Steve Jobs stopper som chef hos Apple.

  • Steve Jobs Resigns as CEO of Apple


    Letter from Steve Jobs


    Ak ja, så kom dagen som de fleste nok havde ventet ville komme.
    Steve Jobs er trådt tilbage som chef for Apple.


    Han skriver i sin pressemeddelelse:
    "Jeg har altid sagt, at hvis der kom en dag, hvor jeg ikke længere kunne opfylde
    mine forpligtelser og forventninger som Apples direktør, så ville jeg være den første
    der ville fortælle verden dette.
    Desværre er den dag nu kommet...
    "


    Han har jo kæmpet med kræft/cancer i mange år, og fik jo en levertransplantation i 2009.
    Og han har dælme også set noget afkræftet ud de sidste par år.
    Men han har sgu gjort det godt.


    Er lidt vildt at tænke på de har kunne været så meget fremme på mobil- og tabletmarkedet med
    så få produkt-modeller.


    Nu må vi bare se om efterfølgeren, Tim Cook, kan gøre det mindst lige så godt som Steve Jobs kunne.
    Men mon dog ikke. Jobs har jo ikke været alene om det.


    Men han har bestemt været et synonym for firmaet "Apple".


    Det bliver også spændende at se den næste keynote hvor de formentligt vil præsentere
    efterfølgeren til iPhone 4 og måske også efterfølgeren til iPad 2.
    Om ikke andet kommer der nok noget om iOS 5, som bliver tilgængelig for alle her til efteråret.

  • mr. jobs er skam også en mand der har levet på kanten, haft sine problemer og nærmest revet apple fra hinanden tilbage i 80'erne.... tror aldrig der kommer super meget knald på æblet efter hans afgang igen.


    Hvis Jobs og resten af lederholdet har givet Cook den erfaring der skal til for at tage roret hos Apple, så kan vi sikkert få meget godt at se fra deres side i fremtiden

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • tror jeg desværre ikk du skal regne med, jeg tror jeg dropper idéen om at jeg skulle have en MacBook Pro efter det sidste jeg har hørt og læst om deres storhedsvanvid, det jo totalt latterligt...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    tror jeg desværre ikk du skal regne med, jeg tror jeg dropper idéen om at jeg skulle have en MacBook Pro efter det sidste jeg har hørt og læst om deres storhedsvanvid, det jo totalt latterligt...


    Fordi da Apple var en lille virksomhed uden et reelt marked, der var Microsoft og andre konkurrenter jo søde til at byde Apple velkommen og forære dem en markedsandel? :$


    Jeg forstår ikke at folk har ondt i røven over Apples succes.

  • tja jeg har personligt ikk ondt i røven over det, jeg forstår bare ikk man lige pludselig tror man er verdens bedste firma i verden og kan tillade sig alt...


    fx at sagsøge det firma som levere chips til dem, bare pga af at deres tlf tilfældigvis ligner deres en lille bitte smule, det er sq lidt for plat...jeg kan forstå hvis det var en identisk kopi, men det er det jo ikk...det småting...


    Apple laver nogle lækre produkter og pudsigt nok har jeg selv en iPhone 3GS og jeg syntes den er kanon lækker, bare synd at de føre sig sådan frem, det gør ikk mig som kunde mere intra i firma tværtimod, syntes jeg det er ærgeligt og jeg vælger at fravælge dem...

  • Heldigvis så vil han stadig være på Apple, og sidde i bestyrelsen, så han er ikke ude endnu. Han stopper kun som direktør :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Heldigvis så vil han stadig være på Apple, og sidde i bestyrelsen, så han er ikke ude endnu. Han stopper kun som direktør :)


    of course, han sidder jo på aktierne...


    angående det juridiske, så er apple langt fra det eneste firma der ikke har rent mel i posen


    som alle andre der kan tåle at tabe i en retssag, så forsøger apple og de andre altid at kratte penge ind den vej :)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Hehe fandt dette billede den anden dag..
    Det skulle være en oversigt over hvor mange patenter de forskellige firmaer har..


    Klik på billedet for at se det i fuld størrelse..


    Troede faktisk google lå noget højere.. Men det er jo nok fordi de (ligesom Apple) er gode til at snakke om dem selv, så de får dem selv til at lyde meget større..


    Men nå ja. synes det er ærgerligt Jobs forlader Apple - jeg er langt fra Apple fan; Har faktisk altid været anti-apple-mand - men han har givet Apple hvad det er; Om det så end betyder han var med til at give problemer i starten af Apples tid, så har det jo kun gjort dem stærkere.


    Til det med patenterne. Ja, det er selvfølgelig træls de sagsøger Samsung for deres gode Tab og Galaxy S+S2, men det er nu en gang sån det hænger sammen; Penge! Og har mange mange af dem, så kan man gøre det som det selv passer en. Og vinder de retsagen, ja så har de jo ret - lgemeget hvad folk end siger. Man må jo stole på systemet.


    Det er gået rigtig meget fremad for Apple de seneste år, men intet kommer nemt uden at det giver problemer i sidste ende. Så det er nok bare et spørgsmål om tid, før vinden vender igen. Højt at flyve, dybt at falde!..


    EDIT:
    Kan se de patenter der kun omhandler Mobil industrien, så nok derfor Google ligger så lavt.


    /Dennis

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

    Rettet en gang, sidst af gaming-king ().


  • Nu har google jo opkøbt Motorolas telefonafdeling inkl. patenter. Så ligger de pludseligt ikke så lavt længere.

  • iQuit

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Apple-feberen kan vel nærmest kaldes en religion og det bliver spændende om de kan opretholde deres position nu når deres ypperstepræst trækker sig tilbage samtidig med at andre producenter laver produkter, der nærmer sig Apple niveau.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ja det godt nok et trist billede :(


    For at "lette stemningen" lidt kan vi da tag et sjovt billede af Jobs kalender jeg så på facebook:


    Håber han kommer sig, selvom det godt nok ser slemt ud :(

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af erik2344
    Hvis jeg var steve havde jeg hoppet fra for længe siden. han har jo alle de penge han kunne tænke sig. han burde have forkuseret på mere på sine problemer.


    Apple var (er) jo hans liv, så det kan jeg ikke se hvorfor?.. Det er jo blandt andet det der har holdt ham i gang.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king


    Apple var (er) jo hans liv, så det kan jeg ikke se hvorfor?.. Det er jo blandt andet det der har holdt ham i gang.


    Helt enig..
    Kan heller ikke se hvorfor han skulle stoppe med det han virkelig brænder for så længe han kunne klare det.

  • Jeg ved bare at man som CEO har et enormt ansvar, især en mand som steve. sådan et job lægger et stort pres på kroppen stress-mæssigt. og hvis manhar en kone og børn er det da langt vigtigere end et job. Jeg tror også at hans indflydelse på firmaets udvikling er hypet til skyerne. en CEO har slet ikke så meget at sige som de fleste tror. det er de ansatte som er i besidelse af den interne viden som er mest værdifulde samt den struktur og evne de forskellige afdelinger har til at kommunikere med hinanden.