hvilken linux Distrobution bruger du ?

  • Topic


    hvad for en linux distrobution bruger du og hvorfor bruger du lige den Distrubution ?


    jeg selv bruger Backtrack 5 R2, Linux mint, og Fedora.


    Backtrack 5 bruger jeg til Pen test. og Pw cracking ect ect. (reverse engineering) FY FY !


    mint når det bare skal være simpelt og nemt.


    Fedora når jeg skal holdes opdateret med alt det nye software osv.

  • android :ohmy:
    Ved ikke med WDTV hvad linux den kører

    PC: MSI Z77A-G43, i5-3570K, 16 GB PC3-12800, 2GB 660 GTX Ti, HDD 1 :Corsair force 3 120 GB, HDD 2 :WD 500 GB, 27" Philips 273V/22" Dell, Vista x64.
    Server: i5-3570K,16 GB PC3-16000, 5x3TB WD + 3 x 2 TB WD, Linux
    WDTV HD,250GB XBOX 360 Samsung TAB2 16GB, 300/300 Fiber.

  • Jeg bruger windåse. ^^

    VmWare workstation og boot up noget linux :D

  • Jeg snuser i ny og næ til Ubuntu. Synes det er en distribution der udvikler sig meget og den har mange gode aspekter, men vender altid tilbage til Windows efter noget tid... Primært pga. ydeæse i spil.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Bruger også windows men det er mest til spil og andre programmer der ikke køre i linux

  • Synes dog at GUI i Ubuntu er lysår foran Windows og der er så mange indstillingsmuligheder at man får helt sved på panden. En ting jeg både elsker og hader er command-linjerne. Der er så stor magt i de kommandoer, man kan skrive, men jeg kan aldrig huske dem :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg bruger mest ubuntu, dog på det seneste i varianten Zorin 6. Zorin har hverken Unity eller andet fancy, så man kan køre compiz 3D som i tidligere dage (ellers har dette voldt mig problemer). Jeg har også prøvet meget andet: Fedora da jeg skulle prøve Gnome3. Mageia2. Men jeg vender gerne tilbage til ubuntu igen, p.gr.a. godt forum: ubuntuforums.org
    Jeg bruger mest linux for variation fra windows 7. Booter på e-sata harddisk med linux, når jeg vil. Virtualbox eller wmware er også en mulighed under windows, men det understøtter ikke 3D effekter (indtil videre). :9xo

  • Ubuntu og Gentoo for langt det meste...


    Ubuntu bruger jeg mest til at redde data med via livecd funktionen, systemet er super til det og er nemt at bruge for begyndere når jeg overdrager filarbejdet til dem. Har været på ubuntu vognen siden version 6, og kan da sige der er sket en del... selvom jeg finder Unity interfacet rimelig forvirrende til tider...


    Gentoo bruger jeg når der seriøst skal nørdes eller hvis jeg skal tvinge liv i gammelt hardware. Et godt build med strippet kernel og fluxbox har tidligere gjort mine to gamle laptops (en targa og en dell subnotebook, (Aka. Gamle Trofast og Lille Per :9xo ) begge P3 maskiner) til rene fartmonstre igen... dog er hagen ved et custom Gentoo install at det snart tager en dag at gennemføre på de gamle maskiner. I fremtiden har jeg planer om at hoste min hjemmeside på en af dem (nok Dell'en, da den er monster stille og alligevel ikke kan køre på batteri :D )

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200