Indlæg af lumrefismanden

    det vigtigste er faktisk vinklen fra dig og ud til højttalerne, det er dog de færreste som har et rum dedikeret til biograf så mange går på kompromis med opstillingen for at få det til at gå op med indretningen.
    hvis man så ikke syntes det er nok, kan man med god grund forbedre akustikken i sit lytterum.
    start evt. med en klappe test og lyt efter om der er efterklang, hvis det er tilfældet og du ikke vil bruge en masse penge på diverse buede og bulede akustikplader så virker et par oliemalerier og et par tæpper (hvis der er trægulv) udemærket.

    i CPU-Z er der en tab som hedder SPD der kan du se hvilke timings du skal bruge


    ellers ser det ud til at spæningen til din cpu falder når det er under load så hvis du kan finde en "loadline calibration funktion i bios kan det måske hjælpe ellers skal cpu'en nok have lidt ekstra volt men dine temps ser allerede ud til at ligge i den højere ende

    jeg tvivler på at enhederne ser en forskellig volumen! det vil simpelthen ikke give mening da det både ville give en hørbar forskel i mellemtonen og ikke mindst ændre portafstemnings-frekvensen, så mit bud er at der sidder et lukket kammer bag i højttaleren som er identisk som det forstærkerdelen sidder i.

    Jeg har CoolIT C240, den eneste forskel på den og H100 er kølehovedet (H100 har været en lille smule bedre i de test jeg har læst)
    ang. køleevne så er jeg slet ikke i tvivl om at H100 kan klare jobbet!


    min 2500k vil have vanvittigt meget strøm hvis den skal vrides op på omkring 4.8Ghz og det klarer den nemt selv på en varm dag :9xo


    Du har fuldstændig ret!!! man bør tænke lidt fremad.

    Jeg har 2 stk gtx460 til at køre i SLI


    i Haeven 2.5 benchmark i 1280x720:


    x1 gfx
    FPS: 51.1
    Scores: 1286
    Min FPS: 25.6
    Max FPS: 117.5


    x2 gfx
    FPS: 98.4
    Scores: 2477
    Min FPS: 47.9
    Max FPS: 233.4


    10-15% scalering? frem med lommeregneren makker! du er helt gal på den

    er selv lige skiftet fra q6600(8x400), Maximus II og 4gb ddr2 1066
    til en i2500k + Gigabyte GA-P67A-UD4-B3 og 4gb corsair Dominator 2133mhz


    jeg havde aldrig i mit liv troet opgraderingen ville booste mit system så meget


    kan godt anbefale gigabytes kort hvis man kan "nøjes" med det gamle bios interface. alligevel ikke mange timer man befinder sig i biosen.


    Next stop: 4.5Ghz OC


    Sandy Bridge er bare for AWESOME!!!!!!

    Hej folkens jeg søger lidt råd og vejledning


    jeg overvejer så snart at finanserne er til det at opgradere til en i7 processor


    men skal jeg vælge en processor fra den nye generation? eller den gamle?



    sidder selv med min gamle Q6600 som ellers klarer sig fint, men det bliver den jo ikke ved med

    det kan bestemt godt køre på dit bundkort, har ihvertfald ikke fortrudt jeg købte det


    har aldrig siddet med et 5830 men har læst adskillige test som viser at gtx460 er hurtigere, især når det gælder DirectX11 som er den fremtid vi går imod.


    men valget er op til dig :)

    Tak for svarene, er med tiden blevet en del klogere på emnet..


    -


    NU er det endelig lykkedes mig at ¨få den til at køre stabilt ved 3.0 Ghz..


    efter kilometerlange læsninger af tråde fra diverse forrums gik det op for mig at mit P5n-e sli er et ufattelig dårligt valg hvis man vil OC en q6600


    blev nød til at gå tilbage til biosversion 0608 før at boardet ville tillade mig at OC, det resulterede self i kompatibilitet problemer med mine nyinkøbte OCZ FataL!ty 2x2 pc8500


    så sidder her med en noget splittet følelse og overvejer kraftigt at erhverve mig et nyt bundkort..



    så Hvis der skulle sidde et par kloge hoveder derude som er i stand til at forklare mig hvilket bundkort der fungerer godt til OC af min q6600 så vil jeg blive utrolig glad! :)

    Det er et nforce 650 ja, og jeg kan indstille FSB - memory Ratio til, auto, 1:1, 5:4, 3:2 og sync mode(ram på 50% hastighed af fsb) så jeg kan godt få rammene til at køre under den hastighed de normalt kører med..


    desuden kan jeg ikk se nogle steder i CPU-Z om det er en GO stepping, troede bare at en Q6600 var en Q6600.


    altså, jeg kan godt få den til at starte op ved 2.84 og 3.00 Ghz, den kommer så med div fejlmeldinger på en blå skærm som f.eks. memory management bla bla og IQRL NOT LESS OR EQUAL


    har været meget forsigtig med ikk at give den for meget volt


    jeg begynder at tro at det måske er mine ram som ikke vil sammenarbejde med resten af computeren? eller vil jeg intet få ud af at skifte dem ud?

    Fsb'en står som standart på 1066 (QDR) mhz og mine ram på 800 (der står 800mhz og 1.7-1.9 volt på ramblokkene)


    hvis jeg kører cpu multi ned på 6 så skal jeg da hæve fsb'en sindsygt meget?


    i manualen står der "fsb tuning from 200 to 750 mhz", desuden kan jeg unlinke fsb og ram hastigheden så rammene bliver på de 800mhz