Alienware til 11k vs packard bell 5k

  • Jeg ville lige spørge de kloge mennesker her på tweak ;)
    Jeg ligger inde med en packard bell med de nedenstående speccs men så ville jeg lige høre hvilken af disse 2 pc'er der egentlig er bedst ved at PB'en har bedre grafikkort og bedre cpu og flere ram men er den bedre til at game?
    Jeg er selv rimelig sikker på at min PB er bedst men der er en som virklig inderligt tror at bare fordi der står Alienware og man har betalt alt for meget er den bedre end alle andre.


    Specifikationer:Alienware
    Process or. Intel i5 430m dual-core 2.27 Ghz.
    Ram. 4 Gb DDR3.
    Harddisk. 320 Gb 7200rpm
    Grafikkort. Nvidia GeForce gt 240m.


    Specifikationer: Packard Bell
    Intel i7 2,0 quadro core 2,9 ghz boost.
    Ram 8 Gb DDR3
    Harddisk 750GB 5200rpm
    Nvidia 540m 1gb

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Vi er jo så kloge hehe :dance:


    Jeg vil sige, at du har helt ret i alt hvad du skriver. Du får mest bang for the buck ved PB'en! Dog er der nogle der siger, at Alienwares er rigtig godt optimeret - det ved jeg intet om!


    Personligt synes jeg at Alienware er blevet et alt for dyrt mærke med dårligere specs efter at Dell har overtaget dem. Har virkelig ikke meget tilovers for det mærke mere desværre.


    Bottom line: Jeg ville tage PB'en! Men måske du kunne linke til de specifikke modeller, så man kan give noget mere kvalitativt feedback?

  • Vil også mene at din PB er bedre til gaming når det komme til gfx og lignende. Der er dog ikke rigtig nogle informationer om byggekvalitet, skærm/panel eller hvor vidt de to er til at komme af med varmen - eller om garantien er væsentligt bedre hos AlienWare.
    Med det sagt, så synes jeg dog ikke helt det kan retfærdiggøre den enorme merpris hos AW.


    Og ja, der er helt sikkert nogen, der finder på at købe en Alienware til en højere pris, både fordi de tror dyrere er lig bedre og at de ser fede ud. Den sidste idiot er ikke født endnu ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • tak for svar :) ja altså var ikke ude på at i skulle lave en grundig undersøgelse bare en "overfladisk" hurtig svar er jeg mere end glad for. jeg kan vise jer hvorfor jeg havde sådan en voldsom lyst til at jorde klovnen på dba sælger han hans alienware til 7k jeg siger han måske kan få 4 k for den maks (den er 1 år gammel) så skriver han følgende


    "Men din er desværre ikke en alienware.
    Du skal jo tænke på, det kan godt være at din slår min med hensyn til hardware.
    Har du kigget på benchmark?
    Har du et commandcenter som min?
    Og så har jeg selv givet 11499.- fra ny. Try again pal. Især med benchmark, hvis ikke du har forstand på det, skylder du mig en undskyldning!
    Ikke kritik, bare en hjælp for dig i fremtiden.
    Kig benchmark."


    ps min ville stadig owne ham i benchmarks -.-

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • OMG.. du kan jo prøve at lade ham skrive det samme herinde og så se ham blive revet fra hinanden. Der er desværre en del sælgere på dba, der tror at lige deres ting er det bedste af det bedste ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • ja det er fanme sørgeligt hvad folk vil æde af pis og lort fra de store firmaer:)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af emilpapis93
    tak for svar :) ja altså var ikke ude på at i skulle lave en grundig undersøgelse bare en "overfladisk" hurtig svar er jeg mere end glad for. jeg kan vise jer hvorfor jeg havde sådan en voldsom lyst til at jorde klovnen på dba sælger han hans alienware til 7k jeg siger han måske kan få 4 k for den maks (den er 1 år gammel) så skriver han følgende


    "Men din er desværre ikke en alienware.Du skal jo tænke på, det kan godt være at din slår min med hensyn til hardware.Har du kigget på benchmark?Har du et commandcenter som min?Og så har jeg selv givet 11499.- fra ny. Try again pal. Især med benchmark, hvis ikke du har forstand på det, skylder du mig en undskyldning!Ikke kritik, bare en hjælp for dig i fremtiden.Kig benchmark."
    ps min ville stadig owne ham i benchmarks -.-


    Mand, jeg var røget op i det røde felt med det samme, hvis sådan en idiot havde skrevet det til mig...

  • Her er den hvis i folk vil selv læse mit drama med en rigtig klovn ;)


    i kan så ikke se min og hans private diskussion men den er lige så hjernelam som den offentlige :)


    http://www.dba.dk/dell-alienwa…f7-4535-97c3-51a43488f43c


    jeg satte hans hardware op med mit hardware og med en benchmark med hvortil han svare
    Du fortjener da en medalje. Tror ikke rigtig du ved hvad en alienware computer helt er. Det er jo meget mere end bare hardware.


    undskyld men en computer er sgu ikke andet end hardware. korrekt den kan være optimeret forskelligt men de fleste producenter stræber altså efter at optimere den så godt som muligt.


    min viden til pc'er er begrænset men damn han er godt nok dum!
    nomalt flamer jeg altså ikke men ham her fortjener det virklig..

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    OMG.. du kan jo prøve at lade ham skrive det samme herinde og så se ham blive revet fra hinanden. Der er desværre en del sælgere på dba, der tror at lige deres ting er det bedste af det bedste ;)

    :goodpost:

  • well smid en SSD i din til os, så skal du se din owne hans i benchmarks også....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    well smid en SSD i din til os, så skal du se din owne hans i benchmarks også....


    Har jeg overvejet men! jeg kan simpelthen ikke leve uden mine 700gb :(
    - ja jeg ved jeg har for meget lort på den men jeg nænner ikke slette det hehe ;)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Man kan jo ydermere notere sig at den er fra et RYGERHJEM! Der står et mega fyldt askebæger på det ene billede...


    Så nu stinker hans hardware bogstavlig talt :)) :boxing: :cheers:

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+

  • LOL...

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af emilpapis93


    Har jeg overvejet men! jeg kan simpelthen ikke leve uden mine 700gb :(
    - ja jeg ved jeg har for meget lort på den men jeg nænner ikke slette det hehe ;)


    hvem sagde noget om at leve uden din nuværende hdd.....indsæt en ssd på 64-128 gb installer windows7 på den uden at have din nuværende i, ændre boot rækkefølgen og indsæt den efter installation.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • jeg har kun plads til 1 hdd og desuden koster de jo hatten ud af røven ^^

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb