• Hvad bruger du din computer til? Et par ting falder mig nemlig i øjnene, du har et ret gammelt system, og du har 16gb ram der kører med 800mhz.
    Du har en forældet CPU, men som sikkert stadig yder fint.
    Du har en strømforsyning der kunne yde til 3 af den slags pc'ere.
    Ligner et budget system uden ret meget sammenhæng.

  • Igel har ret i, at du skal investere i brugt, hvis du vil have noget brugbart, der er bedre end GTX560 :)


    Et sted, hvor du dog læser forkert, Igel, er RAM specifikationerne. Det er Dual Channel RAM, så hver kanal kører med 800 MHz, hvilket vil sige, at de kører 1600 MHz, som de fleste "almindelige" computere i dag gør :)

  • Lige en hurtig kommentar til hans GTX560TI med 1279MB RAM, det eneste grafikkort med den mængde RAM er et GTX560TI-448core som næsten er et GTX570 kort. Dette kort kunne være et rigtig godt Physx ekstra kort når han får købt et andet hurtigere som primær grafikkort.


    Men som de andre skriver med en pris på 750 kr. er han nødt til at kigge efter brugte grafikkort, GTX670 eller GTX680 kunne måske findes i det prisleje (Mener brugte GTX770 koster en del mere).

  • Tak for jeres input, jeg bruger min PC til gaming og det klare den faktisk sådan da :)
    Da jeg ikke har for mange penge, så er alle opgraderinger sådan lige hvad jeg kan få lidt extra ud af.


    Så vidt jeg husker er mit nuværende kort et MSI Twin Frozr II af en art, kan ikke lige finde papir på det.


    Har haft kigget på dette kort -> http://www.edbpriser.dk/grafik…-650-2-gb-id-6981432.aspx
    Men ved ik om det er værd at bruge penge på, eller om det er bedre at vente en månede mere og smide 1500kr på et kort ?

  • Igel har ret i, at du skal investere i brugt, hvis du vil have noget brugbart, der er bedre end GTX560 :)


    Et sted, hvor du dog læser forkert, Igel, er RAM specifikationerne. Det er Dual Channel RAM, så hver kanal kører med 800 MHz, hvilket vil sige, at de kører 1600 MHz, som de fleste "almindelige" computere i dag gør :)


    Det er så heller ikke rigtigt.


    DDR3 har en Dual Data Rate som navnet indikerer. Det betyder at når det kører ved 800 MHz, så svarer det til 1600 MT/s. Og det er altså uanset om man kører single channel, dual channel, quad channel eller andet. Det angiver hvor mange gange per sekund, der overføres data fra modulet.


    Dual channel betyder bare at der overføres 2x64 bit ad gangen i stedet for 1x64 bit. Frekvensen er uændret.
    På samme måde kan man ikke sige at eksempelvis en 3.5 GHz quad core CPU kører ved 3.5 x 4 = 14 GHz. Sådan hænger det ikke sammen.

  • Brugte GTX770 ligger på omkring 1500,- så vidt jeg lige kan se..


    Muligvis, men den pris burde falde en hel del med de nye lanceringer. Når man kan få et nyt GTX 970 til 2500 så er 1500 for et brugt GTX 770 simpelthen for dyrt.


    Tak for jeres input, jeg bruger min PC til gaming og det klare den faktisk sådan da :)
    Da jeg ikke har for mange penge, så er alle opgraderinger sådan lige hvad jeg kan få lidt extra ud af.


    Så vidt jeg husker er mit nuværende kort et MSI Twin Frozr II af en art, kan ikke lige finde papir på det.


    Har haft kigget på dette kort -> http://www.edbpriser.dk/grafik…-650-2-gb-id-6981432.aspx
    Men ved ik om det er værd at bruge penge på, eller om det er bedre at vente en månede mere og smide 1500kr på et kort ?


    Det kort er langsommere end det GTX 560 Ti du har. Du kommer ikke til at få bedre ydelse for 750 kroner, i hvert fald ikke hvis du køber nyt. Brugt kan måske nok give en opgradering, men stadig ikke det helt vilde.

  • At vente en måned mere, og så smide 1500,- efter et kort, virker for mig som en bedre løsning.
    Men synes stadig du skal kigge efter noget brugt. Hvis du primært bruger din computer til spil, så er grafikkortet den vigtigste ingrediens. Dermed ikke sagt at de andre dele ikke også er vigtige, da det er vigtigt at det hele har lidt sammenhæng.
    Men hvis du kan finde et af de større GTX 7xx serie kort brugt, så er du vist godt kørende.
    Det burde som Sakkura nævner, også være muligt at finde nogle gode kort brugt snart, da priserne falder drastisk efter nvidias nyeste release :)

  • jeg endte med samme problem da mit gamle gfx begyndte at lave røde prikker på skærmen pga ram fejl på gfx, og måtte desværre skifte mit gamle asus system ud, da et nyt gfx ikke gav meget effekt udover at ramfejlene ophørte. men til 750kr bliver det ret svært at få selv brugte gfx kort der giver noget. et helt nyt system selv uden hdd, gfx og psu er nok omkring 3500 kr hvis man selv samler...evt check mit nedenfor, der løb op omkring 2900.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg er relativ tilfreds med mit system, især når jeg igen får SSD til system drev i næste uge, dog begynder jeg at må sætte for meget gfx instillinger nedad i nye spil, derfor jeg er på udkig efter nyt kort.