Hvad stemmer du til folketingsvalget?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Nu er jeg ikke meget for at forsvare Helle, men der er jo altså ikke noget ulovligt i at hendes mand betaler skat i Schweitz. Han er væk fra Danmark mere end 182 dage og er derfor skattepligtig i landet hvor han arbejder i stedet for Danmark. Det er ganske almindelige skatteregler som gælder ham og dig og enhver anden i dette land.


    Anders


    Da sagen kørte i medierne lovede Helle, at hendes mand ville betale dansk skat. Dette løb hun fra, da interessen for sagen forsvandt.


    Hendes mand er jo det bedste eksempel på hvad den socialdemokratiske politik vil gøre ved Danmark - de dygtige vil søge derhen at arbejde, hvor det er lønsomt pga. lav skat.

  • Må indrømme at jo mere jeg lytter til Helle og Villy jo mere synes jeg de er fulde af varm luft/lort, hvis man bare har en smule forstand på national økonomi og lidt sund fornuft synes jeg mange af deres ideer og planer er langt ude.. :S


    Fx 12 min planen, hvordan skulle vi lige kunne afsætte 3% mere? eller skulle staten købe det som blev lavet ekstra? Eller havde de en plan om og devaluere kronen for at øge dk's salg? :S (og ja ved godt man ikke kan devaluere vores krone)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Personligt synes jeg at et af S og SF's største problemer er at de ofte kritiserer regeringen for diverse ting de laver, men man får sjældent nogle konkrete svar fra dem selv. Kun lidt svævende svar. Og når de endelig kommer med nogle konkrete viser det sig ifølge diverse vismænd, økonomer og hvad man ellers vil kalde dem, at det ikke hænger sammen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Personligt synes jeg at et af S og SF's største problemer er at de ofte kritiserer regeringen for diverse ting de laver, men man får sjældent nogle konkrete svar fra dem selv. Kun lidt svævende svar. Og når de endelig kommer med nogle konkrete viser det sig ifølge diverse vismænd, økonomer og hvad man ellers vil kalde dem, at det ikke hænger sammen.


    Anders


    ja lige netop, et hvert barn på 3 kan sige at det de andre foreslår er dumt og det er altid nem og være bagklog, jeg mangler noget konkret som får mig til at sige "Ok de røde har du fat i den lange ende her" for at jeg vil skifte til dem, dette har de efter min mening ikke kunne de sidste 10 år og måske sidder den med at de ikke ville røre ved efterlønnen og at de så gjorde det som noget at det første også lidt i mit baghoved, man går sku da ikk til valg på noget og så tager røven på folk bagefter :S

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Det sidste lange stykke tid har begge blokke haft travlt med at fortælle hvor DÅRLIGE forslag den anden side er kommet med og hvor uegnede modparten er til at lede landet.
    Der bliver ikke diskuteret politik, men kastet med mudder - og jeg er ved at emigrere af ren ærgrelse over hvor ringe den politiske talentmasse er her i DK og er blevet forværret igennem den sidste årrække.


    Det udtrykkes ret smukt i en af mine yndlings serier:
    Who would you vote for? Giant Douche or Turd Sandwich!!


    Stemmer rød blok, da jeg mener vi skal have et velfungerende sikkerhedsnet og brugbar velfærd.


    Som kandidatstuderende i bl.a. Engelsk, kan jeg så sige, at meget få profilerede danske politikere kan tale sproget, men de får da et E for effort ;)
    Søvndal og Lykke hører dog til de særligt dårlige til Engelsk, men så har vi noget at hygge os over.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Stemmer Rød blok. Nok mere grundet udelukkelsesmetode. Forstået på den måde at jeg ikke vil have en regering der samarbejder med DF - synes deres store indflydelse er direkte pinlig for Danmark, og får os til at se dårlige ud udefra.
    Derudover har den nuværende regering nogle uenigheder med Aalborg Universitet, som på visse punkter er blevet til chikane agtige forhold.

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Stemmer rød blok, da jeg mener vi skal have et velfungerende sikkerhedsnet og brugbar velfærd.


    Og har du hørt bare et seriøst forslag på hvordan dette skal kunne lade sig gøre?


    Må indrømme at selv om jeg mener nogle folk selvforskyldt har brug for sikkerhedsnet og derfor ikk burde få penge af staten skal der være sikkerhedsnet og velfærd betalt over skatten. Men hvor skal pengene komme fra? Blå-blok har da i det mindste kunne indse at deres regioner har fejlet og ikke givet de besparelser som de havde lovet og derfor bør nedlægges, hvor rød-blok så kun slår på fejlen i at regionerne har fejlet, men amterne klarede det jo heller ikke specielt godt, hvorfor har de så ikke brugt krafterne på at analysere lidt og så komme frem med forslaget om og nedlægge regionerne? Ret mig hvis jeg tager fejl her og har overset noget =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW


  • vi er enige om at de penge man har i sundhedsvæsnet ikke bliver brugt godt nok men der skal flere til hvis vi vi have det beste sundhedsvæsen. jeg kender flere der arbejder som serviceassistent på et sygehus og de bruger mere tid på og se ud som om de laver noget en de bruger på og gøre det de er ansat til forde der er for mange hænder om arbejdet da de strejkede for nogle år siden var de nede på 30% af den normale bemanding og de nåede stadig og holde mere end 2 timers kaffe pause den slags skal der ryddes op i.


    hvad angår afgiften på fedt så har den remt helt ved siden af da selv det sunde fedt er steget med op mod 400%.. jeg kan give et eks. den resturente jeg arbejder på købte vi pistacienødder en pose med 500g pistaciekerner altså uden skal kostede 182.82 kr efter afgiften er indført koster de nu 734.12 kr og det er en sund nød på lige med mandler priserne på kød er også steget meget selv mørbrad er steget lige så meget som filet eller skank er og de 2 stykker kød har meget mere fedt end mørbrad hvis afgiften havede virkede som den skulle ville du kunne købe hakkekød med en fedtprocent på 5% for den samme pris som du kan få 15% eller billigere men den har ikke virket som man ville have den til for producenterne har bare hævet priserne på alt også det uden fedt ser du problemet er ikke at folk spiser for meget fedt nej det er for meget sukker og tildels salt der er det store problem. det kan godt være en afgift på sukker heller ikke er vejen frem det er måske et udvalg af diætister det bestemmer hvor hvit en føde vare er usund eller ej og hvor usund den er og så sætter en afgift på efter en skala så producenterne har en grund til og lave sundefødevare

  • En ældre dame faldt og slog sig foran Christiansborg. Helle Thorning kom og hjalp damen op. "Tusind tak" sagde damen.. "Det var så lidt" svarede Helle Thorning, og fortsatte, "Så kan jeg vel regne med Deres stemme til valget, nu jeg har hjulpet Dem?" ..hvortil damen svarede: "Nej Helle, det var knæet jeg slog, ikke hovedet."

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Da sagen kørte i medierne lovede Helle, at hendes mand ville betale dansk skat. Dette løb hun fra, da interessen for sagen forsvandt.


    Hendes mand er jo det bedste eksempel på hvad den socialdemokratiske politik vil gøre ved Danmark - de dygtige vil søge derhen at arbejde, hvor det er lønsomt pga. lav skat.


    Og du vil have at han skal betale skat i 2 lande eller hvordan? Som sagen stod var han så lidt i danmark at han ikke var skattepligtig her, men tilgengæld var han så meget Schweitz at han er skattepligtig der.


    Det er jo ikke sådan at man selv kan vælge at betale sin skat hvor man vil. Han er skattepligtig i Schweitz, og du vil så have at han derudover også skal betale skat i DK?


    Iøvrigt så ligger arbejder og bor han jo også primært i Schweitz, så jeg kan slet ikke se noget galt i at det er der han betaler sin skat.


    /ask

  • Folks glæde over jokes og andet platteri har nok også at gøre med, at der faktisk mangler substans og når politikerne selv synker til billige point og slag under bæltestedet, så lapper mange af os det i os :)


    Og må ærligt indrømme at jeg har hørt ligeligt af gode og dårlige forslag fra både regeringen og oppositionen, tror det handler om at man har en tendens til at høre hvad man vil høre, holde sig til de aviser/medier, der forstærker den opfattelse man allerede har, frem for at søge nye græsgange og måske udvide sin horisont og lytte til hvad der egentlig bliver sagt.


    Det er dog ikke det nemmeste, da de fleste budskaber drukner i de ting medierne finder mere interessante.
    Rød blok vil kunne lede landet ligeså ansvarligt som blå blok, men dem der skal betale og hvordan er bare anderledes.


    Desuden er det begrænset hvad de danske politikerer kan gøre ved globale problemer, så en løsning kommer ikke fra danskerne alene, vi er så sandelig nødt til at få USA og EUs politikere til at komme ind i kampen. Deres ideer og metoder er forældede, ansvarsløse og uambitiøse.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Første år jeg har ret til at stemme, og overvejende sofavælger :P


    Hvordan skulle jeg da vide hvem jeg skal stemme på, se 10 timers TV om politiske "battles" på TV2 eller hvor nu det er?
    Jeg mangler et sted hvor der står - "Vil du have ... og ..., så stem på dem her.", men ender nok ud i at alle partier alligevel går ind for det samme.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3
    Første år jeg har ret til at stemme, og overvejende sofavælger :P


    Hvordan skulle jeg da vide hvem jeg skal stemme på, se 10 timers TV om politiske "battles" på TV2 eller hvor nu det er?
    Jeg mangler et sted hvor der står - "Vil du have ... og ..., så stem på dem her.", men ender nok ud i at alle partier alligevel går ind for det samme.


    Tilbage i de sidste år i folkeskolen havde jeg en historielærer som sagde nogle kloge ting jeg har taget til mig.
    Det var at man altid skal stemme om det så bare er en blank stemme har man givet et signal. Stemmer man ikke har man hellere ikke ret til efterfølgende at brokke sig.


    Hvis man gider at bruge lidt tid er det ikke så svært at få en idé om hvad de enkelte partier står for. Det kan for eksempel bare være at nogle stykker af de tv-debatter, der kører om aftenen. Derefter skal man så afgøre hvilket parti man er mest enig med.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Hvis man gider at bruge lidt tid er det ikke så svært at få en idé om hvad de enkelte partier står for. Det kan for eksempel bare være at nogle stykker af de tv-debatter, der kører om aftenen. Derefter skal man så afgøre hvilket parti man er mest enig med.


    Som eventuelt alternativ er der et lille program på AppStore, kaldet "valg 2011", som både har de generelle oplysninger om f.eks. mærkesager, men også giver mulighed for en såkaldt partitest, så man kan se hvilke partier man er mest enig med. Kan anbefales :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m
    Politiken har også en interaktiv online dims, som viser hvilke lokale kandidater, der matcher bedst:
    http://www.valg-politiken.dk/folketingsvalg/spoergeskema/


    Jeg har bare ingen holdning til om at der skal være skattestop, om antallet af elever i folkeskoleklasser skal ned, om ældreplejen får flere penge og what so ever..
    Hvis jeg kunne bestemme, så skulle der være mere i SU til hjemmeboende :roller:, og klimaet skulle tages mere seriøst, alt andet har jeg ingen holdning til.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Jeg har bare ingen holdning til om at der skal være skattestop, om antallet af elever i folkeskoleklasser skal ned, om ældreplejen får flere penge og what so ever..
    Hvis jeg kunne bestemme, så skulle der være mere i SU til hjemmeboende :roller:, og klimaet skulle tages mere seriøst, alt andet har jeg ingen holdning til.


    Der kan man via iPhone-applikationen vælge sine egne vigtigste emner og igen lave lidt matchmaking :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xt0m


    Der kan man via iPhone-applikationen vælge sine egne vigtigste emner og igen lave lidt matchmaking :D


    Så skal jeg bare lige købt en iPhone :D
    Det bliver nok bare blankt, medmindre at jeg får noget andet i hovedet.


    Men det kan måske være jeg skal brevstemme da hele vores klasse er på studietur, og først kommer hjem torsdag aften :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af X3N4T3


    Jeg har bare ingen holdning til om at der skal være skattestop, om antallet af elever i folkeskoleklasser skal ned, om ældreplejen får flere penge og what so ever..
    Hvis jeg kunne bestemme, så skulle der være mere i SU til hjemmeboende :roller:, og klimaet skulle tages mere seriøst, alt andet har jeg ingen holdning til.


    Det nemme er altid at mene at der skal være flere penge til den gruppe man selv tilhører, men at vælge andre grupper på bekostning af sig selv er altid sværere.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------