Test af Corsair Flash Voyager GTX 128GB

• Tweak.dk har været så heldige at få tilsendt Corsairs nyeste bud på en USB stick, nemlig deres Flash Voyager GTX. Inden du tænker, at det blot er endnu et almindeligt USB stick, så hør her. Det er nemlig ikke et helt almindeligt USB stick. Nej, i Flash Voyager GTX sidder der en SSD controller, der er medvirkende til, at Flash Voyager GTX på mange måder opfører sig som og yder som en SSD disk.

[Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/2014/review/2024/large_front.png]

Læs Test af Corsair Flash Voyager GTX 128GB

• Hvilken sektorstørrelse er jeres Windows test udført med? Prøv evt at udføre den med forskellige sektorstørrelser op til 512K. Så nærmer i jer nok de markedsførte benchmarkværdier..

• Ved godt jeg har efterspurgt det før.

Men jeg vil meget gerne se en windows 7 / 8 installation i disse test.
    For at se hvor hurtigt de udføre det. Det giver en reel idé om hvor meget man spare på at bruge det mere på USB nøglen.

Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

Mobo: ASrock Z77 Pro3

CPU: Intel I7-3770k

CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

PSU: Corsair HX 850

GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

• Den mest "fair" version af sådan en test ville være at bruge et hjemmebrygget trace. Men det er allerede indbygget i PCMark 7, så jeg ved ikke lige om det er besværet værd at sætte sit eget sammen (det gør større sites som f.eks. Anandtech).

• Ved godt jeg har efterspurgt det før.

Men jeg vil meget gerne se en windows 7 / 8 installation i disse test.
    For at se hvor hurtigt de udføre det. Det giver en reel idé om hvor meget man spare på at bruge det mere på USB nøglen.

Ikke en skid - Det eneste tidspunkt installationen bruger USB stikket på er i begyndelsen hvor den kopierer filer over på din harddisk, hvilket tager under et minut. Done - Resten køres fra harddisk og i RAM.

Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |