Hej Tweak
Sagen er den at jeg skal til at finde ud af hvad uddannelse jeg vil ind på, til engang efter sommerferien.
Jeg har været i gang med uddannelse til fysioterapeut, hvor miljøet ikke lige var min kop te, ja det var nok en tand for østrogent, og krævede nok en lidt større begejstring for at få lov til at arbejde med andres krop, end hvad jeg havde/har.
Så nu søger jeg hen i den "modsatte" retning, og har sat mig for at finde en IT-relateret uddannelse. Hvilket også har gjort at jeg nu er igang med Matematik B på HF enkeltfag, for at åbne op for disse uddannelser. Mit karakter gennemsnit fra min fulde HF er 5,9 og må vidst til og med i år ganges med 1,0?, så det effektivt set er på 6,1.
Jeg har set på nogle forskellige muligheder, dog har fokus mest været rettet mod Datamatiker og Multimediedesigner.
Datamatiker lyder umiddelbart som det mest sikre valg, i forhold til ikke at ramme forkert interessemæssigt, nu målet i sin simplicitet blot er at komme til at arbejde med IT. Jeg føler mig heller ikke helt indforstået med hvad Multimediedesignere laver konkret set. Men har dog en fornemmelse, ud fra beskrivelsen af uddannelsen, at den bestemt også kunne være interessant.
Når jeg læser på KEA's hjemmeside http://www.kea.dk/uddannelser/…atamatiker/jobmuligheder/ lyder det jo ganske lovende i forhold til at finde job efterfølgende, og tilmed en løn jeg bestemt ikke ville være utilfreds med at starte ud med.
Så ja, grunden til at jeg har oprettet denne tråd, er for at høre fra evt. studerende/færdiguddannede datamatikere, eller andre der tør udtale sig, om de kan anbefale/fraråde mig for noget i forhold til mit ønske om at søge ind for at læse til datamatiker?
Hvis jeg søger ind, bliver det med førsteprioritet på KEA, hvor jeg ved de havde adgangskrav på et snit på omkring de 4 i år, så vil tro jeg har en ganske realistisk chance for at blive optaget.
Så hvis der er nogen som går/har gået på KEA, ville det også være kanon at høre om det kan anbefales, og hvordan skolen evt. er i forhold til andre muligheder.