Er Phillips LED-TV værd at bruge penge på?

  • Hej, I kloge hoveder.


    Jeg har brug for hjælp ift indkøb af TV. Der var engang, hvor man skulle gå langt uden om Phillips LCD-/LED-TV. Dengang var det på grund af bl.a. inkombatibilitet med PS3 og visse bluray afspillere, og mange klagede også over fucked kontrast og sortniveau, der nærmere var mørkegrå.


    Er det stadig sådan, eller har Phillips oppet sig, og er deres tv dermed værd at bruge penge på? Jeg tænker på at indkøbe dette 46" til 3500 kr. http://www.elgiganten.dk/produ…mart-led-tv-46pfl4508t-12


    Mit førstevalg er dog helt klart Panasonic eller Pioneer, men pengene skal også lige være der til det, og havde Phillips nu oppet sig, kunne det være, at et sådan indkøb kunne give mening.


    På forhånd tak for hjælpen

  • Altså nu er det jo en serie 4, så en stue model er det ikke (efter min mening).
    Det er kun et 50hz fjernsyn og derfor ejerne det sig ikke som dit primære tv.


    Men før vi dømmer det ude er jeg nød til at vide, hvor skal det placeres og hvad skal du se på det primært?
    Altså, er det stue eller soveværelse?
    Skal du se sport, film eller DDR indhold.



    Personligt har jeg et eller andet for philips, jeg synes du får rigtig meget.
    Det med inkompatibel med ps3 osv. må være fra før 2009 (Aldrig oplevet det, da jeg var hos Elgiganten)


    Altså hvad angår Pioneer, så ville jeg skyde en hvid pil efter dem.. De er ikke det samme som de var en gang.. Det er idag et gennemsnits tv og ikke et Premium tv..

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Det er mest film, det skal blive brugt til, så derfor er sortniveau relativt vigtigt. Sport og alm. tv not so much. Og det er til stuen, hvor der er meget lys. Jeg havde før et LG plasma, og skal ikke ha plasma igen.


    Mht- Pioneer, så har jeg bare hørt meget godt om Kuro-serien? Ved godt, at det er i den dyrere ende

  • En af mine venner har et 50" Pioneer LED TV, og det er slet, slet ikke pengene værd længere. Engang var Pioneer da shit, men sådan ligger landet bare desværre ikke mere. Så jeg ville personligt aldrig smide de beløb efter dem. Deres surroundreceivers i dag kontra for 10 år siden er lige så heller ikke det samme desværre :(


    Panasonic eller LG er jeg stor fan af, og du har jo set mit TV masser af gange efterhånden :P

  • Det er mest film, det skal blive brugt til, så derfor er sortniveau relativt vigtigt. Sport og alm. tv not so much. Og det er til stuen, hvor der er meget lys. Jeg havde før et LG plasma, og skal ikke ha plasma igen.


    Mht- Pioneer, så har jeg bare hørt meget godt om Kuro-serien? Ved godt, at det er i den dyrere ende

    Hvis det er til film, så skal du op og have en 100hz model ..
    Med 50hz kan du risikere at ved en eksplosion kommer der til at være efterslæb .. Det er meget synligt ved hurtige scener, hvilket næsten alle film idag består af.



    Og som MichaelH siger, så er Pioneer ikke det sammen længere, mener bare det er et panasonic i forklædning (kan ikke huske det helt præcist)


    Men Panasonic, LG og Philips har min upvote.
    Især de nye android philips tv - Men det en helt anden pris klasse.



    Ved godt der på tv'et også står 200hz men det fungere som et 50hz - PMR er din fjende, i så fald skal du op på 400-800hz PMR
    Nedenstående er det TV du linker til.


    Scanningsfrekvens (Hz) 50
    Image enhancement technology 200 Hz PMR




    Her er et serie 5 tv fra philips:
    Scanningsfrekvens (Hz) 50
    Backlight scanning (Hz) 100
    Image enhancement technology 400 Hz PMR

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Som Soze er inde på så er Flatpanels klart et besøg værd - De holder sig godt up to date med hver der rører sig indenfor TV og Hifi, og så er de generelt rét nørdede med detaljer :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Giver Nearby helt ret, og min erfaring fra Elgiganten er også at Philips generelt er gode, og man får noget for pengene. Mine klare favoritter er dog LG og Panasonic til hhv. plasma og LED.
    Som Nearby også er helt rigtigt inde på kan det på INGEN måde betale sig for dig at gå efter 50Hz til alm. stuebrug som film etc.


    Sågar bevægende tekster og lignende vil se hakkende og til en vis grad sløret ud på et 50Hz. Sammenlign det med de gamle billedrørstv - de var alle 100Hz, så hvorfor skulle du gå ned på et nyt?

  • jeg har selv et phillips tv og jeg må sige at jeg er godt tilfreds :)


    men husk at tjekke om det har vesa beslag. hvis du har planer om at hænge det op på vægen :-)

  • Tak for alle jeres inputs!


    Nå, så jeg skal altså springe over det, jeg havde fundet, da det åbenbart kun er 50 Hz. Men hvad så med Samsung? Er det ligesom Pioneer også noget, man skal gå udenom? Har hørt om Samsung, at de har et problem med svitsede capacitors efter, sjovt nok, 2 år og 1 måned.


    Har nemlig fundet dette, og sådan som jeg kan se, er det 100Hz


    https://www.komplett.dk/samsun…30-4E27-81A8-B134E45CBAB6


    Eller hvad med dette?


    Panasonic 50" LED TV TX-50A400E
    https://www.komplett.dk/panaso…-led-tv-tx-50a400e/814483

  • Altså jeg er samsung TV racist så det vil jeg ikke udtale mig om, har intet positivt at sige om dem. Og som du selv fremhæver har de dårlige capacitors... De bruger den samme på deres serie3 som på deres 100.000 kr. serie9....
    Det siger lidt om firma politiken.




    Og panasonic er også en 50hz model :/


    Jeg vil anbefale du spare sammen en måned eller to mere.. og køber en model til 6.000 + .. Det er først der der kommer sjove modeller :)


    Ellers er der følgende:
    47 philips http://www.computercity.dk/pro…&utm_campaign=pricerunner


    eller


    47 panasonic http://www.dustinhome.dk/produ…compare&utm_content=21328


    Begge er 2013 modeller :) Jeg hælder mest til philips'en

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality