Sidste chance for at forhindre mig i en brøler før der bestilles!

  • Yessir, så er vi ved at være nået ved vejs ende - efter mange, mange timers læsning af reviews og gode råd herinde fra tweak!


    Nuvel, here's the setup:


    Tower:
    Corsair Obsidian Series 700D (FORDI DER IKKE ER EN SIDERUDE!! :D)
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=796537


    Memory:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4413467
    Corsair Vengeance 2 x 4 GB


    Bundkort:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5013380
    Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3


    CPU:
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4606783
    Core i7 I7-2600K 8 MB


    CPU Køler:
    http://www.coolerkit.dk/alpenf…hn_matterhorn-p-1587.html
    Alpenföhn Matterhorn


    PSU: (Allerede købt og betalt.)
    850 Watt Corsair Gold AX850


    Samlet pris, minus PSU: 5.801.-


    Sidste meninger før jeg skyder kontanterne af? :)

  • Umiddelbart ville jeg da spare på de andre dele og så også opgradere grafikkortet - den processor kommer til at kede sig med et "gammelt" 5770. Hvis du kun vil spille er 2500K f.eks. alt rigeligt (den hjælper ikke på spil)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Umiddelbart ville jeg da spare på de andre dele og så også opgradere grafikkortet - den processor kommer til at kede sig med et "gammelt" 5770. Hvis du kun vil spille er 2500K f.eks. alt rigeligt (den hjælper ikke på spil)


    Ja, men jeg har brugsscenarier hvor den store kommer til sin ret, og så meget billigere er i5'eren altså ikke. ;)


    Med hensyn til grafikkort, så skal det da opgraderes på et tidspunkt, bevares, men dette er i forvejen en utilsigtet udgift, hvorfor jeg må prioritere. Gider ikke knalde penge efter et gfx kort bare for at få minimalt ud af det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BFroberg


    Ved ikke om jeg orker den køler - det virker som mega-overkill? =)


    Det må du selv om, men de koster de samme og NH-D14 er overlegen både hvad angår temperature og lyd (test) så jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle vælge den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AffenKatzen


    Det må du selv om, men de koster de samme og NH-D14 er overlegen både hvad angår temperature og lyd (test) så jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle vælge den.


    Fordi, som du selv er inde på, den er besværlig for RAM-clearance. :-)

  • Disse ram fra G.skill har identiske specs med dem fra Corsair til den samme pris og når du først har dem så er problemet løst, så ved ikke lige hvor stort problem det virkelig er.


    Men det er jo din computer, så hvis du ikke vil have den køler af den ene eller den anden grund så tag du bare den du valgte til at starte med, jeg har bare svært ved at se belægget for at vælge en anden køler når du alligevel er oppe i det prisleje.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    hva med en lukket vandkøler til cpu ? fx en Corsair H50 eller H60 billigere end luft køleren er super køling og alle ram kan smækkes i uden plads problemer :)




    hva skal den bruges til ?


    Reviews siger de støjer en del, og at køleevnen faktisk ikke engang er lige så godt som de gode luftkølere ;-)


    Man er fristet til at nøjes med Stock indtil man kan sondere tærennet lidt. ;-)

  • Du kan jo selv vælge hvilken blæser der sidder på sådan en lukket vandkøler. Har selv to stk. Silent Typhoon på min h50 og at sige den larmer ville være helt skævt.. At sige at dem ikke køler min oc'ed 1090t er endnu mere ved siden af. Desuden ødelægger den ikke noget for hverken ram eller chipsætkøling. Det gac mig utroligt meget plads at lege med i mit Antec 902 :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Du kan jo selv vælge hvilken blæser der sidder på sådan en lukket vandkøler. Har selv to stk. Silent Typhoon på min h50 og at sige den larmer ville være helt skævt.. At sige at dem ikke køler min oc'ed 1090t er endnu mere ved siden af. Desuden ødelægger den ikke noget for hverken ram eller chipsætkøling. Det gac mig utroligt meget plads at lege med i mit Antec 902 :)


    Er den lang nok til at jeg kan montere den i toppen af 700D'eren? ;)

  • Hvor lang har du brug for, at den skal være? Har Aseteks udgave og ikke Corsairs OEM køler, men mener det er samme længde. Tror sagtens du kan finde en målt længde på hvad den maks kan nå via vores ven google :P

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AffenKatzen
    Disse ram fra G.skill har identiske specs med dem fra Corsair til den samme pris og når du først har dem så er problemet løst, så ved ikke lige hvor stort problem det virkelig er.


    Men det er jo din computer, så hvis du ikke vil have den køler af den ene eller den anden grund så tag du bare den du valgte til at starte med, jeg har bare svært ved at se belægget for at vælge en anden køler når du alligevel er oppe i det prisleje.


    Jeg lurer på at følge dit råd, men så vidt jeg kan se har Ripjaws også ret så hæftige køleprofiler.


    Edit; Fuck it, de er bestilt. ;)


    Edit2: Og det er resten af grejet nu også!

  • jeg har en H50 selv og der er næsten ingen støj og min cpu er smidt op på 4,4 GHz uden problemer med den...


    jeg er virkelig glad for jeg købte den Corsair H50 frem for en stock køler eller en anden alm luftkøler, og slangenerne er rigelig lange til de fleste kabinetter...


    hvis du for den idé at installere den i toppen vil jeg anbefale du laver en push-pull effekt med blæserne, da Corsair anbefaler at den sidder bag i maskinen og luften bliver skubbet ude fra og ind på radiatoren også kan du jo smide 1 eller 2 blæsere i toppen og suge den varme luft ud den vej...

  • det virker da en anelse omvendt? Mener du ikke at det anbefales at man skubber luften ud af kabinettet, og ikke suger luft ind fra bagsiden for at cirkulere det inde i? :s


    Men er der nogen grund til at vælge en H50 frem for f.eks. en H70'er, så?

  • Selvom de er lidt dyrere (er de enligt ikke i forhold til hvad man får).


    Så ville jeg forslå de her ram.


    http://computersalg.dk/produkt…-8GB-2133MHz-CL9-kit-24RE <<


    Er max pimp, ville ønske de var ude da jeg købte mine Mushkin >< ville have sparet mig en del penge og jeg havde fået noget bedre.


    2133mhz og cl9, hvilket til den hastighed er pænt lavt, og så 8gb for under 1000kr, ruller jo Corsair Dominators rundt til morgenmad ;)


    I forhold til køler vil jeg forslå Antec 620, larmer en del mindre end H50, køler en lille smule bedre, og koster 20% mindre.


    Når det kommer til de forskellige kølere imod hinanden, så betyder det enligt ikke så meget igen, det mest støj der betyder noget, på Sandybridge kan næsten en hvilken som helst aftermarket køler klare et 4.5 ghz overclock med acceptable temps (under 75c ved load).


    Selv Intel stock køleren er god for en 4.3-4.4 ghz overclock.


    Så er bare at finde den du bedst kan lide, og ideelt den som larmer mindst, med mindre du har planer om det helt vilde overclock. men fra 4.5 til 5 ghz er det ikke ret meget mere ydelse du får, tilgengæld får du meget meget højere temps og et noget højere strømforbrug.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325