedste gysere helt klart fra Japan. The Ring er jo legendarisk. De har forstået hvad gyserfilm går ud på. Kunsten er ikke at afsløre alt for meget, så det hele foregår oppe i hovedet på en. Lidt ala Blair Witch Project, som er en af de bedste amerikanske gysere. Det den menneskelige hjerne kan forestille sig er ofte 10.000 gange uhyggeligere end et eller andet plat monster. Et godt eksempel på en film som starter godt, men ender i ameriansk bullshit er Jeepers Creepers. Den er så gennemført fed i første halvdel, men så bliver i sidste halvdel præsenteret for et latterligt bevinget monster, som ikke er nær så uhyggeligt som det man havde forestilt sig i første halvdel.


    Ellers er der jo alle de gode gamle klassikere som


    Exhorcisten
    George Romero´s zombi triologi
    De gode gamle Italienske Giallo film af Dario Argento
    osv. osv.


    Event Horizon var også en OK gyser.

  • Når du nu nævner Argento, så burde man måske også lige tage Lucio Fulci med, eftersom han bliver set, af mange, som The Godfather of Gore.
    Jeg synes personligt rigtig godt om hans zombier, og generelt er der en fed historie i hans film også.
    Mario Bava er også en der bør nævnes, da jeg synes de fleste vælger at ligge alt for meget opmærksomhed på Argento. Dont get me wrong, jeg synes han er meget talentfuld og jeg elsker mange af hans gysere (Tenebre, Deep Red, Sleepless og Stendhal Syndrome er suveræne), men der er andre italienske horror instruktøre, der er mere revolutionerende. Det er nok ligesom at sammenligne Dean Koontz med Stephen King hvis man f.eks sætter Argento op mod Bava.
    Men det er jo de italienske horror makers , de har en lidt anderledes stil end så mange andre.


    Derudover vil jeg også lige nævne Clive Barker, med hans Rawhead Rex og Hellraiser film. Hans Book of Blood ligeså. Kan ikke få nok af det, hehe
    Ser virkelig frem til Tortured Souls.

  • Darknes Falls den er da for fed/uhyggelig



    http://www.imdb.com/title/tt0282209/

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Weird Terrain
    Den er lidt for uoriginal, jeg syntes Darkness var bedre, men det er nok bare mig, hehe


    smag og behag... ;)



    :cheers:

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------