DeWalt Vs. PowerCraft

  • Jeg har stolt været ude og ofre små 300kr på et HELT sæt værktøj, hvori der var rundsav, boremaskine, rystepudser, stiksav, lommelygte, lader, og 2 medfølgene baterier!.. Dette var jo fandends billigt!..


    Jeg kom så hjem med sættet, og min far grinte lidt af det.. Jeg har så gået og snakket om at min PowerCraft boremaskine var ligeså stærk som hans DeWalt.. Og at hans lille 12V ikke dur til meget i forhold til min 18V.. Men hvordan tester man lige det.. Jo.. Vi puttede en lang bits ind imellem den, spændte den fast på begge, og så gik den store konkurrence.!!!


    Pludselig begyndte min elskede PowerCraft at ryge!!.. Men lortet virker sku stadig..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    He he Dewalt er nok lidt bedre ;)


    men også meget dyr :boxed:


    JO!!! Helt klart da.. Hvis man regner det ud, så har min kostet 70kr, og han ga' vist 2.100kr for sin..
    Så der skulle da også gerne være bare lidt forskel..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • dewalt er klart bedre, men hvis det kun er til hobby brug er powercraft vel godt nok :) og hvis du vil ha en stærk maskine skal du kigge på amp på batterierne da det er der styrken ligger, en 18V 3.0amp det er sagen :) og så makitta eller dewalt..

    A64 3500+
    A8V deluxe
    200 Gb sata
    6800 gfx
    1gb giel

    Rettet en gang, sidst af CrazY ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af CrazY
    dewalt er klart bedre, men hvis det kun er til hobby brug er powercraft vel godt nok :) og hvis du vil ha en stærk maskine skal du kigge på amp på batterierne da det er der styrken ligger, en 18V 3.0amp det er sagen :) og så makitta eller dewalt..


    Jo.. Klart klart.. Men uanset hvad, så river DeWalten sku min PowerCraft fra hinanden selvom det er et 3.0Amp bateri!..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • ja men det siger jo også noget om kvaliteten :), jeg ved at mange håndholdte rundsave i de billige klasser bruger nylon ankre i deres save, hvor imod devalt, og makitta bruger stål :) nylon har en tendens til at smelte ved lidt anstrengt arbejde...

    A64 3500+
    A8V deluxe
    200 Gb sata
    6800 gfx
    1gb giel

    Rettet en gang, sidst af CrazY ().

  • Har desvære smit kviteringen væk.. Ellers kunne jeg godt ha byttet den!.. Kunne ha været meget godt, men den virker jo stadig... Bare ikke lige så godt.. Den siger en mærkelig lyd..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban
    Jaa.. Grill.. Men de er jo ikke bateridrevne eller hvad!?


    Bob Bob... Med et par smådele mellem den og firmabilen, så kan den da køre på mercerens 48amp batteri... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten


    Bob Bob... Med et par smådele mellem den og firmabilen, så kan den da køre på mercerens 48amp batteri... :))


    Ha ha.. Ja okay da.. Men så er det også en anden vægtklasse!.. Jeg tror dog ikke man behøver et 48Amp bateri til at drive DeWalts store 18V skruemaskine.. Sad lige og så på den inde hos ToolWorld.. http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=60457
    Den er sku meget lækker!. Men desvære en heftig pris!


    EDIT: Faldt lige over et DeWalt sæt med de samme dele som det jeg havde købt i PowerCraft.
    PowerCraft = 300kr
    DeWalt = 7.748kr!

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af jurban ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban
    Ha ha.. Ja okay da.. Men så er det også en anden vægtklasse!.. Jeg tror dog ikke man behøver et 48Amp bateri til at drive DeWalts store 18V skruemaskine.. Sad lige og så på den inde hos ToolWorld.. http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=120101&pno=60457
    Den er sku meget lækker!. Men desvære en heftig pris!


    Nej, det behøver man jo ikke, men det er jo også ... som du siger ... en helt anden vægtklasse... ;) Det er jo kun en lille svag boremaskine i forhold... :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jurban
    Jaa.. Grill.. Men de er jo ikke bateridrevne eller hvad!?


    De kan købes som batteridrevne og det er virkeligt kram. Vi skulle sætte el-målere op i 7 blokke engang og vi fik 2 af slagsen til det formål. Med støvsuger og det hele. Selv det hårdeste beton pløjede den hul i, som var det smør. :D
    Mener det var noget med 5K pr stk. 8o


    Jeres lille batterimaskine duel har altså også noget med gearingen af gøre. Min kan f.eks. sættes ned i 1. gear og så tager den for alvor ved. ;)

  • Hejsa


    Kan lige indskyde til tråden at DeWalt, er Black & Deckers Proffesionel serie son rigtigt nok bruges af rigtig mange håndværkere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans


    De kan købes som batteridrevne og det er virkeligt kram. Vi skulle sætte el-målere op i 7 blokke engang og vi fik 2 af slagsen til det formål. Med støvsuger og det hele. Selv det hårdeste beton pløjede den hul i, som var det smør. :D
    Mener det var noget med 5K pr stk. 8o


    Jeres lille batterimaskine duel har altså også noget med gearingen af gøre. Min kan f.eks. sættes ned i 1. gear og så tager den for alvor ved. ;)


    Jo.. Det ved vi skam ;) Og af hensyn til min kære PowerCraft, så satte han den i 3. gear, men alligevel rev den sku min maskine den forkerte vej...!
    Der er sku ikke mange kræfter i det skidt.. Men hva'.. Den dur jo til det jeg skal bruge den til

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb