Test af AC1900 Wireless Dual Band Gigabit

• Med test af denne router fra TP-Link, har redaktionen hul på en ny partner, som gennem 2015, vil sende stakke af nye samples vores vej. Denne gang kigger vi på et nyt skud på deres router stamme, AC1900 Wireless Dual Band Gigabit Router, som har hørtet mange roser i medierne. Denne nye router byder hertil også på nyeste AC standarder, så lad os komme igang.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2015/review/2193/large_front.png]

Læs Test af AC1900 Wireless Dual Band Gigabit

• Jeg synes I er holdt op med at skrive hvem der skriver testene ?!?

Hvad blev der af ham den lille sjove med alle videoanmeldelserne af bundkortene, han var grineren, men lavede gode anmeldelser når man så væk fra bøfferne.

Den aktuelle test, ærgerligt at de kun indbygger 4 port switch i routeren, jeg kunne godt bruge en router med 8 GB porte. Måske det var et minus værd ?

• Hvem der laver tests er vel irrelevant? Og nye anmeldere er kommet, mens andre er smuttet.. Det er livets gang :)

At der ikke er 8 porte i routeren er ikke et minus, når det er en router til hjemmebrug :) Hvis du ønsker mere end 4 porte, skal du op i en anden klasse, og da især med de hastigheder, som denne router kan levere, skal du forvente en helt anden pris.

• Ja, det er meget sjældent at der er mere end 4 porte i SOHO routere. Jeg mangler dem selv ofte, men klarer mig en switch ved siden af.

/ask

• Hvem der laver tests er vel irrelevant? Og nye anmeldere er kommet, mens andre er smuttet.. Det er livets gang :)

Jeg synes det er rimelig relevant, når en del af testen er skrevet i Jeg form, at man så ved hvem - bare et nick name - der har skrevet det. Følger man med finder man ud af de forskellige anmelderes præferencer ex farver på bundkort, og så kan man se bort fra det.

Citat fra Michael Hermansen

At der ikke er 8 porte i routeren er ikke et minus, når det er en router til hjemmebrug :) Hvis du ønsker mere end 4 porte, skal du op i en anden klasse, og da især med de hastigheder, som denne router kan levere, skal du forvente en helt anden pris.

Min næste Router SKAL have 8 porte - jeg gide ikke have en switch ved siden af, og alt HiFi/TV er forbundet via kabel og ikke WiFi.

• Du begrænser bare dit udvalg meget ved at fravælge routere med 4 porte. Alt mit faste grej er også kablet, men det foregår med et kabel til hvert rum og så små switche hvor der er brug for dem (bl.a. Bag tv og anlæg).

Det jeg savner er tilgængeligt ikke designede routere, som kan stakkes eller vægmonteres ala linksys'en wrt1900ac sammen med linksys'en se4008. Den passer meget bedre i mit krydspunkt end en opretstående "design-perle".