Indlæg af JenSLyN

    Hej alle


    Jeg sælger et 5850 TOP fra ASUS (deres bedste 5850 -> pre-overclocked) inkl. alt og i perfekt stand. Det har været overclocket lidt tid, men ikke meget (kortet er jo for fanden lavet til OC ;-)). Jeg har ejet det i ca. 2 måneder. Anmeldelse her fra sitet: http://www.tweak.dk/review/ASUS_Radeon_EAH5850_TOP/1095/1/1


    Grunden til skiftet er, at jeg skal have fat i et GTX 480, da Nvidia-kort fungerer langt bedre med anti aliasing i SC2, som er et spil, jeg går meget op i.


    Ville klart foretrække at sælge til en, der selv kunne afhente i Århus eller Viborg (er tit i Viborg, da forældrene bor der). Prisen er 1495,- eller højeste bud, tænker jeg


    Håber, der er nogen, der er interesseret

    Ved simpelthen ikke, hvad jeg koger over... fik påstet en salgstråd i det helt forkerte forum! Laver den lige i salgsforummet i stedet, og så kan det være, mods vil slette denne :)

    Hej alle


    Jeg sælger et 5850 TOP fra ASUS (deres bedste 5850 -> pre-overclocked) inkl. alt og i perfekt stand. Det har været overclocket lidt tid, men ikke meget (kortet er jo for fanden lavet til OC ;-)). Jeg har ejet det i ca. 2 måneder. Anmeldelse her fra sitet: http://www.tweak.dk/review/ASUS_Radeon_EAH5850_TOP/1095/1/1


    Grunden til skiftet er, at jeg skal have fat i et GTX 480, da Nvidia-kort fungerer langt bedre med anti aliasing i SC2, som er et spil, jeg går meget op i.


    Ville klart foretrække at sælge til en, der selv kunne afhente i Århus eller Viborg (er tit i Viborg, da forældrene bor der). Prisen er 1495,- eller højeste bud, tænker jeg :)


    Håber, der er nogen, der er interesseret

    Som det allerede er sagt, så er begge computere mere end stærke nok til MW2. Den sidste har mere smæk på cpu'en, hvor den første har en smule mere på grafikkortet. Personligt havde jeg taget den sidste - den med i7 860'eren!

    Gik ind og slog EIST fra, men det hjalp ikke... det er vist også det, der hedder speedstep. Det giver da ingen mening, at high performance ikke skulle ændre noget fra low power? Under strømbesparelsesindstillingerne...


    under "adjust power settings" i windows har jeg også valgt "High Performance"....

    Animal: Er skam helt enig med dig, og jeg vil også gerne spare lidt strøm! Problemet er bare, at jeg er forfærdeligt neurotisk og vil have, at alting kører, så da muligheden viste sig ikke at fungere, ringede der nogle alarmklokker :) Prøver lige at checke de indstillinger!

    på mit DP55WB kan jeg vælge to indstillinger i forhold til performance: High performance eller low power. Ved low power står der, at computeren her har lov til at justere multiplieren ned, mens den altid holdes max ved high performance. Godt nok. Jeg ville teste begge dele!


    CPU-z siger konstant, at min multiplier er høj, men det er vist noget med, at programmet ikke helt forstår sig på de der energy saving- metoder.


    Så har jeg fået fat i RealTemp, der vist skulle være mere præcist. Det angiver en multiplier på 9-10 ved idle, som så hopper op på de 25-26 under load, som den skal. Problemet er bare, at dette sker ved begge indstillinger - både high performance og low power.


    Kan det mon have noget at gøre med, at multiplieren altid er dynamisk, men at high performance bare ofte skruer lidt højere op? Jeg kan ikke umiddelbart se nogen forskel på de to indstillinger. Jeg ville have troet, at min multiplier ville have ligget mellem 22 og 26 konstant med high performance, fordi den forceres høj ligegyldigt hvad. Det ser dog ikke ud til at være tilfældet.


    Any ideas? :)

    Tak for svarene!


    Jeg endte med at følge jeres råd og anskaffe en ny køler, men det blev en Zalman. Det bankede temperaturen godt og grundigt ned, og nu er den kun på 60 under fuld load. Super! :)

    Det var det vist... den vil ikke holde multiplieren oppe i turbo, fordi den bliver varm! Tror den selv nedjusterer ved 80 C!


    Jeg må jo have et kølerproblem... er der mon én, der kender en god køler til en i7 860? jeg er vil da helst ikke ruineres, men skidtet skal sgu køles ordentligt... det hjælper jo heller ikke en pind at overclocke, hvis den automatisk clocker ned igen! Den kan jo ikke holde multiplieren stabil ved turbo boost til 3.4 (standard clock)...


    Men ja, jeg vill blive glad for en anbefaling i retningen af en køler og evt. noget pasta, hvis det også skal bruges

    Har testet lidt mere... sidder i et varmt rum så måske det var synderen. Prime95 har en test, hvor man åbenbart virkelig lægger pres på cpu'en. Med overclock nåede den op på omkring 90 grader ved de forskellige cores. Det er vel for meget? Det virkede som om, at den begyndte at 'hoppe' der. Altså multiplyeren begyndte at skifte, og det samme gjorde fanen... så hoppede temperaturen også lidt. Er det mon fordi, computeren beskytter sig selv mod for varme temperaturer?


    Kunne dette være mit problem? Det virker til, at prime95 stresser den noget mere end spillene gør. I hvert fald temperaturmæssigt. Jeg fik også blue screens lige efter testene...


    Nu har jeg sat den til standard clocks igen, for jeg skal ikke nyde noget af en brændt cpu! Jeg skal nok lade være med at være overmodig :oops: Troede faktisk ikke, temperaturen ville være et problem, hvis jeg bare lod være med at give processoren mere volt. Den har nu også kørt godt nogle dage med mit overclock (FSB 133 til 145)



    Nu falder cpu'ens temp til lidt over 50 grader i windows mens jeg sidder og skriver dette. Er det fint? Rummet er varmt... skal man lige have med. Under prime95 load - som igen vist virkelig presser temperaturen op - når jeg cirkus 84-88 grader på de forskellige cores. Nu laver den ikke det nummer mere med at sætte miltiplyeren op og ned.


    Er I enige med mig i, at jeg simpelthen bare skal lade være med at forsøge overclock med mit stock-køler? Den kan ikke klare det?

    Fra eventviewer:


    The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.


    Log Name: System
    Source: Microsoft-Windows-Kernel-Power
    Date: 7/16/2010 12:56:19 AM
    Event ID: 41
    Task Category: (63)
    Level: Critical
    Keywords: (2)
    User: SYSTEM
    Computer: Jenslyn87-PC
    Description:
    The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
    Event Xml:
    <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
    <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>2</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000000000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2010-07-16T07:56:19.340420800Z" />
    <EventRecordID>72338</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>Jenslyn87-PC</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
    </System>
    <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">false</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
    </EventData>
    </Event>