Valg 2011 - Hvad stemte du?

  • Jeg har stemt Socialdemokraterne.


    Ikke fordi jeg er 100% enig i det som Helle og Villy har strikket sammen, men fordi jeg personligt efter at have været arbejdsløs i sammenlagt 1 år de sidste 2 år har følt mig tilside sat.


    Da jeg f.eks. valgte at ville opkvalificere min uddannelse ved at gøre brug af 2 uger af min 6 ugers selvvalgt kursus blev min dagpenge sat lidt over 100kr ned dagligt fordi jeg skulle have VEU godtgørelse i stedet, og fik forklaringen at jeg ikke stod til rådighed på samme måde som hvis jeg gik rundt der hjemme.


    Samt bliver man tvunget ud i ligegyldige praktikker, hvor man også for 100kr mindre dagligt udbetalt, for at vise man er aktiv..


    Dette gjorde Lars Lykke så brug af ved at sige at antallet af ledige var rekord lavt, da han ikke talte dem som var i aktivering med i antallet af ledige.. Så føler man sig meget tilsidesat og føler i hvert fald på det punkt at Socialdemokraterne gør noget mere for dem.


    Nu har jeg heldigvis fået fast arbejde igen indtil den 31/12 indtil videre, ellers kunne jeg se frem til at bruge 6 måneder som pædagogmedhjælper i en børnehave, selvom jeg er uddannet inden for håndværksfaget.

  • Stemte Venstre, syntes de har en mere økonomisk ansvarlig politik end konservative der er opsat på at få sat skatten ned med det samme. Den skal ned, uden tvivl, men jeg syntes godt vi kan vente til Danmark er økonomisk bedre stemt. Derudover syntes jeg er Lars Løkken har gjort det godt overall.


    Det mest latterlige i det her valg var sku at se Enhedslisten gå fra 4 til 12 mandater, hvad sker der for folk der stemmer med pi**en?
    Jeg troede, og tror stadig ikke på, at 7% af den danske befolkning er kommunister..


    Jeg har godt nok været muggen i dag, men tror nu at jeg bliver i landet endnu og håber på de er nød til at udskrive valg meget snart igen. De Radikale og Enhedslisten vil på ingen måde kunne enes på den økonomiske front ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Det kan være, at jeg har misforstået dig, men er du tilhænger af, at folketingsmedlemmerne afleverer alt over 22.000 kr. af deres løn til partiet som en partiskat, fordi alle i Enhedslisten skal tjene det samme?


    Det meste af deres politik er jeg langt fra enig i, og noget af det anser jeg nærmest for rabiat. F.eks. at de vil overtage og lægge store firmaer ind under staten. Lad os sige at de i et øjebliks massehysteri rent faktisk får det igennem så regner jeg med at når de overtager det første firma går der ikke mange minutter før resten er flyttet ud af landet.
    Men som med alle de andre partier er der også ting jeg er enig i (dog aldrig nok til jeg rent faktisk vil stemme Ø). Som det eneste parti ønsker de f.eks. at de gunstige forhold for ministre og folketingsmedlemmer fjernes. Her iblandt gunstige pensionsforhold. I mine øjne skal ministre og folketingsmedlemmer have en god løn mens de er ansat og optjene pension på samme måde som alle andre offentligt ansatte.
    Dette giver f.eks. ikke mening i mine øjne.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dyas


    tak skal du ha, nu har jeg det meget bedre nu hvor jeg kan rejse med din tilladelse


    husk at der så er lidt færre penge i røde kan smide ud på tant og fjas når jeg tager min top skat med :oops:


    Tjener en salgskonsulent hos Scanbalt nok til at betale topskat? Jeg er sgu i den forkerte branche.

  • Stemte LA. Mere personlig frihed og større personligt ansvar. Var tæt på at stemme radikalt, men ville ikke støtte rød blok.


    Uhyggeligt at EL har fået så mange stemmer.
    Specielt når man man tænker på at mange af deres vælgere er lavtlønnede og ufaglærte med ringe tilknytning til arbejdsmarkedet.


    Så snakker de solidaritet osv. men gider ikke selv at uddanne sig og gøre noget ved deres egen situation, men kræver vi andre skal arbejde mere for at finansiere deres velfærd...


    Kan være jeg generaliserer lidt meget, men det rammer 100% på de EL vælgere jeg kender.
    En masse snak om løfte i flok og andre slogans, bare de ikke selv skal yde noget.


    Tvivler på de overhovedet har læst deres politiske manifest. Der vil jo ikke være nogle arbejdspladser eller højtlønnede tilbage i Danmark, hvis bare en brøkdel af deres politik blev gennemført.

    I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

    Rettet en gang, sidst af Skjold ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Tjener en salgskonsulent hos Scanbalt nok til at betale topskat? Jeg er sgu i den forkerte branche.


    ja det kan du da tro de gør....jeg gjorde da ihvert fald da jeg var der....man får da som fortjent...har ikke engang giddet se hvor du arbejder da det jo er totalt irrelevant...i øvrigt kan jeg så fortælle dig jeg er sælvstændig og tjener ganske ok.

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • En ting jeg ikke lige forstår ved de 12 min de mener vi skal arbejde.


    Nu arbejder jeg selv ingen for produktion og det køre jo lidt op og ned alt efter hvor meget der er at lave, men det er da meget normalt at man lige tager 3-6 timer ekstra om ugen hvis man har brug for de timer til afspadsering eller de ekstra penge i lommen som der jo skal betales skat af...


    Sådan er der jo rigtig mange på arbejds markedet som gør så forstår ikke lige hvad de ekstra 12 min skal hjælpe på når største delen af dem der arbejder alligevel ligger nogle ekstra timer i deres arbejde.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    En ting jeg ikke lige forstår ved de 12 min de mener vi skal arbejde.


    Nu arbejder jeg selv ingen for produktion og det køre jo lidt op og ned alt efter hvor meget der er at lave, men det er da meget normalt at man lige tager 3-6 timer ekstra om ugen hvis man har brug for de timer til afspadsering eller de ekstra penge i lommen som der jo skal betales skat af...


    Sådan er der jo rigtig mange på arbejds markedet som gør så forstår ikke lige hvad de ekstra 12 min skal hjælpe på når største delen af dem der arbejder alligevel ligger nogle ekstra timer i deres arbejde.


    Samme her. Fatter minus af de 12 min.
    Stemte V - som altid :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Samme her. Fatter minus af de 12 min.
    Stemte V - som altid :)


    Harald Børsting har jo også udtalt, at hvis Efterlønsreformen bliver gennemført, som Radikale Venstre har sagt at de VIL, så går LO ikke med til at arbejde de 12 minutter længere.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus66
    En ting jeg ikke lige forstår ved de 12 min de mener vi skal arbejde.


    Nu arbejder jeg selv ingen for produktion og det køre jo lidt op og ned alt efter hvor meget der er at lave, men det er da meget normalt at man lige tager 3-6 timer ekstra om ugen hvis man har brug for de timer til afspadsering eller de ekstra penge i lommen som der jo skal betales skat af...


    Sådan er der jo rigtig mange på arbejds markedet som gør så forstår ikke lige hvad de ekstra 12 min skal hjælpe på når største delen af dem der arbejder alligevel ligger nogle ekstra timer i deres arbejde.


    Det som jeg har forstået af 12 minutter dimsedutten, så når arbejdsmarkedet er vendt om nogle år, så vil det være op til de forskellige fagforeninger at forhandle de 12 minutter ekstra ind i overenskomsten som de har sagt ja til..


    Det har de så også udelukket sagt ja til, for at beholde efterlønnen til sine medlemmer, men der er Radikale Venstre så en trussel for denne, så det ender nok alligevel med at efterlønnen bliver afskaffet og de 12 minutter ikke bliver til noget.


    Så det vil være dem som har opsparet til efterlønnen som betaler gælden, og ikke dem der arbejder en 1 time mere i ugen :)


    Igen sådan har jeg i hvert fald forstået det.


  • Efterlønnen bliver ikke afskaffet (ikke i denne omgang ihvertfald), men bliver ændret så man først kan gå på efterløn lidt senere. Det er en naturlig udvikling ved at folk tager længere uddannelser og bliver ældre.


    For at være ærlig tror jeg at socialdemokratiet er godt tilfreds med ændringerne. De kan ikke melde det officielt ud da mange af deres vælgere vil beholde efterlønnen. Derfor er det ret gunstigt at de får efterlønsændringerne samtidig med at de kan bevare ansigt da det ret beset ikke er dem, der har indført ændringerne.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------