Argon Audio 7460A - Aktive kompakt højttalere

  • Dagens test vil måske give dig lidt af et deja-vu hvis du er trofast læser her på Tweak.dk. Det er ikke længe siden vi kiggede på 7450A højttalerne fra Argon Audio, som høstede nogle ganske pæne ord, da de var forbi vores testbænk. Som lovet er vi nu klar med en test af storebror 7460A, som har større bass/mellemtone enhed, samt at forstærkeren nu også er blevet 2x15 watt større, og nu er på 2x65 watt. Der er tale om et sæt aktive højttalere, i det samme lækre design og med en kraftig frontbaffel på hele 26mm – lad os så komme i gang!


    [Blocked Image: http://www.tweak.dk/images/201…eak_dk_Argon_7460A_31.JPG]


    Læs testen

  • Tak for endnu en fin højttaler test, desværre ikke 7350A som jeg er forelsket i, men en fra familien og det ser ud som om det er en god familie. Jeg så gerne en sammenligning mellem den billiger, men større effekt 7450 og den lidt bekostelige, men med mindre effekt, 7350A. Beder en stille bøn.


    Er der nogen lyd forskelle på højre og venstre højttaler?, det er jo trods alt en ret stor forstærker der sidder i den ene højttaler og den anden får lidt mere volumen til basenheden?
    Jeg er lidt imponeret over forstærkerens størrelse :-) altså ikke effekten, men køleplade, trafo og elektronik i øvrigt.

  • Hej Hymm


    Tak for din feedback, det kan altid bruges! :)


    Der arbejdes på at få lidt mere hjem fra Argon, blandt andet 7350A som du nævner er i støbeskeen :9xo


    Hvad angår forskel i lyden mellem venstre og højre side, må jeg sige at det ikke er noget jeg har lagt mærke til på nogen måde, hvilket faktisk er ret overraskende. Som du selv siger er forstærkeren ret så voksen, hvilket tager en del luft i kabinettet, modsat den venstre højttaler. Hvordan Argon har løst dette, skal jeg ikke kunne sige - men lækkert spiller de nu! 8o


    /Jan B
    :rules:

  • Fedt nok! Tak.
    Og du har heller ikke oplevet noget der rasler inde i forstærker højttaleren, iøvrigt tak for de gode billeder af forstærkeren.

  • jeg tvivler på at enhederne ser en forskellig volumen! det vil simpelthen ikke give mening da det både ville give en hørbar forskel i mellemtonen og ikke mindst ændre portafstemnings-frekvensen, så mit bud er at der sidder et lukket kammer bag i højttaleren som er identisk som det forstærkerdelen sidder i.

  • Mangelfuld og udetaljeret anmeldelse - det ville eksempelvis have være oplagt at gøre brug af USB-tilslutningen, når der trods alt - som et af højtalerens trumfkort - er en indbygget D/C-converter.
    Det ville herudeover også have været ganske på sin plads, hvis det blev oplyst, hvilket musik der blev testet på højtaleren.
    Desuden synes anmeldelsen at være skrevet i al hast med tænderskærende mange stavefejl taget i betragtning af, at den kulminerer med en Editors Choice prisværdigelse.

  • Føler mig nødsaget til også lige at kommentere på anmelders sparsomme/forhastede test.


    Får man stillet et produkt til rådighed som har indbygget D/A converter så burde anmelder også havde testet udfra den præmisse da lydoplevelsen er en helt anden. 1.8m usb kabel hos av-cables koster altså kun 19kr ;)


    Savner også at vide om det var mp3 128 eller bedre anmelder har testet musik udfra samt gerne hvilke numre.


    Bortset fra det så kan jeg dog bekræfte at det er en virkelig gennemført sæt højtalere og som leverer varen og mere til.


    Har haft mine nyanskaffede hjjemme i 3 dage koblet på via USB og det spiller aldeles godt om man smide mp3 eller 24/192 igennem enhederne der er fuld valuta for pengepungen.