Skærmbeskyttelse - er det noget værd?

  • Hej!


    Efter at jeg allerede har formået at lave en lille ridse på min nye smartphones skærm, har jeg overvejet skærmbeskyttelse.


    Jeg har dog lidt svært ved at overskue, om det overhovedet er noget værd. Har læst steder at det visuelt er meget tydeligt, og at det kan nedbringe touchniveauet.


    http://www.mytrendyphone.dk/sh…ei-ascend-p7-133567p.html


    Ekstra spørgsmål: man kan også købe sådan et "cover" til sin telefon, der skulle gøre, at bagsiden / siden ikke bliver ridset, samt det gør skærmens holdbarhed stærkere (hvis man f.eks. taber telefonen) . Er det værd at investere i?


    P.S. Min smartphone er en Huawei Ascend p7


    Nogle erfaringer?

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Bruger selv et siliconecover og en halvtyk skærmbeskytter på min Lumia 920 og den har ikke en eneste ridse eller skade efter snart to år.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Kan kun anbefale både skærmbeskytter og cover. Hver gang jeg køber ny telefon er det første jeg gør at pakke den godt ind. Der fås masser af smarte covers der ikke koster ret meget. både siliconecover, læder covers med klap og andet. Og laver man en ridse i skærmbeskytteren, så tager det 2 minutter at skifte den. Jeg har forøvrigt altid et par forskellige covers liggende, så jeg kan skifte alt efter humør og hvad jeg skal lave den dag. Til gengæld har jeg altid en telefon der virker og ser helt ny ud. :)

  • Et etui kunne også være en mulighed. Sådan et med en flap der beskytter skærmen og bagsiden

    Ja, det havde jeg egentlig også selv overvejet. Det virker umiddelbart ret smart.


    Kan kun anbefale både skærmbeskytter og cover. Hver gang jeg køber ny telefon er det første jeg gør at pakke den godt ind. Der fås masser af smarte covers der ikke koster ret meget. både siliconecover, læder covers med klap og andet. Og laver man en ridse i skærmbeskytteren, så tager det 2 minutter at skifte den. Jeg har forøvrigt altid et par forskellige covers liggende, så jeg kan skifte alt efter humør og hvad jeg skal lave den dag. Til gengæld har jeg altid en telefon der virker og ser helt ny ud. :)


    Angående skærmbeskytter: Er det tydeligt at se, at der er et ekstra lag plastik på skærmen? Og kan man mærke det mht touch?
    Har set lidt guides til hvordan man sætter det på uden luftbobler osv, men hvor svært vil du vurdere det er for en som mig med 10 tommelfingre? ;)


    Bruger selv et siliconecover og en halvtyk skærmbeskytter på min Lumia 920 og den har ikke en eneste ridse eller skade efter snart to år.


    Går ud fra det er sådan noget her du mener?
    http://www.mytrendyphone.dk/sh…ei-ascend-p7-139521p.html
    Havde nemlig selv kig på sådan et.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Skræmbeskyttelse er altid en god ting hvis du regner med, at din telefon bliver udsat for "farlige" situationer. Det kan da godt være at touchfunktionen bliver nedsat, hvilket i de fleste tilfælde altså ikke er særlig meget, men det er da bedre end at din skærm bliver ridset og grim at se på.

    Bruger selv et siliconecover og en halvtyk skærmbeskytter på min Lumia 920 og den har ikke en eneste ridse eller skade efter snart to år.

    Min Lumia 920 har heller ikke en ridse, selv uden skærmbeskyttelse, og det efter 2 år.. Det handler mest af alt vel bare om at passe på sin elektronik, med mindre man har en Nokia selvfølgelig :).
    https://www.youtube.com/watch?v=yDEahsoa_N4

  • jeg køber altid et cover der dækker fronten med en kant så den aldrig kan ligge direkte på skærmen.


    du kunne også overveje sådan en ting som phantom glas som er en gorillaglas skæmbeskyttelse som efter sigende virkelig virker :-) men den koster også der efter :-)

  • Nogenlunde, Peter. Fandt en på Amazon med lidt mere farve ;)


    Igel - Man kan aldrig være for forsigtig imo. Min gamle HTC fik alt for nemt ridser og en skærmbeskyttelsesfilm koster ikke meget. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak for jeres svar :)


    Jeg tror jeg ender med at købe et cover, så er man da på den sikre side i mange situationer :) Skærmbeskyttelse overvejer jeg også stadig, synes nemlig skærmens første lille ridse kom meget let, så det er nok ikke verdens mest hårdfør skærm

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Endte med at købe et silikone-etui til 49,-


    Skærmbeskyttelse bliver ikke lige i denne omgang, har mere brug for en beskyttende ramme i første omgang.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Vi har en 3 år gammel iPad som ungerne primært har brugt. Den har et skærmcover der blev købt til den i sin tid, samt et lettere vulgært kæmpestort lyserødt polueuretan cover - og tro mig, den har været igennem lidt af hvert. Havde den ude af alt beskyttelsesgrejet for et par måneder siden for at give den en grundig rengøring (hvilket jeg fortrød jeg ikke gjorde oftere, føj) og den ser simpelthen ud som ny. Derudover tvivler jeg på at den havde fungeret overhovedet, hvis det ikke havde været for skærmcover og case.

  • #5 Sorry mit sene svar, men jeg har åbenbart ikke fulgt godt nok med. :)
    Jeg synes ikke det er så svært at sætte skærmbeskyttelse på og det plejer da at lykkes uden alt for store bobler under plastiken. Som regel kan de værste bobler "glides" ud til siden med et kreditkort bagefter. Det største problem er for mig at placere skærmbeskyttelsen præcist, men det er måske nemmere for en med yngre øjne og roligere hænder end mine. (er 50+) :)
    Når først skærmbeskyttelsen sidder der er den næsten ikke synlig og hvad touch angår kan man slet ikke mærke forskel. Nu har jeg en Note 3 og der er heller ikke noget at mærke når jeg bruger pennen.
    Det er jo også ret nemt at finde nogen meget billige sæt skærmbeskyttelse og så kan man jo købe nogen stykker, så man har en ekstra at øve sig med. Jeg har f.eks. købt sæt med 3 ark for ca 50 kr på Amazon.uk

  • Jeg giver nogle af de andre ret, syntes nogle gange det kan være lidt svært at få en skærmbeskyttelse sat på så den sidder rigtigt og uden for mangle bobler inden under.

  • Selvfølgelig er det noget værd, så længe du finder et der passer til dig. Du skal gøre op med dig selv om coveret skal være designmæssigt flot eller om du er mere til diskret design og beskyttelse - hvor sidst nævnte er det jeg selv vil anbefale.


    Mvh
    Martin Sand
    -----------------------------------------------------------

  • Siden jeg fik min iPhone 5S for nogle år siden har jeg anvendt "panserglas" uden problemer. Det er ikke ligefrem holdbart som panser nej, men har reddet mig mange gange fredage og lørdage aftenener, hvor man måske lidt for hurtigt taber mobilen fra hånden!


    Jeg vil derfor mene det er en rigtig god investering. Din skærm kan stadig gå i stykker af stødet når den rammer jorden, men min erfaring er at risikoen for et knust skærm mindskes signifikant.


    Mvh

    Alting strategi:
    Total War serien
    Europa Universalis 4
    Civilization 4 & 5 (Glem 6'eren!)
    + De gamle Command % Conquer.

    Beskæftiget med at levere økonomisk vejledning, bl.a. inden for lån .