hvor meget har din computer kostet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^


    Sidste svar er fra 11-03-2004 - måske tråden bare skulle forblive død? ;)


    Eller også skulle man fortsætte, og sige:
    Står de 20.000kr på lossepladsen nu?? :))

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen


    Eller også skulle man fortsætte, og sige:
    Står de 20.000kr på lossepladsen nu?? :))


    Ja man kommer vel nok ikke udenom at bruge omkring de 3-5000 om året på computer opgraderinger.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx


    ja, man skal passe på med overkill, i morgen er der forældet ;)


    Jeg sidder sgu på ældre sager nu :))


    E6600 og et par HD4850 i CF :roller:


    De 2x QX9775 vil stadig til hver en tid rykkefor voldsomt, og også hårdere end de fleste single-CPU i7 systemer, grundet 8 fysiske cores, og 24mb samlet L2 cache.


    Men næppe i benchmarks ;)

  • Nå.. Ser ud til at tråden bare kører videre :) Det da også fint nok.


    Min computer har kostet 2500-3000 (e6600, 8800gt). Køber det altid brugt og bruger heller ikke meget mere end en 500-1000 kr på hardware(mm) om året :) Det kan godt være jeg elsker computere osv, men har bare ikke pengene. Når jeg engang kommer i arbejde og sådan, så tror jeg også jeg ender med at bruge reeet mange penge på computere :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Min bærbare, en gammel Zepto 4200 som stadig kører rigtig godt, har kostet 12.000 kr. Den er 5½ år gammel og indtil nu har der aldrig været problemer med den.


    Derudover købte jeg en stationær for knap et par år siden (E8500, ATI 4870). Den har kostet omkring 8-9.000 kr. hvis jeg husker korrekt. Det bliver formentlig min allersidste stationære, da jeg ikke gider at have 2 computere og vil have en bærbar. Når den er udtjent bliver den skiftet ud med en god bærbar.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hvad tæller man med her ?
    er det kun selve computeren eller med tilbehør så som skærm, keyboard, mus, lyd system, printer, scanner, usb dimser og netværks udstyr ?
    er det die ganze molivitten bliver det jo nogle grumme tal når man har computeren tilsluttet et fulds surround soundanlæg, har stor farvelaser printer, massere af netværks udstyr osv.


    uden at blinke kan jeg tilslutte mig 15+ klubben på det jeg har købt iløbet af det sidste års tid af even nævnte udstyr.

  • det er svært at sige :D men ca 1500 om året, så kan den altid følge med.


    Forrige gang var det et brugt 8800gt jeg købte, med det andet solgt kostede det vel 500kr.
    Sidste gang 500kr for samsung spinpoint f3.
    Næste gang er det vel noget, tjaaa nyt bundkort tror jeg :D måske processor også, men der går 5 måneder minimum før jeg gider rode i det.
    Mit keyboard er 8 år gammelt og min bærbare kostede 500kr brugt fra kammerat og kan alt den skal. Inspiron 6400