Hejsa, nogen der kan andbefale/henvise til nogen biler som seat altea / fiat punto evo , gerne i samme design , og selvfølgelig rummelighed , og helst lidt billigere , de gør ikk noget hvis den er af ældre dato

biler som de her
-
-
Wv Polo
De er næsten ikke til at slide op og så er de både billige i drift og reparationer
-
må man spørge hva den skal bruges til, ok ved godt køre rundt i, men mener med dagligt brug, diesel eller benzin, hvor mange i den osv, billig pendler, eller ???
hva med et max beløb ??
-
det er til min kæreste som starter som mobil frisør , den kommer dog til at være på hvide plader , og så trækker vi ehverv kørslen fra , prisen kigger vi på bagefter , bare den ikk koster 500.000
.. , benzin er disel betyder ikk det vilde , hva kan bedst betale sig? , forsikring skal helst være så billig som muligt , så ikk en kæmpe motor
-
arrh ok så det er ikke en billig billig bil du er på udkog efter
er du sikker på at en fiat punto er specielt billig i forsikring i evo modellen?
-
Mener den var en del billigere en altea'en , kan ikk lige huske hjemmesiden , men linker når jeg finder den
..
-
nu ved jeg godt jeg måske skyder ved siden af men med hyundai kan man få en meget billig forsikring med i bil købet, mener det gælder alle deres i modeller
hva med en ix20 eller en i20 eller måske den nye Kia Venga eller Rio ???
-
Diesel er først og fremmest til lange ture, altså f.eks. pendling. De er som regel dyrere i grøn afgift, men kører længere på literen (og diesel er en smule billigere pr liter).
Desuden er det ikke godt for en dieselmotor med mange små ture. Det slider rigtig meget på motoren.Anders
-
Diesel er først og fremmest til lange ture, altså f.eks. pendling. De er som regel dyrere i grøn afgift, men kører længere på literen (og diesel er en smule billigere pr liter).
Desuden er det ikke godt for en dieselmotor med mange små ture. Det slider rigtig meget på motoren.Anders
Jeps en diesel hakker bliver som regel først rigtig varm efter ca 15-20km. Så man skal helst give den godt med kilometer.
Min Audi er ok billig i grøn afgift 660kr er til at leve med mod de 1530 som min gamle A3 stod mig i. Diesel ligger kun ca 100kr over den billigste benziner i afgift. -
Wv Polo
De er næsten ikke til at slide op og så er de både billige i drift og reparationer
+1 på den vognHvis du kan finde en nyere model (efter 2000) er de ret svære at køre i stykker, plus man får en fabelagtig rustbeskyttelse og de kan trille på 92 benzin hvis hun ikke skal ud på motorvejen.
Rep er billig og man får super service hos deres værksteder ovenikøbet -
der skal helst kunne være plads til mere end 2 , den nye wv polo van , er der kun to sæder , kan i eventuelt linke til en med godt plads bagved og plads til mere end to personer=:D ..
-
jeg holder stadig på at du skal prøve en Hyundai eller en Kia, deres kvalitet er virkelig kommet i top og de deres biler køre rigtig godt (med undtagelse af i10 og Picanto som jeg begge syntes er for små og ikk specielt gode til andet end by), jeg har prøvet Hyundai i20, ix20, i30, ix35 og i40 (har selv en i30cw) og de køre virkelig godt, har da også prøvet en Kia Ceed også en god bil...
de kan købes til en fornuftig penge og køre langt på literen både benzin og diesel og de koster ikk det vilde at forsikre...
ved godt det ikk er en tysker men de er altså gode nok og der er god plads i Ceed og i30...
-
slettet
-
Mine første biler var Toyota.
Min næste var Kia Cee'd SW. - Du får simpelthen så meget for pengene, og rustbeskyttelsen er fabelagtig. Benzinerne er dog ikke til at juble vildt af, hvis man snakker motor-ydelse og økonomi.
Min nuværende er Hyundai i40 - Den beviser bare at hyundai er med på beatet. Synes dog ikke at rustbeskyttelsen er ligeså gennemført, som jeg oplevede det på min Kia.Af lille billig bil ville min anbefaling være:
Hvis hun kører mere end 22km til arbejde, eller bare langt en gang om ugen:
http://www.bilpriser.dk/car.do…carid=987586&make=HyundaiHvis kørslen kommer til at bestå af korte ture:
http://www.bilpriser.dk/car.do…carid=963049&make=Hyundai -
Det kan godt være jeg bare er kræsen men jeg synes altså at de nyere modeller af f.eks. Polo køre langt bedre end de Hyundai/Kia jeg har kørt i. Det er både støj og sæder men også hvordan den ligger på vejen og styre generelt.
Men det kommer jo an på hvordan man har bil - om man går op i egenskaberne eller skal have et transportmiddel fra A til B....
Der er sikkert mange som ikke mærker forskellen mellen en Kia og en tysk bil og så vil en nyere bil med fabriksgarenti givetvis være et bedre valg... -
VW er uden tvivl en super lækker bil.
Og ja, komforten er helt i top.
Jeg kan bare kun anbefale ud fra egne erfaringer, og har ikke ejet en VW.
-Men de 2 jeg kender som har, er ikke heeelt tilfredse.
Men det jo 2... Der er jo mange VW-ejere der ude som aldrig har haft problemer.
Når det er sagt, har jeg også haft problemer med min Cee'd, men alt er blevet ordnet på garantien.
7års garanti længe leve
-Den må tyskerne altså også snart hoppe med på!
Tecza, jeg synes du skulle prøvekøre den nye Hyundai i40.
Den er altså med på komforten i forhold til passat, og sammenlignet med det udstyr den har, er vi 100.000kr under. -
Lige for at gøre det klart så svarede jeg udelukkende med den erfaring jeg har i den klasse som tråden handler om
Der må det f.eks. være I20 der skal måle sig med Polo og det er ikke en fair sammenligning for Hyundaien for den kan i mine øjne som sagt slet ikke måle sig (der er også ca. 60.000 kr i forskel mellem de 2 vist)
Jeg har ikke prøvet en I40 og heller ikke den nye(ste) passat men jeg har set at begge får meget ros i diverse tests... Flere steder peger man også på at f.eks. Passaten er en rigtig god bil men den hurtig bliver for dyr inden man får bare lidt ekstraudstyr med i forhold til konkurentere (det er vist også en generel bemærkning om tyske biler) og ja VW taber klart på garentien som nærmest ikke er eksisterende der kan de godt lære noget... det er ærgeligt for selv dyre biler går i stykker fra tid til anden....
Jeg kører stadig rundt i en 11 år gammel golf og den er langtfra perfekt men jeg ender nok alligevel med en VW når den skal skiftes alligevel....Men det var ikke det tråden handlede om -
vil som regel altid anbefale sådan her
korte ture: tag næsten hvad som helst i benziner udgave, der er det meste ganske fint nok.
lange ture: kør tysk diesel - i en lidt nyere årgang end ved korte ture. Komfort er bare alt når man skal køre langt. Der er de tyske som regel langt over alt andet. -
jeg ville gå efter en Hyundai/KIA, bilerne er virkelig blevet rigtig gode og kvaliteten er altså MEGET bedre end den har været, jeg går selv og leger med ide'en med at skifte min bil ud med en Hyundai igen, men en ix35 eller en i40 i stedet for, da de bare er super lækre at køre i, også langt...men er man på budget er i30/ceed og i20/rio også nogle virkelig gode valg...
skal man køre langt med god komfort og en lækker motor skal man, efter min mening, gå efter en Peugeot og deres SUPER gode HDI motor, der kan tyskerne godt gå hjem, min mening efter at have prøvet begge dele...
men skal man ikke køre langt, mange korte ture, og komforten stadig skal være der skal man vælge tysk, da deres benzin motorer er stærke og af de nye gode for økonomien... -
Ja, den havde jeg glemt, den nye Kia Rio.!
-Det er da sagen hvis man vil ha en lille bil, og lur mig om man ikke også kan få 3års meget meget billig forsikring med i købet. Fik jeg da jeg købte min Cee'd i sin tid.